Gå til innhold

Ny kameramobil, med Netcom.

Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha meg en ny mobil nå, det jeg legger mest vekt på er kameraet (inkl video), og at det er åpent for minnekort. Når det kommer til prisen, så vil jeg gjerne at den skal ligge under 2000 med Netcom Active Talk.

Jeg har sett på to forskjellige modeller, men har vel egentlig ikke kommet fram til noe orntli svar. Jeg er også åpen for andre modeller, men de skal være fra Nokia eller SE.

N73 og k800i, og ja, jeg vet det finnes andre slike tråder, som jeg også har lest igjennom. I mine øyne ser det ut til at svarene så langt har vært ganske like, personer som har forkjælighet for noen av modellene eller firmaene, svarer jo heller ikke spesielt objektivt.

Jeg har lite peiling på mobiler generelt, og bryr meg ikke mye om forskjellige egenskaper eller ferdigheter. Jeg er som sagt optatt av at kameraet er bra, sammen med videoen. I mine øyne ser det ut til at kameraet på k800i er bedre til bilder, men har jo da lavere oppløsning på video enn N73. Har skjønt at n73 har symbian, uten at jeg egentlig vet hva dette innebærer.

Noen som har testet begge telefonene og vet hvem av dem som er best å skrive meldinger med?

Til sist vil jeg bare si at jeg holder en knapp på N73, ikke av noen annen grunn enn at jeg elsker designet, og den store skjermen :p

Takker for svar.

EDIT: Ja, jeg vet at N73 er en del dyrere med Netcom enn det jeg har tenkt meg, men det haster ikke så veldig at jeg behøver å kjøpe den imorra. Jeg håper at når N73 spres litt mer, og kommer i butikkene, skyves prisen ned en del. K800i ligger på under 1000 kroner har jeg sett.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare stillbildekvaliteten som har alt og si om et kamera er bra. K800i har jeg satt meg litt inn i da jeg egentlig ønsker å kjøpe den men den er litt for dyr. Den har jo mange kameraFUNKSJONER som BestPic, Autofokus, Macromodus. I tillegg har den jo Blitz (merk: blitz ikke kameralys). På videoen har K800i bildestabilisator, som gjør at selv om du er skjelven på hånden så blir videoen stabil.

Symbian er et mer avansert brukersystem som gjør at du har mer kontroll over mobilen. Du kan endre hele menyoppsettet. Du har myyye større programutvalg med Symbian. Det finnes plenty av sider med forskjellige nyttige og gøye programmer til Symbian-telefoner. Men det har ofte en bakside, treghet! Mange, nesten alle, Symbian-telefoner er tregere enn vanlige telefoner.

N73 har Symbian, større skjerm, EDGE, GSM850 og mer høyoppløst video som sine klare fordeler. Hvilken av disse to mobilene som har best kamera er vanskelig å si. K800i har mange funksjoner i kameraet, mens kvaliteten kanskje er noenlunde den samme. K800i har et mer utfyllende kamera, og er derfor kanskje det beste kameraet av disse to mobilene.

En annen forskjell som er verdt å merke seg er at K800i kun har 3G mens N73 har 3G og EDGE. Hvis du kommer til et sted uten 3G-dekning er EDGE greit å ha. Hvis du bruker internett på telefonen.

Håper dette hjalp deg litt på veien.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...