Gå til innhold

Musikk: Myr - Mitt band!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei.

Veldig vakker start på A Vulture's Song. Den følgende mer aggressive musikken med mer komposisjon og opplegg er også imponerende. Får litt Mars Volta-vibber her og der.

Men ja, musikken er veldig vakker. Harmoniene klinger og elementene passer lett. Vokalisten er kanskje litt anonym i forhold til det resten av musikken promoterer. Kanskje det er det som er meninga?

Starten på Sisyphean Gaze er NYDELIG. Bassen, piano, synth, og de Mars Volta-vibbene igjen, da. Er Inertiatic ESP inspirasjon her på starten, når instrumentene slår til nå og da? Audioteknisk lydbilde er vel ikke på millionnivå, men jeg veit ikke om det trekker ned eller opp... Det burde ikke gjøre det, så klart, men jeg har vel blitt skjemt bort med det i løpet av åra. Jeg prøver å ignorere det. Med det ignorert kan vi si at resten av låta er et modig forsøk, men dere tør kanskje ikke å dra løpet helt ut i flamboyanse og framføring. Overgangen mot slutten funker som en grei decrescendo av låta.

Sirens and Titans. Her begynner vi med full instrumentmasturbasjon sammenblandet med konform musikk. Klimpringa videre eksperimenter med ulike melodier, som holder på interessen til lytteren. Jazzinga funker bra (oppspeeding), men jeg føler at gitaristen ikke tør å skjøre løpet helt ut og virkelig ta av. Dette partiet mister etterhvert gløden, men holder det musikktekniske nivået høyt. Det tyngre partiet bidrar til å fylle vakumet etter mangelen på aggressivitet i jazzpartiet. Ganske genialt. Fine visitter av piano her og der. Slike ting er dere flinke på, visitter av forskjellige instrumenter som faktisk passer inn. Det rolige partiet synes å lede til slutten (hører på fortløpende her). Men neida, her kom det et tungt parti som avslutter låta med et smell. Det partiet var forresten veldig bra.

Biff Henderson. Høres veldig kjent ut. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men. Ting man drar kjenskap på er vel positivt. Høres litt mindre avansert ut enn de andre låtene, men den er likeledes tøff. Noen veldig tøffe partier her og der. Virker som denne låta er mer down to the core, for å veie opp for de mer eller mindre jordfjerne andre ;) Men ja, denne låta var tøff. Fin gitargalskap på slutten.

Alt i alt, fortsett. Innovasjon og kreativitet, mitt motto!

Lenke til kommentar

Takk for veldig god feedback, cun.

Greit å få så detaljerte tilbakemeldinger. Som du sikkert vet er det litt vanskelig å forholde seg objektiv til noe man har laget selv, så dette var bra saker.

Igjen, takk!

EDIT:

Til de som liker dette, ta det med på fest, gi til venner, sett det på når dere har sex med kjæresten. Spread the word!

Endret av paranoide
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Utrolig flott musikk, men nå til min grunn for å skrive her.

Før dere tenker at dere har funne det rette band navnet, må dere kanskje gjøre en research? Når det allerede finnes et ganske kjent band kalt Architect, blir det litt dumt å skal hete det samme.

http://www.metalblade.com/english/artists/architect/bio.php

Ikke ment for å være en dritt, men dere må nok skifte nick.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...