Gellyfusk Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har nettopp kjøpt et nytt kabinett med strømforsyning og et hovedkort. Jeg trodde jeg hadde installert og koblet alt riktig, men det er tydeligvis noe som er galt. Alt virker normalt under oppstart, den finner harddisk, prosessor, RAM og skjermkort. Det er i det den skal til å boote Windows XP at noe skjer. Et halvt sekund etter at Windows begynner å boote (får sett et halvt sekund av Windows-logoen på oppstarten) så får jeg blåskjerm. Den forsvinner såpass fort at jeg ikke klarer å lese hva som står der, men det står noe med at "det er et problem"... Veldig nyttig.... Uansett, det jeg lurer på er hva slags feilkoblinger eller andre årsaker kan føre til at dette skjer? Jeg synes alt ser ut til å virke og den finner jo tydeligvis Windows også Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Hei! Det kan gjerne være for få strømkabler på hovedkortet eller feilkobling. Kan du liste opp alle komponentene? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gellyfusk Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) MSI 865PE-V2 V2.0 (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322213) In-Win X710G(B) Full Tower ATX m/430W PSU (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308856) GeForce 6600 AGP 256MB Intel Pentium 4 2GHz socket 478 (tror jeg) 1x 512MB DDR 133MHz CL2 IDE harddisk med OS (har også 2 SATA harddisker koblet til) Har koblet strøm og andre kabler til alle harddiskene, floppy og CD-ROM Har koblet 2 strømledninger til hovedkortet, den "lille firkanta" og den "store avlange" Har bare koblet til power og resetledningene fra frontpanelet. Både kabinettvifte og CPU-vifte fungerer Det jeg har linket til på komplett er de nye delene jeg har kjøpt Endret 7. august 2006 av Gellyfusk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Den "store avlange" var vel 24pin? Og du splittet vel den ikke opp i 20pin og 4pin? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går ikke helt frem av innlegget ditt, men jeg regner med at du har installert Windows på nytt? Lenke til kommentar
Gellyfusk Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Den "store avlange" var vel 24pin? Og du splittet vel den ikke opp i 20pin og 4pin? Hilsen, efikkan. 6630715[/snapback] "Den store avlange" er 20-pin, og den "lille firkanta" er 4-pin. De har alltid vært sånn, jeg har aldri "splittet" de opp. Går ikke helt frem av innlegget ditt, men jeg regner med at du har installert Windows på nytt? 6630725[/snapback] Nei, jeg har ikke gjort det fordi det aldri har vært nødvendig tidligere når jeg har flyttet harddisker fra PC til PC og bootet fra dem Endret 7. august 2006 av Gellyfusk Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det har du nok hatt flaks Blåskjermer er veldig vanlig ved bytte av hovedkort uten å installere Windows på nytt, i alle fall om man bytter mellom chipsetprodusenter Lenke til kommentar
Gellyfusk Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Det har du nok hatt flaks Blåskjermer er veldig vanlig ved bytte av hovedkort uten å installere Windows på nytt, i alle fall om man bytter mellom chipsetprodusenter 6630744[/snapback] Får finne fram Windows CDen og teste det da, bumper emnet om det ikke fungerer. Takk Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Gjør nok nytten det skal du se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå