Gå til innhold

Høy CPU temperatur

K-Dog

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med nok kjøling i maskinen min. Noe av problemet er selvsagt at det er så satans varmt for tiden (Har ca. 30 grader i stua mi), men allikavel er det noe muffens! Jeg bruker CPU vifta som fulgte med prosessoren min, og den holder ca 50 grader celcius i windows. Når jeg da kjører igang f.eks Oblivion i 1280x1024 går temperaturen opp til over 60. (Da går alarmen på høy temperatur CPU i Asus Probe.)

Jeg har prøvd å sette inn en ZALMAN ZM CNPS9500 CPU vifte, da denne visstnok skulle være svært bra mtp at den er lagd i kobber, men da gikk faktisk temperaturen opp. (Jeg bruker rett mengde kjølepasta og har selvsagt montert viften riktig!)

Kabinettet jeg bruker er Nexus Breeze, som skal være bra på air-flow. Jeg har en Pentium D 950 CPU.

Noen som har noen tips hva jeg kan gjøre? Jeg ønsker selvsagt å få bedre kjøling så jeg kan begynne å overklokke maskinen min.

Endret av K-Dog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har igrunn samme problem, men har bare ikke brydd meg.

s754, AMD 3200+, CNPS 9500LED, montert to ganger, sist med Artic Silver rens og pasta, først montert i et coolermaster kabinett, nå i et Lian Li 6070scand.

Idle temperatur, etter småbruk (nett, pinball, msn, etc) av pcen i ca 4-5timer er på 56 grader. Det er vel altfor høyt?

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Har igrunn samme problem, men har bare ikke brydd meg.

s754, AMD 3200+, CNPS 9500LED, montert to ganger, sist med Artic Silver rens og pasta, først montert i et coolermaster kabinett, nå i et Lian Li 6070scand.

Idle temperatur, etter småbruk (nett, pinball, msn, etc) av pcen i ca 4-5timer er på 56 grader. Det er vel altfor høyt?

Noen ideer?

6630319[/snapback]

ja, det er unormalt høyt. Selv har jeg 4000+ med samme kjøler og ligger på ca 28 idle, og etter 30 min med Prime95 ca 33-34. Kabinett Lian Li PC65BUSB.

Du har vel ikke mange disker som varmer opp kabinettet ditt?

Lenke til kommentar

har bare to disker, så tviler på det er problemet.

Kan jeg ha skadet kjøleren på noe slags vis? De kjølefinnene har vært borti strømkabler, men ikke konstant over tid, men kanskje kobberpipes'ene er blitt forskjøvet eller noe i forhold til basen. Skjønner det bare ikke.

Burde teste med originalkjøleren igjen, bare så synd den bråker...

Lenke til kommentar

Jeg har en bra temperatur på min prossesor, har en AMD athlon 64 3500+ Socket939...

Idag spilte jeg Oblivion i 4 timer, og da hadde den bare kommet opp i 41Grader.

Bruker en Golden Orb II kjøler og denne er noe av det beste jeg noensinne har hatt, anbefales :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...