karl-wilhelm Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jej, priskuttet kom allerede nå! Da blir det snart et nytt X1900XT på meg. Tror jeg satser på Sapphire sitt - det er det nest billigste i prisguiden, og det er et bra merke (jeg har hørt mye negativt om PowerColor, som er billigste). 6641499[/snapback] Jeg er litt usikker men hvis noen hjelper meg så går det sikkert bra. Er det ikke slik at alle Sapphire X1900XT kort kommer med 1.1ns RAM? Derimot andre som asus og powercolor bruker noen andre RAM? Lenke til kommentar
fLR Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Fin tid å oppgradere på prismessig er det sikkert, men er det ikke lurt å vente til Windows Vista og nye DirectX? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Fin tid å oppgradere på prismessig er det sikkert, men er det ikke lurt å vente til Windows Vista og nye DirectX? 6642318[/snapback] DirectX 10 må få etablert seg først, mener nå jeg. Oppgraderer du nå, passer det fint å oppgradere om halvannet år igjen, og da begynner nok ting å komme seg. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) fLR: Jeg tror du har et litt annet forhold til oppgraderinger enn det jeg har. Du kjøper nok færre PC-deler i året enn meg. Poenget med oppgraderinger er jo å holde ut mellom en utskifting av PC. Jeg ville ikke gjort det hvis ikke det var korttidsgrunner til det, ikke sant? Hvorfor i alle dager skulle jeg vente med å kjøpe noe nytt til Vista? Det er over et halvt år til. Om jeg hadde et sparsommelig forhold til PC-innkjøp, og brukte PC-en min til Minesveiper og Word hadde nok situasjonen vært en annen, men da hadde jeg heller ikke vurdert et X1900XT Etter at Vista kommer kjøper jeg heller en helt ny PC. Her snakker jeg om en relativt liten oppgradering. I underkant av fem tusen for et system som holder i lange baner frem til Vista (og antageligvis litt lengre) er helt greit. Perfekt timing vil jeg kalle det, siden man da kan holde ut noen måneder ekstra når det gjelder Vista og DX10, kjekt å f.eks. unngå blodpris for R600. Endret 9. august 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hmm, dette er jo meget intressant Så om jeg kjøper en e6000 og en hk som har 2 pcie 16x kan jeg kjøpe 2 stk x1900gt? Lenke til kommentar
olokai Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei. Kan en kjøre x1900gt i crossfire på et hvilket som helst hovedkort med 2x pci-e? olokai Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Kommer an på om det finnes modifisert BIOS til det hovedkortet, hvis det ikke er CF-sertifisert. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Kommer an på om det finnes modifisert BIOS til det hovedkortet, hvis det ikke er CF-sertifisert. 6644657[/snapback] Så det bil si at dette hovedkortet kan brukes 2 stk x1900gt? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Kommer an på om det finnes modifisert BIOS til det hovedkortet, hvis det ikke er CF-sertifisert. 6644657[/snapback] Så det bil si at dette hovedkortet kan brukes 2 stk x1900gt? 6644712[/snapback] Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå