royale Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Noen som vet hvordan jeg kan skifte fargen på harddisk iconet? Jeg har gjort det før men husker ikke hvordan. Det er er ekstern hd btw. Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 har aldri hørt om noe innebygd greie i windows som lar deg endre disse ikonene, men vist du først bruker et program som heter ArtIcons Pro til å redigere iconene som ligger i shell32.dll fila på system32-mappa, redigerer hard-disk ikonet, og deretter laster ned et lite program som heter iphile til å skifte ikonet på hard-disk(ene) til de du nylig har laget;) dårlig forklart men du skjønner etterhvert som du laster ned og fyrer opp programmene Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 men vist du har adobe photoshop er det bedre om du først bruker et program som heter IconView Pro til å "extracte" hard-dist ikonet som ligger i shell32.dll fila og deretter laster ned en plugin til photoshop (http://www.telegraphics.com.au/sw/files/ICOFormat-1.6f9-win.zip) Når du innstallerer den kan du importere ikonet du tok ut av shell32.dll inn i photoshop. Da er det mye enklere å skifte farge på det og resultatet blir mye bedre enn om du bruker ArtIcons Pro. For i photoshop har du jo fargebalanse verktøyet som enkelt endrer fargen i hele bildet/ikonet. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Du kan også prøve Auslogics for å endre iconer. 14 dagers prøve på programmet. Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Ble ganske tøft da fixa i photoshop... Endret 10. august 2006 av vegkaar Lenke til kommentar
royale Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Faen, jeg hadde skrevet feil jeg. Det jeg mente var, hvordan forandrer fargen på bokstavene? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå