CrackaBoi Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg skal kjøpe nytt lydkort, det innebygde C-Mediakortet på HKet mitt holder ikke. Kravet til kortene er at det har FireWire port fordi jeg redigerer video i Premiere. Apropos det, er den firewirekontrolleren lydkortene har godt egnet til redigering? Uansett, her er de kortene jeg har sett på, med fordeler og ulemper: [*]Soundblaster Audigy (enkleste versjon) - Fordeler: 1. Alle har den på lager! 2. Billig. - Ulemper: 1. Gammel 2.De andre er sikkert bedre (er de?) 3. Har hørt om kompatibilitetsproblemer med XP, spill, og andre bugs (er det noe i dette?) [*]Soundblaster Audigy 2 (enkleste versjon) - Fordeler: 1. Nyeste fra soundblaster må jo være VELDIG bra. 2. Spill har størst support for EAX (Creative) - Ulemper: 1. Relativt dyr. 2.Ingen har den på lager! Får den ikke før i november. 3. Har hørt om sperre for kopiert musikk... (jeg har MYE MP3er) [*]Hercules Digifire 7.1 (enkleste versjon) - Fordeler: 1. Billig 2. Mange FireWire-porter. 3. Bra har jeg hørt - Ulemper: 1. Ingen får den på lager før i november.. 2.Ikke Creative (mulig dette bare er bra..) Nå, hva sier dere? Jeg har ikke noe lyst til å vente 2 uker, trenger det NÅ. Hvordan er Audigy 1 i forhold til de andre kortene? Vil jeg merke noe forskjell? takker for all hjelp her.. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg har hørt at Audigy2 IKKE er for de som hører mye på Mp3er de har lastet ned fra nettet. :sad:((( Lenke til kommentar
twarr Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Hei! Jeg anbefaler deg på det STERKESTE å vente til Audigy 2 kommer.. Og NEI den har ikke noe slik kopiert musikk sperre.. Dyr? Syntest det var en helt grei pris jeg :smile: Joad, firewire portene fungerer feilfritt dem.. Audigy 1 er ganske dårlig med kompabilitit med windows xp, har hatt litt problemer der.. mvh Twarr Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 18:58, skrev Eskil87:Jeg har hørt at Audigy2 IKKE er for de som hører mye på Mp3er de har lastet ned fra nettet. :sad:((( Bah. Du må ikke tro alt du hører. Gå for Audigy. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Hva er det du er ute etter da? Spiller du mest? Kanskje du skulle investere i et annet kort som dekker kun behovene dine og ikke mer? Ikke kjøp for et framtidig behov! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå