9374j Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Noen som liker å drikke bar whisky til fest? Noen favorittmerker? Liker selv chivas Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Whiskey er nice, men er ingen ekspert. Tror det eer ballentines som er favoritten Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tullamore Dew og Ballantines er gode Hvis en skal drikke whisky og cola, så er vel ikke Jack å forakte heller. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Noen som liker å drikke bar whisky til fest? Noen favorittmerker? Liker selv chivas 6632260[/snapback] Fysj, kjip blend whisky den da.. Den ultimate single malt: Talisker er konsentrert røyksmak på flaske, og er rett og slett udrikkelig uten is. Den er så særegen på smak at den må bare prøves for de som ikke har.. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hva drikker samene når de skal krysse vidda om vinteren? Ballan tines! :!: Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Talisker, Oban, Lagavullin, Laphroaig, Bowmore er ihvertfall noen av favorittene. Går stort sett i single malt fra Islay hos meg, ja. mvh Pantera Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jack Daniels all the way Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Er hypp på disse: Har noen testa? Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Har hodepine og whiskymerke noen sammenheng? Jeg merker ihvertfall at jeg blir skikkelig dårlig av Jack, mens The Famous Grouse(favoritten) ikke ødelegger meg i samme grad.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Festwhiskyen min er Chivas Regal 18. Er normalt en single malt-mann, men Chivas er så god og lett, samtidig som den har nok røyk i seg til å ikke smake altfor mye som en vanlig blend. Ellers har jeg fått en ny single malt-yndling: Dette er kjærlighet. FOR en ettersmak. Smatter på røyk og frukter i flere minutter etter hver sup. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Er hypp på disse:Har noen testa? 6635919[/snapback] Ikke tale om.. Jeg må ha kosen med is som smelter i Taliskeren min. Uten litt vann er det ikke godt en gang.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Samma hvor mye røyk det smaker så skal man aldri ha is i en single malt. Man kan like gjerne sodomere mor si i samme slengen. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Samma hvor mye røyk det smaker så skal man aldri ha is i en single malt. Man kan like gjerne sodomere mor si i samme slengen. 6636472[/snapback] Da har du nok ikke smakt Talisker nei.. Jeg jobber med en del skotter, og de drikker på is hele gjengen. Det er en 'Norsk' oppfatning og feinschmeiker greie det at man ikke skal ha is i. No stort tull spør du meg. Enkelte malter trenger litt is. Endret 8. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Single malt: En whiskytråd. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 de trenger da strengt tatt vann og ikke is:) favoritter er ardbeg , talisker og lagavulin Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Da har du nok ikke smakt Talisker nei.. Jeg jobber med en del skotter, og de drikker på is hele gjengen. Det er en 'Norsk' oppfatning og feinschmeiker greie det at man ikke skal ha is i. No stort tull spør du meg. Enkelte malter trenger litt is. 6636555[/snapback] Jo, jeg har smakt Talisker. En av de mest særpregede whiskyene jeg vet om. Masse, masse røyk, og en herlig kraftig smak av pepper og hav. Det er en "amerikansk" greie å ha is i, noe som er fullt forståelig igrunn...da amerikansk "whiskey", enten det er sour mash, bourbon eller whatever, smaker så jævli at man må dynke skiten i cola og is for å få bort den grusomme smaken. Det eneste man skal ha i en maltwhisky er vann eller mer whisky. Å ha is i en god single malt er på linje med å kjøpe en 2000 kroners cognac og drikke uten å ta ut en svær dobbel Hubba Bubba av kjeften. Trenger du is liker du ikke whisky av det kaliberet, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er en "amerikansk" greie å ha is i, noe som er fullt forståelig igrunn...da amerikansk "whiskey", enten det er sour mash, bourbon eller whatever, smaker så jævli at man må dynke skiten i cola og is for å få bort den grusomme smaken. Det eneste man skal ha i en maltwhisky er vann eller mer whisky. Å ha is i en god single malt er på linje med å kjøpe en 2000 kroners cognac og drikke uten å ta ut en svær dobbel Hubba Bubba av kjeften. Trenger du is liker du ikke whisky av det kaliberet, enkelt og greit. Det der er bare tull. Mange skotter bruker både is og vann i Whiskey'n. Det er faktisk helt vanlig å vanne den ut, spesielt til sånn "daglidags" drikking. Mange gjør det faktisk for å få den litt mildere, men også for å dempe alkoholnivået. Det er uansett bare en smaksak. mvh Pantera Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 herlig kraftig smak av pepper og hav. Umm smaker den røyk, salt og pepper? Sist jeg fikk kjeften full av hav, smakte det salt som fy Nå er vel det sikkert smaksløkene mine som er døyvet av mine mange år som sjømann.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det der er bare tull. Mange skotter bruker både is og vann i Whiskey'n. Det er faktisk helt vanlig å vanne den ut, spesielt til sånn "daglidags" drikking. Mange gjør det faktisk for å få den litt mildere, men også for å dempe alkoholnivået. Det er uansett bare en smaksak. mvh Pantera 6638422[/snapback] "Tradisjonen" med is i whisky stammer fra forbudstiden i USA, da irene eksporterte mest mulig hestjævlig hjemmebrentwhisky produsert og lagret i ca 2 dager for å profitere mest mulig på den lukrative smuglerbransjen. Siden dette smakte dritt måtte de som drakk det benytte is, noe som fremhever alkoholsmaken på bekostning av alle andre (røyk, torv, eik, kålvann, osv). Er det for "tyktsmakende" er en dråpe eller en skvett lunkent vann å foretrekke stort. Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 AC/DC - Whiskey on the Rocks, gjør seg både til hverdags og fest. God gammel kvalitet. Forøvrig fukter jeg gjerne strupen med Tullamore Dew. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg