Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TP-Tang, TP-kabel og RJ-45 plugger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Skal kjøpe Modulær-tang, TP-kabel (uten plugger), og RJ-45 plugger.

Hvor kan jeg få kjøpt den meget billig ?

Tenkte på 100 m. kabel og ca. 50-75 plugger.

6630403[/snapback]

Biltema må vel være billigst på CAT5 kabel og modulær tang. RJ-45 plugger selger de på Clas Ohlson, vet ikke om de har det på biltema.

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Biltema har det! Så nettopp i en katalog fra dem. Kvalitet er sikkert ok. Der selger de også RJ-45-plugger og 100m kabel.

Off-topic. Du vet ikke tilfeldigvis hvor man for tak et et skjema der man kan se hvordan de små ledningene skal festes inne i RJ-45-pluggen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Biltema har det! Så nettopp i en katalog fra dem. Kvalitet er sikkert ok. Der selger de også RJ-45-plugger og 100m kabel.

Off-topic. Du vet ikke tilfeldigvis hvor man for tak et et skjema der man kan se hvordan de små ledningene skal festes inne i RJ-45-pluggen?

6630429[/snapback]

Ok

Jepp:

http://itpro.no/art/7211.html

6630445[/snapback]

Hvordan ser man forskjell på side A og B?

Lenke til kommentar

6630429[/snapback]

Ok

Jepp:

http://itpro.no/art/7211.html

6630445[/snapback]

Hvordan ser man forskjell på side A og B?

6630515[/snapback]

Det er bare å koble dem som på bilde, ene enden av kabelen slik som på bilde A og den andre enden av kabelen som på bilde B.....:)

Lenke til kommentar

Jo, den tanga har mulighet for det.

Hvis den ikke har det, finn ei tang som har.

Tanga skal ha mulighet for å kappe ledninger, fjerne plastikken(samme som kappe ledninger, bare at den klemmes ikke helt sammen, har et gap på 1mm så bare gummien fjernes) og klemme RJ-45 samt RJ-11 plugger (isdn feks).

Edit: ser ut som om denne har alle de funksjonene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100331

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

I hvert fall med min tang må jeg fikle dem på plass selv. Litt knotete, men når du har gjort det et par ganger går det greit.

Skal du forresten lage kryssete kabler? Hvis ikke skal begge ender være like.

Lykke til!

M.

Edit: Pass på å få ledningene helt inn (alle like lange når de er riktig stokket) ellers kan du miste kontakten på noen av dem.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Ang. A- og B-kobling.. Jeg vet at Amerika bruker A-koblingen som standard mens det meste av Europa bruker B.

Jeg tror at dersom du kobler A i den ene enden og B i den andre, så blir kabelen krysset.

Tanga fra biltema er helt ålreit. Jeg har ikke prøvd kontaktene deres, men dersom Biltema har hetter (bøyavlaster) til å dra over kontaktene, vil jeg anbefale deg å bruke slike.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
...Jeg har ikke prøvd kontaktene deres, men dersom Biltema har hetter (bøyavlaster) til å dra over kontaktene, vil jeg anbefale deg å bruke slike.

6636133[/snapback]

Jeg vet at enten Biltema eller Class Ohloson har slike. Husker nemlig å ha sett det hos en av dem. Husker bare ikke hvor. :hmm: (Kanskje hos begge?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...