Mammuten Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) God dag! Jeg skal ha pc i bilen, har jeg bestemt! Trenger derfor litt hjelp, ettersom mine kunnskaper om pc i så små format er noe begrenset. Det jeg skal bruke den til er: Mappe datasprut i bilen. (det er ett program som ikke bruker altfor mye ressurser, men litt.) Strømtilførsel, det er IKKE aktuelt med omformer fra clas ohlson! Jeg skal ha det ordentlig hvis jeg først skal ha det. Musikkavspilling (må derfor ha ett bra/greit lydkort, holder LENGE med 2kanals (stereo) hvis ikke dere har noe annet å anbefale.) Video/film avspilling (DVD-spiller er da kjekt, også muligheten for å kunne montere denne i dash'en og ikke akkurat i kabinettet til pc'en, hadde vært genial. Skal prøve å få skjult pc'en så godt som mulig, evt. bygd den inn i gulvet baki sammen med forsterkere osv. Der skal det også være vifter..) Internett/Surfing/filoverføring. TRÅDLØST! Må da ha ett trådløst nettverkskort som DUGER! Flere statoilstasjoner (sikkert andre kjeder og) som har trådløst nettverk utenfor stasjonene sine. Tilogmed parker i Oslo, har fått dette nå. Muligheter for oppgraderinger.. Kræsje-fritt, ettersom sprut osv skal bli mappet og lagret map'er på den.. Liten utførelse, ikke dumt.. Skal også ha vifter, støyløst er lurt.. vannkjøling er IKKE aktuelt, ettersom vi har kalde vinterer i Norge.......... (Frostvæske er vel ikke det beste alternativet i vannkjøling?) Muligheter for å kunne skrive. Små trådløse tastaturer, finnes det? Med mus på, enten sånn "touch-pad" eller slik som er på eldre bærbare pc'er.. Touch-screen, slik at jeg kan styre alt fra skjermen. Budsjett: Lavest mulig, vi får se hva dere kommer opp med.. Vet det er mange her som har peil på dette. Takker på forhånd. Mvh Mammuten Endret 7. august 2006 av Mammuten Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Kanskje denne, støpt inn i glassfiber i dash'en, som DVD-spiller ..? https://prisguiden.no/product.php?productId=37143 Lenke til kommentar
hiddendepths Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 tastatur http://www.mikroshop.no/Mus_Tastatur/Spesi...rttrackball.htm Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Takk takk. Vet du om den er trådløs? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Ingen som har noen flere forslag? Endret 9. august 2006 av Mammuten Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Bare som info; det er vanlig med frostvæske i vannkjølinger. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Se på denne linken hvis du skal ha pc i bilen! http://www.carputer.no/Shop/index.php?cPath=23 Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 interessant.. Kanskje sette sammen en PC selv, og montere den i bilen.. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Henger meg på tråden her siden den ikke er så gammel. Jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme (har hatt planen i over ett år men har ikke blitt 18 før nå så det har ikke vært aktuelt med bil før. Mitt tenkte opplegg: PC - har en halvgammel pc fra før med mini-atx osv. skifter ut strømforsyningen til denne, og bruker denne skjermen. Kjøper meg denne GPS-antenne. Vil ha radio, men ikke vanlig bilstereo-amp så lurer litt på dette tuner-kortet fra komplett.no Jeg kunne tenke meg litt hjelp eller noen forslag til stereo; 4xavlang diskant + 2 bass, og signalforsterkere til disse. Trenger kun elementene når det gjelder høytallere. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 genialt, tenkt på det samme som deg. Tunerkort, da får du jo TV også Jeg kan noe om anlegg, men 4x avlang diskant + 2 bass.. snakker du om nå egentlig? vanlig coaxial-høyttallere? Lenke til kommentar
gormnass Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er ikke helt sikker på hva du mener med "Mappe datasprut", men skal du ha en pc i bilen som du skal bruke mens du kjører, så kan dette være et alternativ : Tablet PC fra Motion Computer. Jeg bruker selv en slik i jobben. (mapper veidata ifob med kart til bilnavigasjon) Dette er en helt "flat" pc, ikke stort større enn 12.1 tommer og et par cm dyp og har alt; Microsoft Windows Tablet PC Edition, Bluetooth, DVI, lydkort, WLAN, bra skjerm (utrolig bra i sterk sol), strømforsyning for bil og 220V, liten vekt, DVI-D osv... Du kan skrive rett på skjermen (eller på eget tastatur), tar liten plass, lett å bære med seg. Montere på eget stativ slik som på bilde (avbildet en eldre modell, med ekstra tastatur) hvis det er behov for det. Et annet alternativ er feks en Fujitsu Siemens Stylistic ST5022 .... Mvh Gorm Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Joda, de var snertne de. Men tror det blir litt stort å ha i bilen min, hvertfall når man har hele skjermen og alt i ett. Tenker da på bredde/høyde. Mappe datasprut: Det vil si å justere innsprøytningen på bilen min, slik at det blir mest mulig optimalt for motoren. Jeg vurderer å bytte til det i vinter.. Men tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå