Gå til innhold

Ærlighet lønner seg ikke

Anbefalte innlegg

Mobilen min ble stjelt fra en fest på lørdag og jeg sa det var sånn som det var. Jeg hadde lagt mobilen på bordet og gått ut for å snakke med noen og når jeg kommer inn igjen så var mobilen vekke. Reaksjonen var 50% mindre i forsikring. Ergo går jeg fra en w810i til en fordømt 6101.

Så det jeg har lært av denne episoden: Aldri la noe ligge for seg sjøl. Og hvis du nå er så uheldig at noen stjeler ifra deg, lyg som du aldri har lygd før! Ærlighet setter folk tydligvis ikke høy pris på. :no:

Folk som stjeler skulle ha vært slept etter en buss på brostein. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nå ikke akkurat si det er spesielt smart å legge fra seg mobilen på et sted hvor alle ser den, for så å gå vekk ifra den. Syns ikke du bør klage på at du bare fikk igjen 50% på forsikringa. Du ba jo nesten selv om å få den stjålet..

Men få den iallefall sperret slik at den som har stjålet den ikke får noe glede av den!

Lenke til kommentar

Å, eg trur nok ærlegdom løner seg i alle høve. Er det verdt nokre skarve hundrelappar (eller tusenlappar, for den del) å ha det konstant liggjande i bakhovudet at ein har fare med lygn for å få noko ein ikkje skulle hatt? Eg vil seie eit klårt nei.

Sjølvsagt er det er sure pengar å tape, men du har vel i alle fall lært ei lekse om å ikkje leggje att såpass dyre ting utan tilsyn. Dyre lærdomar har nok dei fleste av oss fått oss opp gjennom livet, på ulike område... :)

Lenke til kommentar

Sjølv har eg ingen etiske retningslinjer som strider imot å vere høgst uærlig mot forsikringsselskap. Når dei skal vere så innforj**** vanskelige mot kundane sine, så får dei ha det så godt at folk er ekle mot dei òg.

Om det er smart å legge frå seg telefonen på eit bord på fest eller ikkje er ein annan ting. Synd å miste ein telefon uansett.

Lenke til kommentar

Når søstera fikk mobilen sin (gamle min, t630) stjålet så ringte hun til den og personen som svarte kunne sverge at det var hennes mobil.... Jeg håper sånne folk brenner i helvete i all evighet. Hvem tror hun at hun er liksom? Søstera mi er ikke dum nok til å tro på at noen andre plutselig har fått samme nr som hun hadde akkuratt på samme tidspunkt som mobilen ble stjålet :p

Helvetes jævler alle sammen!

Lenke til kommentar
Sjølv har eg ingen etiske retningslinjer som strider imot å vere høgst uærlig mot forsikringsselskap. Når dei skal vere så innforj**** vanskelige mot kundane sine, så får dei ha det så godt at folk er ekle mot dei òg.

Om det er smart å legge frå seg telefonen på eit bord på fest eller ikkje er ein annan ting. Synd å miste ein telefon uansett.

6631700[/snapback]

Har selv ingen erfaring med at de er så innforjævlig med kundene sine, men det er ikke til å undres over at de må være ganske strenge/restriktive, for det finnes mange som deg. Selv har jeg hatt bruk for forsikringen min tre ganger 1xinnbo, 1x reise og 1xbilforsikring hos gjensidige og if og ting har gått som smurt alle tre gangene. Har gjort en del endringer også, f.eks økning av kilometer på bilforsikringen fra 16 til 20.000 og to år på rad har de fikset og trikset slik at det har kostet meg knapt noen ting.

En del mennesker bruker forsikringen som en kilde til ekstrapenger, andre bruker den som en kompensasjon for at en selv er idiot, så da er det ikke rart verken at de må være strenge, eller at prisene er ganske så høye :nei: Kjenner et par som faket innbrudd og høstet 150.000 på det. Til alt overmål krevde den ene en større andel enn den andre fordi hun hadde klart å finne på mest frastjålede ting :ohmy:

Å legge igjen en telefon upasset på et bord på en fest er i utgangspunktet ganske hodeløst, men noe som kan skje, men å klage over avkortning på erstatningen er fullstendig blåst. Hvorfor skulle du egentlig få igjen noe som helst?

Lenke til kommentar
Vil nå ikke akkurat si det er spesielt smart å legge fra seg mobilen på et sted hvor alle ser den, for så å gå vekk ifra den. Syns ikke du bør klage på at du bare fikk igjen 50% på forsikringa. Du ba jo nesten selv om å få den stjålet..

Men få den iallefall sperret slik at den som har stjålet den ikke får noe glede av den!

6630935[/snapback]

Trådstarter skulle ikke fått erstattning IMO.

Lenke til kommentar

Har selv ingen erfaring med at de er så innforjævlig med kundene sine, men det er ikke til å undres over at de må være ganske strenge/restriktive, for det finnes mange som deg. Selv har jeg hatt bruk for forsikringen min tre ganger 1xinnbo, 1x reise og 1xbilforsikring hos gjensidige og if og ting har gått som smurt alle tre gangene. Har gjort en del endringer også, f.eks økning av kilometer på bilforsikringen fra 16 til 20.000 og to år på rad har de fikset og trikset slik at det har kostet meg knapt noen ting.

Har aldri hatt kontakt med forsikringsselskap på grunn av eigne tap/problem, men har vore borti så mangt i jobbsamanheng - og det er nesten skremmande kva som blir vegtlagt av og til. Det du oppgir som forklaring har forresten absolutt alt å seie, og det er forskjell på enkeltord frå eller til i beskrivelsen du gir frå deg.

Sjølv er eg av den ærlige sorten - men for all del, det er forskjell på å lyge og å forklare det heile med litt fantasi om eg skulle ha behov for det :)

...om forsikgringa dekka tyveri, då?

Lenke til kommentar

Jeg fortalte hva som skjedde når min k700i ble stjålet på TG, og fikk en k750i etterpå :p

Egenandel på 350kr såklart, men det er jo en betingelse på forsikringa.

Det som skjedde var at jeg la telefonen i skoa, som igjen lå 2cm fra hodet mens jeg tok en blund. Våknet opp, ene skoa borte. MAKS kjedelig. Var så sint da :p

Men det ordnet seg.

Lenke til kommentar

...om forsikgringa dekka tyveri, då?

6633219[/snapback]

Når man lar mobilen ligge igjen så fortjener man det nesten..

6633768[/snapback]

Vel tenkte ikke så vannvittig mye over det på den tiden siden jeg egentlig var bra full. Men når jeg har en forskring mot tyveri så bør det være uansett hva. Og jeg har heller ikke brukt forsikringen noen gang heller

Lenke til kommentar

Du skulle fått deg nye telefon (stjelt er stjelt, punktum!). Det er din eiendom selv om du har lagt den igjen en plass! Folk som stjeler skulle fått strenger straff, hater virkelig slike småtyveri :angry:

Edit: Og ja, det lønner seg å lyge til forsikringsselskapet ^^

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

6633768[/snapback]

Kan så vere, men det har ingenting med saken å gjere. Dekkar forsikringa tyveri, så dekkar den tyveri. Uansett korleis det blei gjort. Det er liksom her forsikringsselskapa prøver å vri seg unna. Tyveri er tyveri uansett, det.

Lenke til kommentar

6633768[/snapback]

Kan så vere, men det har ingenting med saken å gjere. Dekkar forsikringa tyveri, så dekkar den tyveri. Uansett korleis det blei gjort. Det er liksom her forsikringsselskapa prøver å vri seg unna. Tyveri er tyveri uansett, det.

6635512[/snapback]

Når mobilen er lagt igjen og utenfor eiers kontroll vil det normalt ikke dekkes av tyveriforsikring. Etter beskrivelsen har han egentlig rotet den bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...