hitokiri Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Eksperter på brukergrensesnitt mener at dagens mobiltastaturer ikke klarer å dekke alle funksjonene mobilen har fått. Les mer Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Hvorfor fikse noe som allerede fungerer? Standard tastatur er uten tvil den beste løsningen på mobiltelefoner. Verken trykkfølsomme skjermer eller rullehjul vil gi samme brukervennlighet som tastaturet. Det mener i hvert fall jeg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 "– Det er en vanlig oppfatning innenfor psykologien at brukere bare kan håndtere et visst antall valgmuligheter om gangen. Og dette tallet er omtrent sju, pluss eller minus to, sier Geoff Kendall i Next Device, et firma som har spesialisert seg i å lage brukergrensesnitt." Driver han ikke å blander sammen hvor mye vi kan ha i korttidshukommelsen nå? Bare fordi man kan ha sju ting i korttidshukommelsen, så betyr ikke det at man bare kan takle 7 menyvalg. AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) hvorfor ender jeg opp med å tenke på pc-tastaturet som skulle bruke oled på tastene? hadde vært det perfekte kompromiss mellom en trykkfølsom skjerm og de nåværende tastene... eller, bytt ut oled med e-ink Endret 8. august 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Syns det standar mobiltastaturet fungerer ypperlig jeg. Hvis alle produsentene må hive så mye penger for å reparere noe som allerede funker bra syns jeg det er litt rart. I tillegg vil vel mobilene fort bli dyrere, med ny teknologi som produsentene har brukt mye ressurser på å finne opp. De må tjene alle disse pengene tilbake. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 tror en undersøkelse fant at de fleste mobiler det blir klaget på blir det fordi folk rett og slett ikke får til å bruke telefonen, så noe er nok galt. og jeg har mange i vennekretsen som bare er ute etter en mobil det går an å ringe og sende sms med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg