zpankz Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Har en AMD 64 3400+ prossesor, som jeg i det siste har merket at er altfor varm. Har prøvd forskjellige vifter deriblant Zalmans CNPS7700-Cu og Zalmans CNPS7000b-Alcul. Problemet er at ingen av viftene hjelper på problemet mitt, nemlig at min cpu holder en jevn temperatur på 60 grader uten at jeg bruker den til noenting. Har for tiden gitt opp å prøve å spille noe på den siden temperaturen da stiger til 70-75 grader, om ikke mer. Jeg har også prøvd og ta av vifta og ta på ny kjølepasta flere ganger, men problemet er og blir det samme og det virker som om ingenting hjelper. Så spørsmålet mitt lyder som følger: Hva kan være galt, og hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Sjegg luftgjennomstrømmingen. Rydd i kabinettkabler osv.. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Som posten over sier, har du mue kabel rot? Iallefall så kan du feste kablene sammen for å få bedre sirkulasjon på luften Har du noen kabinett vifter? Og hvordan er de montert? (trekker inn eller ut, hvor?) Jeg har også prøvd og ta av vifta og ta på ny kjølepasta flere ganger, men problemet er og blir det samme og det virker som om ingenting hjelper. Du renser vel CPU med f.eks blå rens da du legger på ny pasta? Og hvilken pasta bruker du? (PS: kun et tynt lag over hele CPU kjernen) Endret 11. august 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg hadde problemer med en AMD 2500+ før, den hadde en idle temp på ca 50 grader. Grunnen til dette var at litt av kjernen var ødelagt under festing av kjøler. Da jeg byttet cpu'en til en ny en sank tempen betraktelig. Tror egentlig ikke dette er årsaken her, men man vet aldri Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg hadde problemer med en AMD 2500+ før, den hadde en idle temp på ca 50 grader. Grunnen til dette var at litt av kjernen var ødelagt under festing av kjøler. Da jeg byttet cpu'en til en ny en sank tempen betraktelig. Tror egentlig ikke dette er årsaken her, men man vet aldri 6659035[/snapback] Samme temp får du om du monterer kjølern feil vei Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Kanskje biosen viser feil? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 prøv å klokke litt ned da, men ikke altfor mye ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå