Mit Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Det her var knallbra, de sangene datt inn i musikk-samlinga mi. Keep on Gir dere ut cd så kjøper jeg den Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Virkelig fett ! Har bare hørt Biff Henderson foreløpig, men gleder meg til resten =) Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 Takk takk! Har tre låter nesten ferdig skrevet, samt et par andre ideer som begynner å ta form. Håper å få spillt de inn i løpet av året. Kan ikke garantere noe, men jeg syntes ihvertfal de er mye bedre enn alt dere har hørt foreløpig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hei. Veldig vakker start på A Vulture's Song. Den følgende mer aggressive musikken med mer komposisjon og opplegg er også imponerende. Får litt Mars Volta-vibber her og der. Men ja, musikken er veldig vakker. Harmoniene klinger og elementene passer lett. Vokalisten er kanskje litt anonym i forhold til det resten av musikken promoterer. Kanskje det er det som er meninga? Starten på Sisyphean Gaze er NYDELIG. Bassen, piano, synth, og de Mars Volta-vibbene igjen, da. Er Inertiatic ESP inspirasjon her på starten, når instrumentene slår til nå og da? Audioteknisk lydbilde er vel ikke på millionnivå, men jeg veit ikke om det trekker ned eller opp... Det burde ikke gjøre det, så klart, men jeg har vel blitt skjemt bort med det i løpet av åra. Jeg prøver å ignorere det. Med det ignorert kan vi si at resten av låta er et modig forsøk, men dere tør kanskje ikke å dra løpet helt ut i flamboyanse og framføring. Overgangen mot slutten funker som en grei decrescendo av låta. Sirens and Titans. Her begynner vi med full instrumentmasturbasjon sammenblandet med konform musikk. Klimpringa videre eksperimenter med ulike melodier, som holder på interessen til lytteren. Jazzinga funker bra (oppspeeding), men jeg føler at gitaristen ikke tør å skjøre løpet helt ut og virkelig ta av. Dette partiet mister etterhvert gløden, men holder det musikktekniske nivået høyt. Det tyngre partiet bidrar til å fylle vakumet etter mangelen på aggressivitet i jazzpartiet. Ganske genialt. Fine visitter av piano her og der. Slike ting er dere flinke på, visitter av forskjellige instrumenter som faktisk passer inn. Det rolige partiet synes å lede til slutten (hører på fortløpende her). Men neida, her kom det et tungt parti som avslutter låta med et smell. Det partiet var forresten veldig bra. Biff Henderson. Høres veldig kjent ut. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men. Ting man drar kjenskap på er vel positivt. Høres litt mindre avansert ut enn de andre låtene, men den er likeledes tøff. Noen veldig tøffe partier her og der. Virker som denne låta er mer down to the core, for å veie opp for de mer eller mindre jordfjerne andre Men ja, denne låta var tøff. Fin gitargalskap på slutten. Alt i alt, fortsett. Innovasjon og kreativitet, mitt motto! Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Takk for veldig god feedback, cun. Greit å få så detaljerte tilbakemeldinger. Som du sikkert vet er det litt vanskelig å forholde seg objektiv til noe man har laget selv, så dette var bra saker. Igjen, takk! EDIT: Til de som liker dette, ta det med på fest, gi til venner, sett det på når dere har sex med kjæresten. Spread the word! Endret 11. september 2006 av paranoide Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Hint hint Hun som vant igår kjenner jeg btw. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Hmm, jeg tror ikke helt vi passer inn der. Men takk for forslaget. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Jobber med nytt materiale, tar en pause for å bumpe Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har dere fått ordna med dato for neste utslipp av nye sanger, eller er det for tidlig å si noe om enda? - Gleder meg Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Albumet er waaay off, men materialet skrives nå uansett, har store deler av det klart. Vi mangler egentlig bare vokalist, og det hadde vært greit med noen på keyboard også. Tør ikke gi noen albumtittel enda, men har et par ideer Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Er forøvrig en ny låt på MySpace nå Den har ligget der en stund, men har ikke reklamert for denne her. www.myspace.com/architectonline Den heter Yog Sothoth. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 konge! musikk som eg liker. har dåkker plate kontrakt? vis ikkje håper eg dåkker får det, eg kjøper gjerne ein plate av dette Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Utrolig flott musikk, men nå til min grunn for å skrive her. Før dere tenker at dere har funne det rette band navnet, må dere kanskje gjøre en research? Når det allerede finnes et ganske kjent band kalt Architect, blir det litt dumt å skal hete det samme. http://www.metalblade.com/english/artists/architect/bio.php Ikke ment for å være en dritt, men dere må nok skifte nick. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Vi vet, og vi jobber med nytt navn. Akkurat nå er det ikke dette bandet som er første prioritet. Kommer med en EP fra ett av mine andre band Marathon neste uke. Det er en blanding av moderne klassisk musikk, black metal, og sommerpop. Lager selvfølgelig en tråd om dette Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Med ein god vokalist er dette musikk eg absolutt er villig til å kjøpe. Mange gode vibber frå band som er nevnt tidlegare i tråden. Håpar å sjå eit album på markedet med tider og stunder. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Takker. Vokal er vanskelig, dessuten er det foreløpig bare to stykk i bandet for tiden. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Kult dette, bra effektbruk osv. Ikke vanskelig å sammenligne dere med TMV, introen i Sirens and titans er jo kopiert fra dem hvilken TMV sang? foresten liker veldig godt outro-en på sirens and titans. virkelig lagd den skjølv? som sagt knall greier det her Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Vi har byttet navn nå. Ny Myspace er myspace.com/myronline Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) A vulture's song var jo skitrå! Ja, jeg er keyboardist men er 17 år og bor i Horten=( Ingen i Horten som er interessert i keyboardist dessverre. Endret 29. november 2007 av TheMaister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå