frode_20 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Hei. Internett virker fint men når eg kobler meg opp mot VPN så virker det å eg kommer inn på serveren men selve internett linjen blir brutt. Alså eg kan motta filer fra serveren men når eg feks. surfer i internett explorer så virker det ikke. Det virker som VPN kaprer hele internett linjen. På forhånd takk for hjelp Endret 7. august 2006 av frode_20 Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Er ganske vanlig det... Hvilken VPN-klient bruker du? Lenke til kommentar
frode_20 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Eg opprettet en VPN tilkobling via Oprett en ny tilkobling i windows. Er det mulig å gjøre det slik at eg kan bruke VPN og internett samtidig? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Du må slå av "Bruk standard gateway på eksternt nettverk" eller noe lignende i instillingene for TCP/IP for VPN tilkoblingen din om du bruker windows sitt opplegg. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Mulig og mulig. Hvem kontrollerer oppsettet av VPN-forbindelsen din? Her jeg jobber er VPN satt opp sånn at internettforbindelsen blir rutet via VPN-linja ut ut fra bedriftens brannmur. Hvis du tillater VPN og direkte forbindelse til internett samtidig fjerner du jo en del av den ekstra sikkerheten du ønsker å oppnå med VPN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå