[nicko] Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 I dag tidlig glemte jeg å slå på vannpumpa. Gjett om jeg fikk sjokk da jeg så at det digitale termometeret viste 125 grader!!! Tbird 1000 @ 1406 med 1,85 volt blir litt småvarm,, hehe Men det verste av alt, den overlevde! LOL Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 WOW, da hadde da jævelig flaks. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Ikke første historien jeg hører om en t-bird som tåler sinnsykt høye temperaturer. Disse cpuene er rett og slett j*vla herdet. Tåler det meste, men så utvikler de varme som noen kjernereaktorer også da... Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Ja jeg vet jeg var heldig. Egentlig fortjente jeg vel ikke at den overlevde, men jeg er ganske glad til! Som presang har jeg skjemmet bort t-birden min med nytt kjølesystem som henter vann fra en stor dunk på terassen. Nå holder den ca 5 grader alt ettersom det er sol eller regner (snør) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 men hvorfor i huleste har du skrudd av pumpa? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Koble pumpa til strømforskyninga til pc'n da, er jo bare en liten lodde jobb, slipper å grille cpu flere ganger da. Vet at AMD KAN få skade som merkes kun på hastigheta etter overheting... Slå på tempratur shutdown i BIOS'en hvis du har. "Leif" var her [ Denne Melding var redigert av: IceXCool på 2002-10-21 19:11 ] Lenke til kommentar
IndyRaider Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 AMD RULER ! Trodde jeg svidde xp 1600 i sommer, den avga varme som en stråle ovn men det var bare strømforsyninga som brant. ::...Kunne strikket en ny sau av det jeg fant i heatsinken....:::)) Holder på med høvding casemodd. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Heh, 125 grader; det er ikke verst! Selv har jeg bare hatt 90, men det var artig allikevel. Hadde akkurat vært inni kassa og klarte å rive ut ledningen til CPU-vifta. Min AMD T-bird 1400@1700MHz med 2.050V brukte deriomt litt tid før alarmen i Motherboard Monitor begynte å pipe.. Hev meg på powerknappen, og åpnet sidedøra på kassa.. Jommen var ikke Alpha Pal kjøleribba GLOVARM! CPU-en lever fremdeles og sviver på 1615MHz. Kjører ikke så høy vcore lenger og har sånn autoshutdowntemperatur i bios på ca. 80 grader tror jeg.. Noen Intelfans som kan skryte av lignende? Noen høyere enn 125 grader?? :razz: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 19:07, skrev Anders Leipsland:men hvorfor i huleste har du skrudd av pumpa? Trur han glemte det Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg hadde min t-bird på 127 grader, så rebootet jeg og temp måleren i bios viste 0 grader. Etter en time kunne jeg boote igjen og den funker som aldri før. Flaks Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 20:37, skrev LasseAndreK: Quote: Den 2002-10-21 19:07, skrev Anders Leipsland: men hvorfor i huleste har du skrudd av pumpa? Trur han glemte det Faktisk, jeg får vel fortelle hele historien nå som alle ble så engasjert... Jeg satt og surfet litt i dag tidlig før skolen (gleder meg som en unge på julekveld til neste test av Ati Radeon 9700 pro) Plutselig fikk jeg dårlig tid og jeg trykket på start og avslutt og ok og slo av skjermen og pumpa. Jeg løp ut av huset og da jeg kom utenfor så jeg at rommet lyste blått fortsatt (masse neonlys) og jeg skjønnte at pc-en fortsatt var på. Jeg hjortet inn igjen og fikk se at tempen lå på litt i overkant av 125 grader. Etter ca 1/3 sec var pumpa på igjen og etter noen sekunder til var tempen nede på 5 grader igjen. Kan tro jeg var lettet... Og ja!, jeg skal fikse slik at den slår seg på og av med pc-en, men har ikke hatt tid. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Med en gang du så temp'en så kjente du en ubehagelig følelse i magen, ikke sant? Don't tell me about it! :smile: Lenke til kommentar
xthal Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 kom hjem fra jobb en dag da min minste bror satt ved pc'en min.. syntes den var usedvanlig stille... viste seg at han ikke hadde skrudd på pumpa, cpu var da bare kommet til ca 70C, men fifan var nok noen som ble litt småhysteriske da ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå