Gå til innhold

Løs dette og tjen deg 250 kr! :)


Anbefalte innlegg

Og JA, det er seriøst.

 

 

 

Dette gjelder en Acer Travelmate 4672WLMi, men jeg tror nok det gjelder mange andre bærbare med ATI skjermkort også.

 

 

Problemet er at jeg får faen ikke til å installere nye drivere fra ATI. Den driveren som ligger på Acer sin side går rett inn uten problemer, men den er steingammel og duger ikke til noe som helst.

 

 

Under installasjon av driveren kommer "finner ikke video inf. prøv å sett opp kortet med standard VGA drivere".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt hvor jeg fant den, men hadde selv en bærbar med ATI skjermkort, der hadde jeg en patch jeg kjørte de offisielle driverne fra ATI gjennom. Problemet er ikke at driverne ikke støtter skjermkortet, men at man har lagt en sperre som hindrer dem i å bli innstallert på PCer fra Dell, Acer etc.

 

edit:

prøv denne:

http://www.driverheaven.net/patje/

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvor jeg fant den, men hadde selv en bærbar med ATI skjermkort, der hadde jeg en patch jeg kjørte de offisielle driverne fra ATI gjennom. Problemet er ikke at driverne ikke støtter skjermkortet, men at man har lagt en sperre som hindrer dem i å bli innstallert på PCer fra Dell, Acer etc.

6629904[/snapback]

 

 

 

 

Høres kjent ut med den patchen ja. Har en kamerat som hadde samme problemet med en maskin fra Elitegroup og han brukte en patch. Jeg har prøvd den jeg TROR han brukte, men det funka ikke.

 

 

Het den du brukte noe sånt som HDmon3 ?

Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvor jeg fant den, men hadde selv en bærbar med ATI skjermkort, der hadde jeg en patch jeg kjørte de offisielle driverne fra ATI gjennom. Problemet er ikke at driverne ikke støtter skjermkortet, men at man har lagt en sperre som hindrer dem i å bli innstallert på PCer fra Dell, Acer etc.

6629904[/snapback]

 

Om dette stemmer må man vel bare total-formatere PCen, og dermed ungå sperren, eller mener du at det er en hardware sperre?

Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvor jeg fant den, men hadde selv en bærbar med ATI skjermkort, der hadde jeg en patch jeg kjørte de offisielle driverne fra ATI gjennom. Problemet er ikke at driverne ikke støtter skjermkortet, men at man har lagt en sperre som hindrer dem i å bli innstallert på PCer fra Dell, Acer etc.

6629904[/snapback]

 

Om dette stemmer må man vel bare total-formatere PCen, og dermed ungå sperren, eller mener du at det er en hardware sperre?

6629929[/snapback]

 

 

 

 

Jeg har faktisk prøvd å formatere fordi jeg fucka opp registret da jeg skulle prøve en av "løsningene" jeg kom over.

 

Hvis det er en sperre fra ATI sin side så kan det jo ikke være hardware. Er det sperre fra Acer sin side så lurer jeg på hvorfor de gjør det?

Lenke til kommentar
Har du prøvd de Omega driverne da?

 

link

for xp/2000

 

Mulig jeg er helt på jordet...

6629936[/snapback]

 

 

Prøvde en av den sorten isted ja. Det så ut til å gå bra da , fikk ingen feilmeldinger. Men ingenting hadde skjedd etter installasjonen egentlig. Driver versjonen er fortsatt den samme, for øyeblikket har jeg den driveren som WIN XP finner default 8.205.0.0 og den var den samme etter at jeg hadde kjørt inn Omega driveren.

Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvor jeg fant den, men hadde selv en bærbar med ATI skjermkort, der hadde jeg en patch jeg kjørte de offisielle driverne fra ATI gjennom. Problemet er ikke at driverne ikke støtter skjermkortet, men at man har lagt en sperre som hindrer dem i å bli innstallert på PCer fra Dell, Acer etc.

6629904[/snapback]

 

Om dette stemmer må man vel bare total-formatere PCen, og dermed ungå sperren, eller mener du at det er en hardware sperre?

6629929[/snapback]

Nei, det ligger i softwaren, dvs driveren gjenkjenner skjermkortet som ikke støttet. Acer, Dell etc plukker de samme driverne fra ATI, tester dem og lanserer dem som sine offisielle, problemet er at det tar tid og at de ikke gidder å gjøre noe med det etterhvert.

 

Se linken i forrige svar.

Lenke til kommentar
Husker ikke helt hvor jeg fant den, men hadde selv en bærbar med ATI skjermkort, der hadde jeg en patch jeg kjørte de offisielle driverne fra ATI gjennom. Problemet er ikke at driverne ikke støtter skjermkortet, men at man har lagt en sperre som hindrer dem i å bli innstallert på PCer fra Dell, Acer etc.

6629904[/snapback]

 

Om dette stemmer må man vel bare total-formatere PCen, og dermed ungå sperren, eller mener du at det er en hardware sperre?

6629929[/snapback]

Nei, det ligger i softwaren, dvs driveren gjenkjenner skjermkortet som ikke støttet. Acer, Dell etc plukker de samme driverne fra ATI, tester dem og lanserer dem som sine offisielle, problemet er at det tar tid og at de ikke gidder å gjøre noe med det etterhvert.

 

Se linken i forrige svar.

6629959[/snapback]

 

 

 

 

Der var den DHmod tingen ja. Jeg har prøvd den der, men hvis du er sikker på at det skal funke så bør jeg vel kanskje prøve en gang til?

Lenke til kommentar
Der var den DHmod tingen ja. Jeg har prøvd den der, men hvis du er sikker på at det skal funke så bør jeg vel kanskje prøve en gang til?

6629991[/snapback]

Jeg er ikke 100%, men det funket på den gamle lappisen min.

6630000[/snapback]

 

 

 

Ser at Radeon X1600 ikke står på lista over supported cards da. Kan jo være derfor. Sendte han en mail nå. Skal komme tilbake til dere om det viser seg å være slik. Da har vi jo en sikker løsning som det er ganske mange som lurer på.

Lenke til kommentar
Har du mulighet til å fjerne ATI driverne først, altså total fjerning av dem for så å installere ATI ofisielle driver?

 

Ville også ha prøvd å følge denne guiden http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33606840

 

Frankie

6629994[/snapback]

 

 

Jo, det er jo bare å kjøre uninstaller det. Men problemet er nok at ATI har laget driveren for at den ikke skal kunne installeres på enkelte maskiner. Ikke at jeg forstår hvorfor?

Lenke til kommentar
Jo, det er jo bare å kjøre uninstaller det. Men problemet er nok at ATI har laget driveren for at den ikke skal kunne installeres på enkelte maskiner. Ikke at jeg forstår hvorfor?

6630117[/snapback]

Tror mest det er noe ATI gjør for å dekke sin egen rygg og slippe problemer med de store PC-byggerne. Vet nVidia har gjort det samme med sine bærbare løsninger, så det spørs om det ikke er en fast avtale underprodusenter må finne seg. Har hvertfall hatt problemet med Go 6800 kortet i den litt nyere bærbare.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

det går ikke å finne kortet i enhets behandlinga i windows da? og oppdatere manuelt derifra.. har måtte gjort dette på enkelte ting jeg har brukt før.. å bare få pakka ut driver filene og be windows søke der.. ikke sikkert det går på skjermkort men.. veit jeg har gjort dette på noen nettverks kort og lydkort.

Har ikke selv en laptop å teste på så dette er bare tanker.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...