Gå til innhold

Pc Høytalere til 2-3k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du kaller DD-dekoder for dilldall?

 

Vell om du liker å se film med steinalder lyd (Dolby Surround) så er Creative settet veien å gå, Z-5500 har også minst like god lyd!

6704937[/snapback]

 

Dekoding av DD kan gjøres i software og sendes ut over 6/8 analoge signalkabler med samme nytten. Samtidig finnes det i dag få gode løsninger for encoding av DD i spill, slik at du uansett må koble 6/8 analoge signalkabler om du vil ha surroundeffekter i spill.

 

Ellers så synes jeg GnoMiz har mange gode argumenter. Men samtidig må en vel bare innse at målgruppen til svært mange av de som kjøper seg slike PC-høyttalere nettopp er de som ønsker seg boomete og overdreven bass...

Lenke til kommentar
Beklager Gnomiz, men jeg tror at du preker for døve ører. Vedder på at halvparten av de som har innlegg her ikke vet hvilket album avataren din sikter til en gang.....

 

Men for all del, stå på! Spre det glade HiFi-budskap

6725576[/snapback]

Hehe takk :)

Må prøve å få folk til å forstå at musikk er mer enn bass ;)

Og at musikk ikke måles i watt

Lenke til kommentar
Jo jeg har hørt Z-5500 og jeg beskriver det jeg hører, og når du skriver at jeg ikke har peiling Fidel_Castro blir jeg rett og slett provosert. Jeg som har brukt 10 talls timer på å bygge opp mitt eget anlegg til over 25.000 kr. (Se minHiFi i signaturen for info og bilder) Og det er ikke bare jeg som mener det med bassen i Z-5500, det er faktisk blant annet Lasse i Lyd og Bildet jeg hørte det fra. Og senere fikk oppleve selv. Det er også flere folk i hifi miljøet som driver med DIY som mener det faktisk er noe galt med delefilteret i subben, fordi det kommer rett og slett for mye bass! Så du mener disse ikke har peiling også da eller??

Og det er ikke bare å justere. Du justerer mest volumet og ikke hvor mye bass som kommer....

Så dessvere er det nok du som ikke her peiling.

Men z-5500 passer bra hvis du er opptatt av overdrevent mye bass og har tenkt til å ha ett anlegg som passer for den målgruppen. (typpisk for folk som nyrlig er konfirmert osv)Den gir deg FET lyd, men da er du inne på målgruppen igjen. Det er ikke alle som er så opptatt av den overdrevene bassen. Men hvis du vil ha noe du kan spare på, noe som gjenngir lyden mer naturlig går du for noe av det jeg skriv om. Eventuelt kjøper Forsterker og høyttalere løst...

6709173[/snapback]

 

Blir så gla' når jeg leser sånt ! :D

Har logitech Z-2300 selv og lyden er alt annet enn bra, det samme syns jeg om Z-5500 (Ja, jeg har hørt begge osv.) De gir mye lyd, men ikke bra lyd...

Når lommeboken tillater det skal jeg bytte til et skikkelig anlegg med en gang.

 

Men, blir så glad når jeg leser noe som dette. Bra !

Lenke til kommentar

Gnomiz: og jeg solgte mitt gamle men dog ok stereoanlegg til fordel for s750 - hadde rotel ffsterker rc995, eff. rotel bx880 og noen 2x psb 800 høytalere(kjøpte dem i 96) ++ pro logic proc. etc etc - da jeg hadde lest review på s750 og han som testa påsto dem låt som høytalere/anlegg i 15000kr klassen - heh skal sies jeg har sluttet høre på musikk nå - eneste som låter bra på s750 er hip hop/pop, og selv kan jeg høre på slikt men.. primært er det nok andre musikk typer ja.. er til og gråte over, så kom fram til at jeg aldri skal stole på lyd review skreven av folk under 30 år ;P

 

Men til s750's forsvar(og z5500) så er jeg godt fornøyd med film lyden min - til den prisen.

 

Skal sies at jeg forsto nok at lydbildet for musikkens del ville forandre seg, men siden jeg selv da så 80% film og 20% musikk så..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...