SupremeX Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har nå prøvd å lage en cd-etikett (cd-face?) uten hell. Greia er altså at jeg prøver å lage en cd med egen logo, som skal ha svart bakgrunn. Har prøvd med templates til Illustrator, Nero CoverDesigner osv, men får det bare ikke til! Er jo ganske enkelt i grunnen, svart bakgrunn med et bilde på, men jeg får det likevel ikke til... Noen som har en kjapp tutorial f.eks? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) hva med en actions til ph.shop send meg en pm med din e-post så du få en actions som gjør oppgaven Endret 8. august 2006 av la7tma Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Hva er en action? Noe program? Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 har du adobe potoshop cs eller cs2 Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Har Photoshop CS2 og Illustrator CS2... Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 actions er et verktøy som gjør oppgaven automatisk. se bilde Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Om eg forstod han rett er det sjølve CD-plata, ikkje omslaget, men kan vere eg tek feil. Og gjer den actionen noko meir enn å lage eit/to dokument i rett storleik og fyller bakgrunnen med svart? Det er uansett ikkje nokon stor sak: Har du logoen klar er det berre å 1. Lage eit nytt dokument i riktig storleik (mål ein CD/omslaget med linjal for å finne dei) 2. Fylle med svart (paint bucket tool) 3. Opne biletet/logoen du skal ha på og dra over med move tool (øvst til høgre i verktøy-boksen). Om biletet har ein bakgrunn må du fjerne den på eit vis, med eraser tool til dømes, eller merke område med magic wand og slette. Endret 8. august 2006 av incanus Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 er det noe slikt du er på jakt etter Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Stemmer det ja, er selve CD-plata jeg er ute etter. la7tma: Jepp! Hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 send meg din e-post adresse så skal du få action på dett Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Gjorde jo det i går, fikk du ikke PM'en? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Her er ein CD med svart bakgrunn, so får du leggje logoen inn sjølv. Skal/kan du skrive heilt inn til holet i midten, fyll det kvite området nest innerst med svart òg. cd.zip Redigert: Om du vil gjere det i Nero Cover Designer i staden for PS (det er ei PSD-fil i vedlegget) er ikkje det noko meir vanskeleg: Begynn med eit tomt dokument og gå inn på Disc 1. Høgreklikk og velg Background properties. Gå til fanen Brush, klikk på krysset oppe til venstre, og velg svart i fargevelgaren til høgre: So går du til Object --> Insert --> Image, og finn biletet/logoen du vil ha. Endret 10. august 2006 av incanus Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 så ikke at du hadde sendt meg pm. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Jeg fikk coveret til med actions og cden til med fila til incanus! Tusen takk til dere begge, la7tma og incanus! Utrolig bra! Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Her finnes også en fonter/logoer som gjør seg godt på cd/dvd cover. Fonten finner du her. + her. Endret 11. august 2006 av paalwa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå