lobster Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Jeg bruker denen linjen for å vise en variabel... echo ucfirst(str_replace("_", "%20", "$show")); Nå ønsker jeg å legge inn en substr() for å kutte innholdet hvis det er over 30 tegn.. Jeg er usikker på hvor jeg skal plassere substr() i linjen... substr($show, 0, -30); Noen som kan hjelpe? edit: Ser jo nå at jeg bruker substr() på feil måte. Nå fjerner den jo 30 siste tegnene i variabelen uansett lengde... Noen tips for å kun vise 30 tegn? Endret 7. august 2006 av lobster Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) gjør det etter på, for at %20 er tre tegn, og du kan være uheldig med at % er tegn nr. 29, og da blir strengen din "øldkjøfalkjdøflkdlfj aldøf %2". btw, du trenger ikke gåseøyner rundt $show. edit: bare at det ikke skal være -30, men 30. ellers får du de 30 siste tegnene edit2: se på http://php.net/rawurldecode Endret 7. august 2006 av MC2 Lenke til kommentar
lobster Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Har du mulighet for å skrive hele linjen for meg? Jeg er ikke særlig flink med plassring av () og slikt enda.. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) sånn: edit: step by step $show = rawurldecode($show); // dekode strengen din $show = substr($show,0,30); // begrense til 30 bokstaver $show = ucfirst($show); // formatering Endret 7. august 2006 av MC2 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 echo ucfirst(str_replace("_", "%20", substr($show, 0, 30))); Lenke til kommentar
lobster Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Tusen takk Var enklere enn jeg trodde Lenke til kommentar
lobster Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Jeg ser nå at jeg ønsker å endre litt på linjen.. Er det mulig å få lagt til ... på slutten av setningen dersom den blit "aktivert" av substr ? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 mener du at at du legge til noe på slutten av stringen hvis den har blitt kortet ned? if(strlen($show) > 30) $show .= "..."; legges etter det med substr og det der... Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) mener du at at du legge til noe på slutten av stringen hvis den har blitt kortet ned? if(strlen($show) > 30) $show .= "..."; legges etter det med substr og det der... 6631511[/snapback] Blir ikke det litt feil? Etter substr vil alltid strengen vaere 30 eller kortere... Han maa vel kjoere en sjekk foer formattering, slik: $length = 30; // hvor lang skal strengen vaere? $show = rawurldecode($show); // dekode strengen din if (strlen($show) > $length) {$trailing = "...";} // sjekker lengde foer begrensning $show = substr($show,0,$length); // begrense til $length bokstaver $show = ucfirst($show); // formatering if (!empty($trailing)) {$show .= $trailing;} // evt. legg til $trailing (litt rot, men les kommentarene saa gaar det sikkert bra Endret 9. august 2006 av gozzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå