Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm under boot (Nytt hovedkort og power sup)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt et nytt kabinett med strømforsyning og et hovedkort. Jeg trodde jeg hadde installert og koblet alt riktig, men det er tydeligvis noe som er galt. Alt virker normalt under oppstart, den finner harddisk, prosessor, RAM og skjermkort. Det er i det den skal til å boote Windows XP at noe skjer. Et halvt sekund etter at Windows begynner å boote (får sett et halvt sekund av Windows-logoen på oppstarten) så får jeg blåskjerm. Den forsvinner såpass fort at jeg ikke klarer å lese hva som står der, men det står noe med at "det er et problem"... Veldig nyttig....

Uansett, det jeg lurer på er hva slags feilkoblinger eller andre årsaker kan føre til at dette skjer? Jeg synes alt ser ut til å virke og den finner jo tydeligvis Windows også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI 865PE-V2 V2.0 (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322213)

In-Win X710G(B) Full Tower ATX m/430W PSU (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308856)

GeForce 6600 AGP 256MB

Intel Pentium 4 2GHz socket 478 (tror jeg)

1x 512MB DDR 133MHz CL2

IDE harddisk med OS (har også 2 SATA harddisker koblet til)

Har koblet strøm og andre kabler til alle harddiskene, floppy og CD-ROM

Har koblet 2 strømledninger til hovedkortet, den "lille firkanta" og den "store avlange"

Har bare koblet til power og resetledningene fra frontpanelet.

Både kabinettvifte og CPU-vifte fungerer

Det jeg har linket til på komplett er de nye delene jeg har kjøpt

Endret av Gellyfusk
Lenke til kommentar
Den "store avlange" var vel 24pin? Og du splittet vel den ikke opp i 20pin og 4pin?

Hilsen,

efikkan.

6630715[/snapback]

"Den store avlange" er 20-pin, og den "lille firkanta" er 4-pin. De har alltid vært sånn, jeg har aldri "splittet" de opp.

Går ikke helt frem av innlegget ditt, men jeg regner med at du har installert Windows på nytt?

6630725[/snapback]

Nei, jeg har ikke gjort det fordi det aldri har vært nødvendig tidligere når jeg har flyttet harddisker fra PC til PC og bootet fra dem

Endret av Gellyfusk
Lenke til kommentar
Det har du nok hatt flaks ;) Blåskjermer er veldig vanlig ved bytte av hovedkort uten å installere Windows på nytt, i alle fall om man bytter mellom chipsetprodusenter

6630744[/snapback]

Får finne fram Windows CDen og teste det da, bumper emnet om det ikke fungerer. Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...