Gå til innhold

Oppgradere til Media PC


Anbefalte innlegg

Jeg har nå lyst til å oppgradere min eksisterende PC til en media pc.

 

Hvertfall nå som min andre WD Caviar 80GB harddisk gikk fløyten.

Systemet jeg har nå består av:

 

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754

nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz

Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

 

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR

AGP, Tv-Out, DVI, Retail

 

Plextor DVD-brenner IDE PX-712A, Bulk

DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

Western Digital Caviar 200GB S-ATA

8MB cache 7200RPM

 

Maxtor OneTouch II USB2.0/Firewire

300GB 16MB 7200RPM

 

Jeg er ikke så inne i hardware nå som jeg var for et par år siden, og trenger noen små hint og tips på hvilke komponenter jeg bør bytte ut. Alt står i et Chieftec Dragon kabinett. Senere vil jeg trekke kabler til receiver og lcd tv, men støy er ikke noe problem da dette vil stå i et annet rom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger egentlig ikke oppgradere noe som helst såvidt jeg kan se. Mulig du vil ha et skjermkort med HDMI etterhvert, men da må du nesten si det nå så finner vi et bra kort med den muligheten. Er tilkoblingsmulighet for LCD skjermer.

 

Eneste jeg kunne tenke på var et nytt kabinett, som står i stil med forsterkere etc, men siden du skal ha pcen i et annet rom, er jo det strengt tatt unødvendig.

 

Neste steg nå er vel softwaren, hvor du enten kan bruke Windows Media Center, eller et gratis alternativ programmet MediaPortal.

 

Her kan du lese mer om media portal

Har selv testet dette og funker liksågreit som WMC!

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Jeg trenger nok etterhvert å oppgradere skjermkortet mitt som dere sier. Og kanskje et dedikert lydkort??

 

Ellers har jeg lest og sett at mange ikke liker MCE hvis man ikke bruker det med tv-tuner.. Kanskje ikke MCE er os'et for meg da? Skal jeg kanskje heller investere i vanlig XP Pro og media-portal?

 

Kommer til å kjøpe en 40" Samsung LCD i løpet av høsten, og siden denne ikke støtter 1-1 pixelmapping over hdmi kommer jeg til å bruke vanlig PC inn mellom pc og LCD skjermen.

 

Jeg skulle også hatt en eller annen bra harddisk, vanlig IDE, som overlever litt lenger enn de WD Caviar diskene som har dødd for meg. Tror det er MBR'en som er blitt rotet til på de diskene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...