bokhylle Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hallo! GPU viften på hovedkortet mitt bråker insane. Kan noen tipse meg om noen bra GPU kjølere som ikke bråker. Helst kjøleribber. Thx Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hva slags kjøer er det du mener? Hvis det er på hovedkortet så er det i allefall ikke GPU (Graphic Processing Unit), men det kan være chipset, eller kanskje du mener CPU kjøleren? Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) chipset er det det jeg nok mener. Ringet det rundt. Endret 8. august 2006 av bokhylle Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jepp, det er chipset Microplex har slikt serru; http://www.microplex.no/category.aspx?cat=181&mcat=c181 Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Ah! Takker. Var sikker på at det het GPU jeg men. Hehe. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Nai, det er prosessoren på grafikkortet, derav Graphic Processing Unit Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Prøvde bare å ta av chipset kjøleren, men fikk det ikke til. Hvordan tar man av den? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Prøvde å google etter et stort bilde av HKet ditt, men fant ikke et stort nok til at jeg med sikkerhet så hvordan det var festet, men jeg tror det er brukt klips så du må ta ut HKet ut av kabinettet og presse sammen klipsene for så å dytte de ut. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det er klips bakpå HK ditt. Disse må du klemme og dra ut på andre siden. Mvh Rune Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Jeg anbefaler heller at du kjøper viftestyring. Det gjorde jeg på mitt. https://prisguiden.no/product.php?product_id=23310 Endret 11. august 2006 av forumtrollet Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg anbefaler heller at du kjøper viftestyring. Det gjorde jeg på mitt. 6655891[/snapback] Hahha! Hvordan skal det hjelpe på en defekt chipsetkjøler? - De kjølerene har veldig lav leve tid, kulelageret blir fort ødelagt. Mvh Rune Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hahha! Hvordan skal det hjelpe på en defekt chipsetkjøler? - De kjølerene har veldig lav leve tid, kulelageret blir fort ødelagt. Hvem sa at den er defekt? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Noen hovedkort blir chipsettet veldilg varmt med passiv kjøling. Men du kan prøve en sånn. Blir det for varmt kan jeg annbefale deg Swiftech kjøler. Den er så godt som lydløs og du kan bruke den både til Intel og AMD kort. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Zalman ZM-NB47J chipset kjøleren brukte jeg selv på mitt Socket A hovedkort da orginal vifta ikke ville mer. Veldig fornøyd og den har jo ikke vifte = lydløs. Lett å montere var den å Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hvem sa at den er defekt? 6655912[/snapback] Jeg tar meg friheten til å lese det utifra det han skreiv og min erfaring med MSI K8N NEO4 kortene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 vifta har en standar 3 pin kontakt. plugg den ut og sett den i kontakten som er midt på kortet. så bruker du speedfan til og stille ned hastighet fra 8000 til litt under 5. har samme korte. ikke alle kontakter som lar seg regulere. problemet med dette kortet er at skjermkort ofte er i veien. er det det hos deg? link til download Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hvem sa at den er defekt? 6655912[/snapback] Jeg tar meg friheten til å lese det utifra det han skreiv og min erfaring med MSI K8N NEO4 kortene. 6672900[/snapback] Jeg har også dette hovedkortet. Vifta bråkte som F før jeg satte på viftestyring. Hahha! Endret 27. august 2006 av forumtrollet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå