Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip adressa til modemet

Anbefalte innlegg

hei!

har en zyxel prestige 650R T3 adsl modem.

hvordan kan eg åpne en port ( til utorrent osv)??

har lest litt på portforward.com

satt opp en statisk ip adress for pcen, men får ikkje opp noe når eg skriver ip adressa innpå web browseren. ( 192.168.1.1 )

hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken leverandør har du? Enkelte leverandører sperrer sånn at du selv ikke får gjort endringer, eller det er vanskelig å få gjort endringer. Dette gjelder spesielt alle små jalla-kraftselskap-isper. Fortell oss hvilken leverandør du har så er det lettere å hjelpe.

Edit: For å svare nøyaktig på hva du spurte om så finner du ip-adressen til routeren ved å klikke start>kjør og skrive inn cmd og så skrive ipconfig. Da står ip adressen til routeren bak Standard gateway.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
hei!

enivest heiter isp'en min.

eit lite firma fra sogn og fjordane

veit eg har vore innpå modem innstillingane før.

enkelt ved å skrive ip adressa mi i adresselinja

6629649[/snapback]

Okay, om det fungerer så finner du ip adressen på den måten som beskrevet i mitt tidligere innlegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hei!

6629649[/snapback]

Jeg har også Enivest... Hos meg er det 192.168.1.1 .. men får ikkje logget meg inn med det standard brukernavn (admin) og passord (1234) :hmm:

Lenke til kommentar
hei!

6629649[/snapback]

Jeg har også Enivest... Hos meg er det 192.168.1.1 .. men får ikkje logget meg inn med det standard brukernavn (admin) og passord (1234) :hmm:

6707438[/snapback]

har du brannmur på pc`en? ta den av så går det nok skal du se.

Lenke til kommentar

6707637[/snapback]

Hvordan i huleste skal en brannmur kunne gi feil brukernavn og passord? For meg hørtes det i allefall ut som at han kom inn på web-grensesnittet men fått feilmelding på brukernavn og passord.

For å svare på det trådstarteren spurte om så er det rådet jeg kan gi å kontakte nettlevrerandøren din og høre hva de har å si. De gir deg nok enten brukernavn og passord til routeren (Tvilsomt.) enten så setter de opp en ip i DMZ (om det ikke er gjort som standard).

Kraftselskap-isp`er kan være ganske spesielle.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

6707637[/snapback]

Hvordan i huleste skal en brannmur kunne gi feil brukernavn og passord? For meg hørtes det i allefall ut som at han kom inn på web-grensesnittet men fått feilmelding på brukernavn og passord.

For å svare på det trådstarteren spurte om så er det rådet jeg kan gi å kontakte nettlevrerandøren din og høre hva de har å si. De gir deg nok enten brukernavn og passord til routeren (Tvilsomt.) enten så setter de opp en ip i DMZ (om det ikke er gjort som standard).

Kraftselskap-isp`er kan være ganske spesielle.

6707674[/snapback]

Sto ikke i klartekst om han fikk fram webgrensesnitt eller ikke. Det var derfor jeg sa det jeg sa. Så du burde ikke være så overasket.

Dessuten er ikke alle leverandører like villige til å gi ut passord fordi de liker ikke at kunder tukler med ustyret dems, men han kan være heldig å få hjelp. Kan også hende at modemet har en reset knapp han kan bruke. Bruker han den kan han da få brukt default passord og logge inn med.

Men ett spm til trådstarter. Åssen har du koblet opp?

Går modemet direkte i pc eller har du koblet til gjennom annet utstyr?

Har du router, switch annet utstyr etter modem så kan det være årsak til at du ikke får logget inn. Modemet må være direkte koblet til pc`en for å komme inn på webgrensesnitt på modem.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Fikk opp en boks der jeg skulle skrive brukernavn og passord.. så skreiv jeg admin og 1234.. ingenting skjedde :( fant på zyxel sine hjemmesider att jeg kunne restarte den med en knapp bakpå. Gjorde det.. men nå har jeg ikke internett :dontgetit: Får logget meg inn på modemet nå. WAN er ikke innstilt der ser jeg

Sorry vist jeg ødelegger tråden for deg slash19

Lenke til kommentar
Har du router, switch annet utstyr etter modem så kan det være årsak til at du ikke får logget inn. Modemet må være direkte koblet til pc`en for å komme inn på webgrensesnitt på modem.

6709662[/snapback]

Det kan ikke stemme: jeg har ofte vært inne på webgrensesnitt på modem som har vært koblet i en switch.

Lenke til kommentar

6709662[/snapback]

Det kan ikke stemme: jeg har ofte vært inne på webgrensesnitt på modem som har vært koblet i en switch.

6710124[/snapback]

Jepp, men ikke alle har switch vet du. ;) alt mulig rart kan være koblet til.

Lenke til kommentar
en cnet switch er kobla mellom modemet og pcen

har prøvd å kople direkte til modemet og.

ingen brannmur eller annet tull står på.

vil ikkje trykke inn reset knappen i fare for å miste internett heilt.

6727561[/snapback]

Mitt råd er å kontakte din bredbåndsleverandør i steden for å slite med det selv. De har nok svaret på hvordan du løser problemet. Om de nekter å hjelpe deg kom tilbake her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...