Gå til innhold

Overklokke en E6600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skal kjøpe meg E6600 når den kommer ut, og jeg har denne med denne så jeg har en del vannkjøling å gå på. Men det jeg egentlig lurte på, var hvor mange volt skal jeg ha på en E6600 som er klokket til 2,7 GHz (noen som vet nøyaktig, eller vet om linker til steder det står?)

6630349[/snapback]

O RLY?

men OT: kan noen hjelpe eller?

6630889[/snapback]

Ja etter det jeg har sett skal det tror jeg skal gå veldig fint, kanskje du klarer høyere også.

6631234[/snapback]

Kjaks: Hehe, han spør etter hvor mange volt han skal kjøre på.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er mulig å kjøre på stock Volt...

Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe meg E6600 når den kommer ut, og jeg har denne med denne så jeg har en del vannkjøling å gå på. Men det jeg egentlig lurte på, var hvor mange volt skal jeg ha på en E6600 som er klokket til 2,7 GHz (noen som vet nøyaktig, eller vet om linker til steder det står?)

6630349[/snapback]

O RLY?

men OT: kan noen hjelpe eller?

6630889[/snapback]

Ja etter det jeg har sett skal det tror jeg skal gå veldig fint, kanskje du klarer høyere også.

6631234[/snapback]

Kjaks: Hehe, han spør etter hvor mange volt han skal kjøre på.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er mulig å kjøre på stock Volt...

6631261[/snapback]

Ah ja seff, så en som spurte om han klarte 2.85GHz med samme prosessor på stock volt i en annen tråd, så det gikk litt i surr da jeg skulle svare.

Så rettelse: Ja etter det jeg har sett tror jeg det skal gå veldig fint, kanskje du klarer høyere også, iallefall med vannkjøling og et godt hovedkort.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hvor høy spenning en Conroe kan ta før den dør? Tenker å skaffe meg en etterhvert og benche litt.

Og, jeg tror nok 2,7GHz går fint på stock. Men den er da stock 2,4GHz, så er ikke 2,7 litt lite? :p

6632970[/snapback]

Med god kjøling (fase eller bedre) så bør ikke 1,8V-1,9V være noe problem.

Lenke til kommentar
4GHz skal vistnok ikke være noe problem med et bra hovedkort ifølge anandtech.

"The ASUS P5W-DH also reached 4.0GHz with an X6800 (stock 266 x15 at 1.575V) and an E6600 at 445FSB x 9x multiplier. All of these results are outstanding, representing overclocks at stock ratio as high as 67%."

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797&p=3

6644167[/snapback]

En må jo også være heldig med prosessoreksemplaret, samt ha god kjøling. Stock kjøling holder ikke. Nordsiden av hovedkortet burde også ha god kjøling for å nå høy nok FSB.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Mulig en må være heldig med prosessoren, men ifølge testen er valg av hovedkort langt viktigere.

Kjølingen er ikke det jeg vil kalle ekstrem.

En minst like god luftkjøler fås til under 400 kr.

Jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å bestille en 6600 snart.

Lenke til kommentar
Mulig en må være heldig med prosessoren, men ifølge testen er valg av hovedkort langt viktigere.

6644264[/snapback]

Joda, hovedkortet er viktig i og med at en 6600 har låst multiplier. Mener også at en ikke trenger mer en luftkjøling for å nå 4GHz om de andre kritieriene er oppfylt. Er uansett lite tvil om at Core 2 Duo klokker veldig godt.

Lenke til kommentar

6644264[/snapback]

Joda, hovedkortet er viktig i og med at en 6600 har låst multiplier. Mener også at en ikke trenger mer en luftkjøling for å nå 4GHz om de andre kritieriene er oppfylt. Er uansett lite tvil om at Core 2 Duo klokker veldig godt.

6644455[/snapback]

Jeg ser ikke på det som en selvfølge at man kommer opp mot 4 GHz, men jeg blir skuffet om jeg ikke når 3,5 GHz noe som vil gi mye ytelse for penga.

Har sett menge som ligger i området 3 - 3,5 GHz, men også en hel del i området 3,5 - 4 GHz.

Tror også at vi kommer til å se høyere hastigheter etterhvert som det blir bedre utvalg av hovedkort på markedet og flere som klokker.

Lenke til kommentar

nice :D der stod aaaaaaalt jeg trengte og litt til :D thx :D

men.................... for å være på den sikre siden: 3,8GHz vil gå helt fint med 1,308 Volt?

6652687[/snapback]

Det er ingen garanti at du får en E6600 som klokker så høyt. Vil anbefale deg å sette ned krava litt....3.8 Ghz er det ikke alle chipper som klarer, selv med 1.6V (Prime95 stabilt)

Lenke til kommentar

nice :D der stod aaaaaaalt jeg trengte og litt til :D thx :D

men.................... for å være på den sikre siden: 3,8GHz vil gå helt fint med 1,308 Volt?

6652687[/snapback]

Det er ingen garanti at du får en E6600 som klokker så høyt. Vil anbefale deg å sette ned krava litt....3.8 Ghz er det ikke alle chipper som klarer, selv med 1.6V (Prime95 stabilt)

6663401[/snapback]

Må se meg enig der ja, det er langt i fra alle brikkene som klarer 3.8GHz, selv med god luftkjøling og 1.5~1.6V stabilt. Men er en heldig så er en heldig, det er det det står på. Ser ikke direkte ut som om sjansene er så mye høyere med en E6700 eller X6800 heller.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
4GHz skal vistnok ikke være noe problem med et bra hovedkort ifølge anandtech.

"The ASUS P5W-DH also reached 4.0GHz with an X6800 (stock 266 x15 at 1.575V) and an E6600 at 445FSB x 9x multiplier. All of these results are outstanding, representing overclocks at stock ratio as high as 67%."

Med det hovedkortet (ASUS P5W-DH) vil det gå helt fint å kjøre 3,8GHz på 1,308 Volt?

Endret av twintip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...