wt Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg kjøpte meg nylig en laptop fra alienware.com i USA. Noen andre der ute som har gjort det samme, og hvis, har dere vært fornøyd? denne modellen har jeg kjøpt og får den i starten av september. ------------------------------------------------------------------------------------------ Area-51® m5750 Processor: Intel® Core™ Duo Processor T2500 2.0GHz 2MB Cache 667MHz FSB Operating System (Office software not included): Genuine Microsoft® Windows® XP Media Center Edition 2005 with Service Pack 2 Display: Alienware® m5750 17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD Motherboard: Alienware® Intel® 945PM + ICH7 Chipset Memory: 1GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz - 2 x 512MB Hard Drive: Single Drive Configuration - 100GB Serial ATA 1.5Gb/s 7,200 RPM w/ NCQ & 8MB Cache Primary CD ROM/DVD ROM: 8X Dual Layer DVD+/-RW / 24X CD-RW Combo w/Software Video/Graphics Card: 256MB ATI Mobility™ Radeon® X1800 Sound Card: Intel® 7.1 High-Definition Audio Wireless Network Card: Internal Intel® PRO Wireless 3945 a/b/g Mini-Card Communications: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet & 56K V.92 Modem Bluetooth: Bluetooth™ USB Adapter Power: Additional Battery - Alienware® m5750 8-cell Lithium-Ion Additional Battery Warranty: 1-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service AlienRespawn: Alienware® Respawn Recovery Kit Productivity Software: Microsoft® Works 8 Productivity Suite Alienware T-Shirt: Alienware® T-Shirt - Black - Price Includes $5 Instant Rebate Desktop Enhancements: Exclusive AlienGUIse Theme Manager SubTotal: $2,645.00 Shipping: $104.00 Discount: $200.00 Tax: $178.43 Order Total: $2,727.43 ------------------------------------------------------------------------------------------ ps. jeg betaler ikke moms, da jeg har en i familien som levere den Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Dyrt... Du kunne fått PC med tilsvarende spesifikasjoner fra norske nettbutikker eller f.eks. Dell. Da hadde du også hatt den norske forbrukerkjøpsloven i ryggen dersom problemer skulle en gang skulle oppstå. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Og hvis den som skal levere den for deg, blir sjekket i tollen (skjer visst ganske ofte for tiden), så koster den plutselig noen tusenlapper mer... vedkommende får en god bot og PC'en blir inndratt. Uansett mister du alt som heter reklamasjonsrett på fem år, og må ta til takke med garanti på et år som kun er gyldig i USA. I tillegg så innrømmer du faktisk lovbrudd med denne posten din. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Alienware T-Shirt: Alienware® T-Shirt - Black - Price Includes $5 Instant RebateOrder Total: $2,727.43 6631242[/snapback] På t-skjorta står det: "I paid 2727$ for a laptop, and all I got was this lousy t-shirt" Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 I tillegg så innrømmer du faktisk lovbrudd med denne posten din. Nå har jeg ikke regnet ut hvor mange kr. han bruker man man kan lovlig gå mellom tollen med varer for 6000,- hvis du har det med som baggasje så sagt hvis du henter det selv eller noen tar det med seg ... Nå er vel 2300*6,4 sånn ca. 15000,- så da er vel den grensen alt brudt Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Hvorfor betale for on-site service? Den gjelder kun på adresser innenfor USA når du handler fra den amerikanske webshopen. Innsendingsgaranti har du jo, men Alienware dekker ikke frakt mellom Norge og USA. De merker også pakken med riktig verdi nå den sendes tilbake igjen. Du har ingen reklamasjonsrett på maskinen heller. I praksis, dersom noe skulle gå galt, så må du dekke det av egen lomme. Litt kjipt dersom noe dyrere enn RAM eller HDD går fyken. Men for all del. Kos deg med laptopen. Du får en overpriset, men pent designet maskin. Endret 13. august 2006 av TEE Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Ja du får krysse fingrene. Jeg har hatt min laptop til reparasjon 3 ganger på 1,5 år. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Og hvis den som skal levere den for deg, blir sjekket i tollen (skjer visst ganske ofte for tiden), så koster den plutselig noen tusenlapper mer... vedkommende får en god bot og PC'en blir inndratt. Uansett mister du alt som heter reklamasjonsrett på fem år, og må ta til takke med garanti på et år som kun er gyldig i USA. I tillegg så innrømmer du faktisk lovbrudd med denne posten din. 6662459[/snapback] Det er sikkert i grenselandet, men dersom det er en bekjent som kommer og har åpnet og "brukt" den litt, så er det vanskelig for tollerne å ta den eller kreve moms... de må i såfall bevise at den skal gis til trådstarter? Mht garantier, så er det sef ett problem, men dersom bekjenten reiser regelmessig er det neppe ett problem. Dog kjipt uansett dersom noe sånt som skjermen skulle ryke. Btw; kjøpte ikke Dell Alienware for en stund siden? Tror uansett jeg heller ville satset på en av XPS modellene til Dell... Lenke til kommentar
coban Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Og hvis den som skal levere den for deg, blir sjekket i tollen (skjer visst ganske ofte for tiden), så koster den plutselig noen tusenlapper mer... vedkommende får en god bot og PC'en blir inndratt. Uansett mister du alt som heter reklamasjonsrett på fem år, og må ta til takke med garanti på et år som kun er gyldig i USA. I tillegg så innrømmer du faktisk lovbrudd med denne posten din. 6662459[/snapback] Det er sikkert i grenselandet, men dersom det er en bekjent som kommer og har åpnet og "brukt" den litt, så er det vanskelig for tollerne å ta den eller kreve moms... de må i såfall bevise at den skal gis til trådstarter? Mht garantier, så er det sef ett problem, men dersom bekjenten reiser regelmessig er det neppe ett problem. Dog kjipt uansett dersom noe sånt som skjermen skulle ryke. Btw; kjøpte ikke Dell Alienware for en stund siden? Tror uansett jeg heller ville satset på en av XPS modellene til Dell... 6665363[/snapback] Dell kjøpte Alienware - men Alienware beholdes som et helt eget firma - de skal ha felles synergier ved innkjøp (Alienware kjøper nok større kvanta av de dyrere tingene enn Dell). Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Og hvis den som skal levere den for deg, blir sjekket i tollen (skjer visst ganske ofte for tiden), så koster den plutselig noen tusenlapper mer... vedkommende får en god bot og PC'en blir inndratt. Uansett mister du alt som heter reklamasjonsrett på fem år, og må ta til takke med garanti på et år som kun er gyldig i USA. I tillegg så innrømmer du faktisk lovbrudd med denne posten din. 6662459[/snapback] Om en utlending kommer til Norge med en laptop, så kan vel ikke norske tollmyndigheter kreve at turistene skal betale moms på alt de har med seg inn(og ut) av landet? Eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Om en utlending kommer til Norge med en laptop, så kan vel ikke norske tollmyndigheter kreve at turistene skal betale moms på alt de har med seg inn(og ut) av landet? Eller har jeg gått glipp av noe?Om det mistenkes at utstyret ikke er til personlig bruk vil det bli ansett som import og man må betale MVA. Denne kan man evt. få tilbake når man forlater landet og registerer varen som utført igjen. I verste fall risikerer man bot for smuglingsforsøk og at varen beslaglegges. Reisende som som har med seg ting som kan skape usikkerhet angående dette bør gå på rødt og registrere utstyret som midlertidig innført. For midlertidige opphold på inntil ett år kan man avgiftsfritt innføre det utstyr som man med rimelighet kan ha behov for under oppholdet hvis utstyret registreres ved innførsel og utførsel. Edit: Klarhet. Endret 14. august 2006 av qwert Lenke til kommentar
wt Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Sånn da har jeg lest alt dere skriver og ingen andre har kjøpt en. - jeg fik laptopen min 9 september og er strålende fornøyd med den. Ja jeg vet at jeg tok en MEGA sjanse med å kjøpe den, men heldigvis har jeg en i familien som bor der borte - og ja, mulig at jeg kunne kjøpt en bærbar til lavere pris her hjemme og hatt penger til overs, men pokker heller en sjanse må man ta Det ble ikke noe problem på flyplassen eller tollere. Svogern min dro den med i den nye veska som hadde plass til hans egen Dell laptop og min ( bare 11 kg på skulderen). Det var ikke mulig å komme seg bort fra "Onsite Service" ----------------------------------------------------------------- 1-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service 2-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service [+$200 or $6/mo.] 3-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support w/ Onsite Service [+$275 or $9/mo.] ----------------------------------------------------------------- Bilde front Bilde bak Area-51 m5750 NotebookMere detaljer Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Grats uansett, ser bra ut den Visste du at Lex Luthor brukte en i serien om Clark Kent? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du får bare håpe den ikke ryker da, siden service på den der neppe kommer til å bli en billig affære Lenke til kommentar
wt Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Grats uansett, ser bra ut den Visste du at Lex Luthor brukte en i serien om Clark Kent? 6956999[/snapback] Nei det gjorde jeg ikke, men har hørt flere si det Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du får bare håpe den ikke ryker da, siden service på den der neppe kommer til å bli en billig affære 6957781[/snapback] Ein Alienware har vel garanti på lik linje med alle andre bærbare PCer? Går du over garantitida kan det derimot kanskje bli litt klur. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du får bare håpe den ikke ryker da, siden service på den der neppe kommer til å bli en billig affære 6957781[/snapback] Ein Alienware har vel garanti på lik linje med alle andre bærbare PCer? Går du over garantitida kan det derimot kanskje bli litt klur. 6960013[/snapback] Det var ingen "world wide warranty" som ga service i Europa. Det alienware.com har om internasjonale kunder er følgende: International Orders With the exception of Canadian customers, duties and applicable taxes are not calculated or charged by Alienware. International customers are solely responsible for any shipping costs, as well as duties and/or taxes that may be incurred from the international transit of any part or system for repair. Kunden må altså selv sørge for å betale frakt til og fra serviceverksted, inkludert eventuelle kostnader for fortolling. I tillegg er det knallhardt å være PC-kunde i USA. Ryker hovedkortet etter 1 år og 2 dager, så får man oppgitt pris på reparasjon, og det er det. Nytter ikke å komme trekkende med reklamasjonsrett overfor alienware.com Lenke til kommentar
wt Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 nei det er sant det. dette er også noe jeg har tatt forbehold i da jeg kjøpte laptopen. Kanskje jer angrer litt uansett, men jeg har tatt sjansen med å gjøre dette. siden jeg har familie 50 minutter unna hovedkontoret til Alienware og har familie og venner som reiser mye dit så er det ikke noe problem å få den over eller hjem igjen. Jeg har tatt en sjanse og satser på at det går bra. Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Nå synes jeg folk her har vært OVERVELDENDE negative til stakkaren her. Han har tydeligvis vært klar over riskene ved å bestille fra statene, og det er helt og holdent hans valg... samme problemet er det for de stakkarene som har bestilt alienware stasjonær PC, men minns ikke at folk var like negative til tanken da? Muligens det er ett lite snev av misunnelse i luften her? Anyway, grattis med ny, fet laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå