jokkepokke Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 jeg har en switch som jeg vil bruke til å dele internetten min med.. Men når jeg kobler den opp, så står det at det er en ip konflikt.. dette skjønner jeg ikke, er det noen innstillinger jeg må endre på? Mvh Joakim Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 IP konflikt betyr at to eller flere maskiner tilkoblet nettverket ditt har fått tildelt samme IP adressen. Lenke til kommentar
jokkepokke Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 IP konflikt betyr at to eller flere maskiner tilkoblet nettverket ditt har fått tildelt samme IP adressen. 6629969[/snapback] ja, det vet jeg, men hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du må nok fortelle mer om oppsettet ditt før vi kan fikse problemet ditt. Enkleste måten må være å sette statisk IP på en av maskinene, men igjen, jeg vet ikke hvordan oppsettet ditt er så alt blir bare spekulasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Gå inn på nettverkstilkoblinger --> lokal area connection --> høyreklikk --> egenskaper --> scroll deg ned til der det står Internett protocol (TCP/IP) og trykk en gang på den --> trykk så på egenskaper som er merket til høyre litt under --> velg automatisk IP og trykk OK --> OK. Dette gjøres på alle maskinene i nettverket som skal ha nett. Hvis du i tillegg vil dele filer mellom alle maskinene må du sørge for å ha gjort det som står over og passe på at alle maskinene er i samme arbeidsgruppe. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Greitt hiearki i nettet: Routeren er øverst. Den skal stå på dhcp server mode og dele ut adresser til andre enheter i nettet. Den og bare den. Resten av enhetene som jobber med ip, skal stå på automatisk ip. Eller en fast ip som funker i nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Resten av enhetene som jobber med ip, skal stå på automatisk ip. 6644908[/snapback] For detaljerte instrukser om hvordan dette gjøres se tidliggere innlegg fra meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå