Gå til innhold

PS3: GTA IV


Ironmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En del gode forslag her innimellom all fanboysnakket.

 

GTA IV kommer på både ps3 og 360. Skulle det bli problemer med plass på en DVD9 er det bare å kompresse teksturene og "kreve" at de som skal spille det på 360 må ha harddisk for å pakke disse opp.

 

Ting vi IKKE får se:

-Årstider. Krever forskjellige typer textures på alt av landskap og designerne må designe alt landskap flere ganger. Dette tar tid og tid er penger i et utviklingsprosjekt. Dessuten så er det ikke alle steder i verden man har så skiftende årstider som i norge. I Texas f.eks. er det stort sett sol året rundt. Vi har tidliger GTA-versjoner hatt regnværet som gir glatte veier som alternativ til å ønske seg snø på veien. Synes det er ille nok med regn i veibanen jeg hvis man har et mission med vanskelig bilkjøring/tidspress.

 

-Barn og barnevogner. Mener jeg har lest et sted at de tenkte på det til San Andreas men at det ble for makabert. De av oss som er såpass gamle at de har fått barn (noe kanskje og spillutviklerne også har) vil synes dette blir for makabert og dette dermed kunne føre til at rockstar skyver vekk mange potensielle kjøpere. (Voksne menn som selv har småbarn)

 

-Mulighet til å drepe dyr spesielt, hunder. Amerikanere er jævelig opptatt av dyr til tider. De vil gå helt i harnisk hvis man kunne flamet en gjeng med løshunder med molotovcocktails. Skal aldri si aldri. Kan hende vi får se store mansions der det patruljerer vakthunder som bjeffer og kaller på vakter hvis man forsøker å snike seg inn.

 

-Som nevnt i tråden av andre; Kapring av fly og båter kommer nok helt sikkert IKKE med i neste GTA. 9.11 står fortsatt sterkt i USA.

 

-Bilbomber, tankbiler med bensin, gass og kjemikalier, kjemiske og bakteriologiske våpen og mulighet til å drepe store menneskemengder med disse kommer nok helt sikkert IKKE med da de kan gi dårlige ideer til potensielle terrorister.

 

-Realisme. GTA har aldri eller vil aldri bli realistisk. Det er arkadeaktig i all sin action og bilkjøring. Personlig kunne jeg ønsker meg et politi med bedre AI.

 

Ting som kanskje kommer med

-Et av de beste forslagene i denne tråden gikk på å variere bylivet i takt med døgnet. Discoer som åpner og råning med biler på kvelden hadde gitt skikkelig liv. Pensjonister som går i butikken og banken på dagtid og andre NPC'er som ranet disse hadde også hatt. Kollisjoner mellom biler i lyskryss der det kommer kranbil og kanskje et TV-team er ting som burde gå greit og scripte inn og som gir liv til spillet. Rushtid rundt 8.00 og 16.00 med masse folk til og fra jobb kunne også vært artig. Vi får nok også se en del vindeffekter der det blåser litt aviser og søppel rundt når det begynner å regne.

 

-Flere kjøretøyer. Det mangler ikke på gode forslag. Vi får nok en del flere flyvende varianter som minifly, paraglider som nevnt av en annen og sikkert annet morro. Kommer sikkert også en bra skateboard mulighet og diverse andre kjøretøy. Flere biler og motorsykler kan vi banne på at kommer. Ser for meg mulighet til å bytte til racingdekk på biler som gir en sinnsyk kontroll på tørt føre men som er helt håpløse i regnvær.

 

-Nedlastbart stæsj. Tror det kommer ganske mye stæsj som man kan laste ned. Sony sitter på rettighetene til enorme mengder musikk. Ser for meg at de lager en haug med alternative radiokanaler som man kan betale for. "problemet" med radioen i GTA er at den MÅ inneholde kommentarer med info om ting som skjer i byen for å skape litt dynamikk. De kan vel sikkert enkelt bruke 30-40 faste kommentarer og dumpe disse mellom alle typer musikk. Ser også for meg at man kan kjøpe spesialdesignede klær over og betale for å laste ned disse. Folk elsker jo å pimpe karakterene sine med allverdens klær og stæsj, hvorfor da ikke tilby mulighet til å laste ned "ekte solbriller og belter". Min karrakter skal ihvertfall ha T-skjorta til favorittbandet mitt hvis det er mulig å laste ned noe sånt. Hadde gladelig betalt noen dollar for det. Burde også vært mulig å laste ned og kjøpe sitt eget hus og plassere dette et vilkårlig sted i terrenget. Tipper de også lager spillet slik at man kan ha mange flere biler i garasjen. Sikkert en del penger i å tilby folk mulighet til å laste ned kopier av ekte biler eller biler fra filmer som passer inn i spillet.

 

-Rockstar har garantert noen overraskelser på lur til oss. Det burde være fult mulig å lage nedlastbart innhold der man kunne spille ekstra missions i spillandskapet med script skrevet av dyktige folk og med stemmer fra kjente skuespillere. Blir noe ala episodene i Half-life2 men at vi her kjører i "kjent" tlandskap, men at det kanskje dukker opp et ekstra hus eller to og nye biler etc. Får håpe de også lager store flotte landeveier ala de som finnes i de renebilspillene i dag som man kan herje rundt på.

 

-Onlinedelen er jeg veldig usikker på. Hvordan skal de klare dette på en skikkelig måte slik at folk får interesse for å spille online? Ser man på bilkjøringa i GTA:SA ville den kunne funket bra som en onlinetjeneste. dog litt usikker på om rent combat ville funket. Blir jo for lett hvis folk bare kan legge stille seg uten for kjente safehouses med sniperrifle eller rocketlauncher og vente på at folk kommer ut av huset. Blikjøring ville kunne funket bra. På en annen side kan det jo bli helt umulig å treffe på fiender hvis spillet blir flere ganger så stort som GTA:SA

 

Jeg har ennå ikke kjøpt meg neste generasjons konsoll. Jeg venter med å kjøpe konsoll til jeg ser hvem av Ps3 og xbox360 som gir den beste spill opplevelsen på GTA 4. Den enest måten å finne ut det på er å vente på reviews av spillet når det kommer ut. Jeg gleder meg virkelig til det kommer. Da tar jeg faen meg fri fra jobben *host-host* i tre dager og låser meg inne!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Ting vi IKKE får se:

 

-Bilbomber, tankbiler med bensin, gass og kjemikalier, kjemiske og bakteriologiske våpen og mulighet til å drepe store menneskemengder med disse kommer nok helt sikkert IKKE med da de kan gi dårlige ideer til potensielle terrorister.

6645518[/snapback]

Hvorfor skulle ikke det komme? I alle fall bilbomber, fordi det var med i både GTAIII og SA (jeg er usikker om VC).

 

Ellers er jeg veldig enig med de fleste punktene du nevner, spesielt om barn/dyr og realisme.

Lenke til kommentar
Ting vi IKKE får se:

 

-Bilbomber, tankbiler med bensin, gass og kjemikalier, kjemiske og bakteriologiske våpen og mulighet til å drepe store menneskemengder med disse kommer nok helt sikkert IKKE med da de kan gi dårlige ideer til potensielle terrorister.

6645518[/snapback]

Hvorfor skulle ikke det komme? I alle fall bilbomber, fordi det var med i både GTAIII og SA (jeg er sikker om VC).

 

Ellers er jeg veldig enig med de fleste punktene du nevner, spesielt om barn/dyr og realisme.

6645708[/snapback]

 

Hvis Rockstar lager en engine der det er veldig mange mennesker på et område feks et torv/gågate med 100 mennesker på så tror jeg ikke det vil være mulighet til å kunne sprenge alle disse i filler med en bilbombe. Det minner alt for mye om et terrorangrep noe som ikke vil gå igjennom sensuren i USA pga noia der over på alt som kan ligne på terror.

Lenke til kommentar

Nå er jo RS kjent for å provosereså det kan hende de gjør det denne gangen også. Problemet nå er at denne type vold må forklares. Man kan ikke bare putte den inn i spillet. Flere kommer til å spørre: Må disse scenene være med? Er det viktig for handlingen?.

 

Et problem for RS er at flere av tingene som er på "no-listen" er naturlig utvikling for GTA. Faren er derfor stor for at spillet blir som de andre men med bedre grafikk og større areal. Men RS kommer vel opp med noe morsomt lell.

Lenke til kommentar
Nå er jo RS kjent for å provosereså det kan hende de gjør det denne gangen også. Problemet nå er at denne type vold må forklares. Man kan ikke bare putte den inn i spillet. Flere kommer til å spørre: Må disse scenene være med? Er det viktig for handlingen?.

 

Et problem for RS er at flere av tingene som er på "no-listen" er naturlig utvikling for GTA. Faren er derfor stor for at spillet blir som de andre men med bedre grafikk og større areal. Men RS kommer vel opp med noe morsomt lell.

6645839[/snapback]

 

Det jo latterlig at man kan ha med uendelige mengder vold i GTA mens en sexscene der man atpåtil har klærne på skaper store bruduljer. Vi får nok ikke se noe "hardere" enn lapdance også i neste GTA. Blir nok ikke noe wet tshirt konkurranse i GTA eller folk som har seg i parken nattestid. Det de til nød kunne klare å lagt inn var et mission der man jakter på en blotter i en park eller lignende. Da får jo denne scene en "hensikt" der man skal stoppe "uvesenet".

 

Hadde spillet blitt utgitt av europeiske utgivere hadde vi nok fått sett noe helt annet når det gjelder bluferdighet. I USA er jo nakenhet en større synd en å drepe et menneske.

Lenke til kommentar

Det konservative USA har jerngrep på disse sakene her. Det er ufattelig at sex og alt det flotte det kan være, både visuelt og deltagende, kan være så uglesett i forhold til ekstremvold. Det er en skjevhet jeg aldri kommer til å forstå.

Gamle religiøse pietistiske moraler har sørget for at denne tilstande består, men det er lov å håpe.

 

Uansett er ikke sex noe jeg trenger å ha inn i GTA. SÅ for min del kan de droppe det.

Lenke til kommentar
-Onlinedelen er jeg veldig usikker på. Hvordan skal de klare dette på en skikkelig måte slik at folk får interesse for å spille online? Ser man på bilkjøringa i GTA:SA ville den kunne funket bra som en onlinetjeneste. dog litt usikker på om rent combat ville funket. Blir jo for lett hvis folk bare kan legge stille seg uten for kjente safehouses med sniperrifle eller rocketlauncher og vente på at folk kommer ut av huset. Blikjøring ville kunne funket bra. På en annen side kan det jo bli helt umulig å treffe på fiender hvis spillet blir flere ganger så stort som GTA:SA

 

har Absolutt ingen her noen gang hørt om multiplayer for gta:sa eller?

Lenke til kommentar

Hadde vært koolt med bomstasjoner på motorveien eller infartsveiene til byene... Så om man stopper ved bomstasjonen må man betale 1$ eller no og hvis man bare suser igjennom... tadda.. en wanted stjerne :D

 

Syns også det ville vært kult med laserkontroll på motorveiene, hvor politiet har storkontroller etc....

 

Og som noe annet enn øyer man må åpne hver gang, hvorfor ikke ha forskjellige land... med grenseoverganger, som feks mellom USA og Mexico... Og én der man kanskje må bruke båt.. feks Spania og Marocco... kunne vært kooooolt.. :p

Lenke til kommentar

jaaaa :D bot genialt... så kan man ha en postkasse ved huset sitt hvor alle bøtene popper ned, og en fin liten invitasjon til tinghuset...

 

Tinghus! jaaa, det må vi ha :D

Redde ut mafiabossen fra rettsaken etc.. masse pressefolk, FBI og politi uttafor.. DET kunne blitt et tøft oppdrag...

 

Liker idéen med mini oppdrag som smugling... kunne vært en fin måte å tjene masse cash.. :D

Lenke til kommentar
-Onlinedelen er jeg veldig usikker på. Hvordan skal de klare dette på en skikkelig måte slik at folk får interesse for å spille online? Ser man på bilkjøringa i GTA:SA ville den kunne funket bra som en onlinetjeneste. dog litt usikker på om rent combat ville funket. Blir jo for lett hvis folk bare kan legge stille seg uten for kjente safehouses med sniperrifle eller rocketlauncher og vente på at folk kommer ut av huset. Blikjøring ville kunne funket bra. På en annen side kan det jo bli helt umulig å treffe på fiender hvis spillet blir flere ganger så stort som GTA:SA

 

har Absolutt ingen her noen gang hørt om multiplayer for gta:sa eller?

6646602[/snapback]

 

Husk at denne er postet i konsollgruppa. På konsoll finnes det ingen multiplayer for GTA. Vet dog at det finnes for PC men jeg kjenner ingen som har testet det. Hvordan synes DU det funker?

Lenke til kommentar

Er det noen som har behov for å skyte barn og spedbarn? Skal man innføre dette for å tilføre realisme? Eller går det en grense et sted?

 

Og hvis man implenterer dette er det da viktig at blodet spruter og at lemmer faller av? Og vil foreldrene til dette barnet løpe skrikende avsted som alle andre i GTA, eller vil de beskytte avkommet sitt?

Lenke til kommentar

i FPS-rollespillet Boiling point gikk det faktisk noen ganger barn rundt i gatene(i form av en rundt 8 år gammel gutt).

 

Det gikk ikke ann å drepe/skade denne gutten, og hvis du skjøt mot han så ville kulene gå rett gjennom han uten og gjøre skade, og gutten ville løpe vekk.

 

Ett annet eksempel er spillet Mafia. i cut-scenene så kunne du se flere små jenter gå rundt i gatene, men når det var spilleren som spilte så var disse barna mirakuløst borte.

 

Det kommer ikke til å forundre meg om GTA4 blir enda mer voldelig enn forgjengerne, men vold mot barn er jeg ganske sikker på at det ikke blir.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...