CrackaBoi Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har en stund nå vurdert å kjøpe Komplett's Media Center a40, men har begynte å innse at den bygger på teknologi som er i ferd med å bli faset ut (socket 939). Tenkte derfor jeg skulle forhøre meg om noen har tanker rundt det å bygge en HTPC basert på socket 775 for Intels Core 2 prosessorer, eller kanskje for AMDs AM2 prosessorer. Først, er disse CPUene egnet for HTPC? Er det kommet hovedkort som er bra nok? Er det noe "i veien" med å bygge en HTPC basert på den enkleste Core 2 CPUen, SB X-Fi, nVidia 7800GTX? Med "i veien" tenker jeg på varme/støy, og eventuelt konflikter mellom forskjellig hardware, og konflikter mellom hardware og Media Center software. Takker for alle tips i denne sammenheng! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Først, er disse CPUene egnet for HTPC?Er det kommet hovedkort som er bra nok? 6632360[/snapback] Dårlig med hk's for Core 2 ennå, men venta mange nye i løpet av 1-2 mnd. Pass på at ikke alle dagens hk med socket LGA775 støtter Core 2. Greit med hk's til AM2. Er det noe "i veien" med å bygge en HTPC basert på den enkleste Core 2 CPUen, SB X-Fi, nVidia 7800GTX? Med "i veien" tenker jeg på varme/støy, og eventuelt konflikter mellom forskjellig hardware, og konflikter mellom hardware og Media Center software. 6632360[/snapback] Core 2 skal bruke mindre energi enn Pentium og dermed utvikle mindre varme. AM2 er ikke veldig anderledes enn 939, støtte for DDR2 er vel den viktigste forskjellen. I teorien vil det ikke være store forskjeller forhold til 939 med tanke på varme/støy. Core 2 yter ganske mye mer enn 939/AM2, mulig det vil være lettere å få en slik maskin stillere (Core 2 er jo basert på 'mobil/laptop'-teknologi). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå