Gå til innhold

Pc Høytalere til 2-3k?


Anbefalte innlegg

Heij :) Skal flytte på hybel og skal selge alt av anlegg, sidn jeg ikke har plass til sånt lengre :dontgetit: Så har lyst på fett Pc anlegg, enten 2.1 eller 5.1 lyd, uansett merke, nesten uansett pris..

 

Har jo såklart sjekka alle dem fete Logitech, Altech Lansing, Harmon Kardon anleggene, men hvilke av dem er noe tess?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt Z-5500 har lest mye rart om det, også er det overkill med den bassen. Det blir for mye av det gode, blir ikke naturlig, den legger på mere bass enn det egentlig er. Og du vil ikke ha ett andlegg som forandrer lyden samme som at du vil ikke ha en tv som forandrer fargene.

 

Her har du noen tips:

Bose Companion 3 MSS

Klipsch ProMedia GMX D-5.1

Klipsch ProMedia GMX A-2.1

Harmon Kardon har også bra anlegg.

Hvis du hører mere på musikk så ville jeg ha kjøpt 2.1, men hvis du ser mer filmer kjøper du 5.1.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt Z-5500 har lest mye rart om det, også er det overkill med den bassen. Det blir for mye av det gode, blir ikke naturlig, den legger på mere bass enn det egentlig er. Og du vil ikke ha ett andlegg som forandrer lyden samme som at du vil ikke ha en tv som forandrer fargene.

 

Her har du noen tips:

Bose Companion 3 MSS

Klipsch ProMedia GMX D-5.1

Klipsch ProMedia GMX A-2.1

Harmon Kardon har også bra anlegg.

Hvis du hører mere på musikk så ville jeg ha kjøpt 2.1, men  hvis du ser mer filmer kjøper du 5.1.

6689147[/snapback]

 

 

Skru ned bassen? Jeg har hørt det går ann :hmm::p

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt Z-5500 har lest mye rart om det, også er det overkill med den bassen. Det blir for mye av det gode, blir ikke naturlig, den legger på mere bass enn det egentlig er. Og du vil ikke ha ett andlegg som forandrer lyden samme som at du vil ikke ha en tv som forandrer fargene.

 

Jeg antar at når du skriver dette har du hørt Z-5500 selv?

 

Har selv dette anlegget og er kjempefornøyd med det :)

Bassen er ikkeoverkill og det forandrer ikke lyden med og legge på mere bass.

Man skal ikke tro på alt man leser, for smaken er om baken og den er delt i to ;)

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kjøpt Z-5500 har lest mye rart om det, også er det overkill med den bassen. Det blir for mye av det gode, blir ikke naturlig, den legger på mere bass enn det egentlig er. Og du vil ikke ha ett andlegg som forandrer lyden samme som at du vil ikke ha en tv som forandrer fargene.

6689147[/snapback]

Jaaaaaokey... Eller... nei?

Du har bare rett og slett ikke peiling! Når du ikke har hørt anlegget, synes jeg godt du kan la være å kritisere det!

 

Subwoofern på Z-5500 er helt justerbar, og kan justeres individuelt fra de andre høyttalerne. Subben farger ikke lyden, den bare forsterker lydene i sin hz-rekkevidde. Det er forøvrig noe alle anlegg gjør. Det er rett og slett det anlegg gjør.

 

Faktisk så sier ekspertene at man kan spille Z-5500 på nesten høyeste volum før lyden blir forvrengt eller farget, så der er man berget, med tanke på at det er så høyt at det er ubehagelig å være i nærheten av anlegget...

 

Nei, Logitech Z-5500 er mitt tips! :w00t:

Lenke til kommentar

Z-5500 er et vannvittig bra pc-høyttaler/hjemmekino- system, er svært få om noen kompakte hjemmekino anlegg som har bedre lyd enn dette, og få om noen pc-høytalere!

 

2500 er et røverkjøp uten like!

 

Edit: Glemte å nevne at føttene på systemet er av elendig kvalitet, og kan ikke byttes ut med noen bedre "stands" eller veggoppheng!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Det beste annleget som er og få kjøpt til pc (ekskludert Klipstec) er Creative Gigaworks S750, det er et 7.1 annlegg men det kan mikse opp fra 5.1

 

Det har heller ikke alt det dilldallet som føler med Logitec høytalerene (dekodere og slikt, Gigaworks serien er bare høytalere med forterker og mange innganger). Det finne også en 5.1 versjon og en 2.1 versjon. Begge to er mye lyd for pengene.

Lenke til kommentar

Man merker det er ikke HiFi freaks som er på disse forum siden både z-5500 og s750 er nevnt, men de 2 'dunker' nok mest av alle pc høytalere, som er ok til spill og hip-hop skulle jeg tro, felles for begge er at de produserer for mye bass og mellomtonen blir lidende.

 

Har du litt høyere krav til lyden enn de to som er nevnt ovenfor tror jeg du skal ta en kikk på GnoMiz sine alternativ. :)

Lenke til kommentar

fint at det blir anbefalt diverse ting her, men til den prislappen det er snakk om så tror jeg det er lite eller ingenting som leverer så mye som logitech sitt Z-5500. ikke bare har det en veldig god lyd, men det har også haugevis med innganger og sånt som gjør det perfekt til ikke bare pc men også dvd spilleren og xbox/playstation. jeg tror ikke det er mye som kan konkurere med Z-5500 til drøye 2 lapper.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Klipsch lenge og de rocker noe sinnsykt til å være pchøytalere.. Ikke billig.. Men jeg angrer ikke ett sekund på jeg kjøpte dem da..

 

Har hatt de i tre år nå og funker fortsatt meget bra..

 

Klipsch Promedia DD 5.1 har jeg, men Klipsch har noe for de fleste lommebøker..

 

I den stuen jeg har disse pchøytalerene (ca 25 kvm) så er lydtrykket meget bra, hvis skrur på rundt 60 av 99 maks styrke så høres det at dørene vibrerer av lydtrykket.. Muligens at dørene er slarkete da, men likevel..

 

Klipsch GMX D-5.1 er ett glimrende valg både til film og musikk vil jeg anta..Fin og ren lyd..

Lenke til kommentar

Har hatt Klipsh ProMedia 2.1 i over 6 år nå, de er rikelig kraftige spiller et stykke over 100dB før de begynner og forvrenge, har en utgang og en inngang. Har brukt inngangen for radio og CD spiller for et "minianlegg" før resten av anlegget mitt har fulgt etter..

Tok de i bruk på en studenthybel, smekker size når stua er 10 kvadratmeter..

Lenke til kommentar

Jo jeg har hørt Z-5500 og jeg beskriver det jeg hører, og når du skriver at jeg ikke har peiling Fidel_Castro blir jeg rett og slett provosert. Jeg som har brukt 10 talls timer på å bygge opp mitt eget anlegg til over 25.000 kr. (Se minHiFi i signaturen for info og bilder) Og det er ikke bare jeg som mener det med bassen i Z-5500, det er faktisk blant annet Lasse i Lyd og Bildet jeg hørte det fra. Og senere fikk oppleve selv. Det er også flere folk i hifi miljøet som driver med DIY som mener det faktisk er noe galt med delefilteret i subben, fordi det kommer rett og slett for mye bass! Så du mener disse ikke har peiling også da eller??

Og det er ikke bare å justere. Du justerer mest volumet og ikke hvor mye bass som kommer....

Så dessvere er det nok du som ikke her peiling.

Men z-5500 passer bra hvis du er opptatt av overdrevent mye bass og har tenkt til å ha ett anlegg som passer for den målgruppen. (typpisk for folk som nyrlig er konfirmert osv)Den gir deg FET lyd, men da er du inne på målgruppen igjen. Det er ikke alle som er så opptatt av den overdrevene bassen. Men hvis du vil ha noe du kan spare på, noe som gjenngir lyden mer naturlig går du for noe av det jeg skriv om. Eventuelt kjøper Forsterker og høyttalere løst...

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...