§Christian Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Hallo. Jeg har fått tak i en eldre server jeg tenkte å bruke som backupmaskin. Sitter to stk 733mhz prosessorer i den, men neimen om jeg har sett slike tilkoblinger som harddiskene (som er tatt ut) har. Regner med at det er noe SCSI greier, så hvis noen kunne ha postet litt bilder av interfacen på forskjellige SCSI typer, så jeg vet hva slaga disker jeg skal lete etter. Skulle tatt bilde av det selv og lagt ut her, men kameraet har konka Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du kan jo kikke litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Scsi Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hvorfor ikkje fortelle oss kva serveren heter? Er det f.eks en HP/Compaq så har dei gjerne spesielle Hotplug kontakter. Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Mange servere kommer med 80-pins hotswap kontakter. Lenke til kommentar
§Christian Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Hvorfor ikkje fortelle oss kva serveren heter? Er det f.eks en HP/Compaq så har dei gjerne spesielle Hotplug kontakter. 6632983[/snapback] skjønner. det er faktisk en Dell Poweredge 2400 Lenke til kommentar
§Christian Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Mange servere kommer med 80-pins hotswap kontakter. 6632995[/snapback] Kan tenkes at det er slike ja, for det ser nesten ut til at diskene skal sitte i små "kabinetter" som settes etterhverandre vertikalt. Uten disse kabinettene er jeg vel helt lost, hvis det ikke er noe standard greier som går igjen på flere servere/produsenter da. Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Disse diskene er nok dyrere å kjøpe inn enn det serveren er verdt. Lenke til kommentar
§Christian Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Disse diskene er nok dyrere å kjøpe inn enn det serveren er verdt. 6634702[/snapback] begynner vel å inse det jeg og. får se over om det er noen IDE tilkoblinger på hovedkortet, eller om jeg har en ide kontroller liggendes. kanskje s-ata kontroller blir kjøpt inn. en annen idé er å saumfare de andre 20 serverne som skal kastes, kanskje det sitter en disk i noen av dem. (lite sannsynlig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå