Edstro Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei. Eg har 2003server med domene og VPN. Det eg lurer på er om en kan koble seg opp mot domene vis man er utenfor nettverket feks. på hytta? Ikke ved å bruke VPN men med å melde seg på domene helt vanlig i windows. Feks. sette login.mittdomene.com som domene også kan eg logge meg på. Lenke til kommentar
roac Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei. Eg har 2003server med domene og VPN. Det eg lurer på er om en kan koble seg opp mot domene vis man er utenfor nettverket feks. på hytta? Ikke ved å bruke VPN men med å melde seg på domene helt vanlig i windows. Feks. sette login.mittdomene.com som domene også kan eg logge meg på. 6632220[/snapback] Kort fortalt: Det er teknisk mulig Det ville vært tidenes mest åpne nettverk Konklusjon: Du vil ikke! Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 helt mulig de viss servern er ut på nett ... Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) helt mulig de viss servern er ut på nett ... 6634298[/snapback] Serveren er på nett. Hvordan gjør eg det? Kan du forklare meg? Endret 8. august 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Ingen som vet noe Eg har hørt dette skal være mulig og ikke være no serlig vanskelig heler. Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ingen som vet noe Eg har hørt dette skal være mulig og ikke være no serlig vanskelig heler. 6657924[/snapback] Hvis de nødvendige porter er åpnet inn mot serveren, så må du legge til de nødvendige records i public DNS slik at klienter kan finne domenekontrolleren din. Men, jeg gjentar gjerne meg selv, sikkerhetsmessig er dette det glade vannvidd, og du bare ber om at serveren din blir hacket. Du vil ikke, jeg gjentar: VIL IKKE gjøre dette. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Ok. Men da kan du vel forklare en ting for meg. Men der eg jobber er det slik at på hovedkontoret (Der som ledelsen sitter) Er det også en 2003server og det butikkene som det har er spredd rundt og det klarer å logge seg på domene. Alså det må gjennom internett osv.. Hvis en bedrift gjør dette vorfor kaller du det tidenes mest åpne nettverk? Lenke til kommentar
roac Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ok. Men da kan du vel forklare en ting for meg. Men der eg jobber er det slik at på hovedkontoret (Der som ledelsen sitter) Er det også en 2003server og det butikkene som det har er spredd rundt og det klarer å logge seg på domene. Alså det må gjennom internett osv.. Hvis en bedrift gjør dette vorfor kaller du det tidenes mest åpne nettverk? 6658003[/snapback] Jeg føler meg rimelig sikker på at det er en eller annen form for VPN tunell der. Det kan godt være ruter til ruter, slik at man ikke trenger å sette opp noe som helst på klientene. Jeg tviler på at et seriøst firma åpner opp for pålogging rett fra internett. (Og hvis de skulle finne på å gjøre det så er det noen som har sovet i timen ) Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Uansett så må det gjennom internett for å nå en server som er i en helt annen kommune. Så hva er vpn tunell? Kan eg å ha det for å nå domene mitt på serveren fra et annet nettverk? Endret 12. august 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 En vpn tunnel er egentlig ett virtuellt privat nettverk, dette blir kryptert og skal være sikkert Lenke til kommentar
roac Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 En vpn tunnel er egentlig ett virtuellt privat nettverk, dette blir kryptert og skal være sikkert 6659400[/snapback] Helt riktig. Mange har brukt VPN og vet at man da kobler seg opp mot en bedrifts nettverk. En VPN tunnell kan man tenke på samme måte, bare at det er routeren som gjør oppkoblingen mot bedriftens nettverk, og sender all (eller kun valgt) trafikk til bedriftens nettverk. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Har noen en forklaring på hvordan eg kan få logget meg på domene gjennom VPN. Nå har eg funnet ut hvordan eg kan gjøre det. Eg gikk over til naboen å testet. Eg gikk inn lokalt på hans maskin å opprettet en vpn tilkobling. Eg fulte inn brukernavn og passord og trykket også hadde også en rute der eg kunne fulle inn domene navn. Så koblet eg meg opp og gikk inn i egenskaper på min datamaskin og fikk ikke datamaskinen med i domene? Noe eg gjør galt? Endret 12. august 2006 av eddielie30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå