Kvammis Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Hei, Jeg har akkurat fått flyttet ned i underleiligheten i huset, og til det har jeg skaffet en 25meter lang nettverkskabel for å få internett ned dit. Problemet er at kabelen ikke får kontakt oppe, jeg har prøvd alle porter og ingenting... Jeg holder på å dø uten internett, så dere må handle fort. Jeg har laget et kart over problemet: Oppe er det 1 router, 2 PCer er koblet til her. Nede er det også 1 hub og 2 PCer koblet til. Mellom er 25meterkabelen. Dere kan se selv på tegningen. Jeg har en idé da, må 25meter kabelen være krysset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Tror ikke det skal være en krysset kabel mellom ADSL-modemet og svitsjen.. Kryssede kabler er kun for Ad-Hoc, altså PC-PC (selv om de fleste nyere nettverkskort fikser dette selv uavhengig av kabel). Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) ,07/08-2006 : 19:14]Tror ikke det skal være en krysset kabel mellom ADSL-modemet og svitsjen.. Kryssede kabler er kun for Ad-Hoc, altså PC-PC (selv om de fleste nyere nettverkskort fikser dette selv uavhengig av kabel). 6629439[/snapback] Det skal ikke være noe problem (sånn har det alltid vært, og internett funker oppe så) Men fant feilen Endret 7. august 2006 av Kvammis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ok. Og hva var feilen? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ok. Og hva var feilen? 6629527[/snapback] Det lurer jammen jeg og på Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Det er ikke godt å si. Vi koblet alt fra hverandre og koblet det til igjen for tusende gang, også funket det. Tror det er noe rart med switchen oppe. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det er ikke godt å si. Vi koblet alt fra hverandre og koblet det til igjen for tusende gang, også funket det. Tror det er noe rart med switchen oppe. 6629623[/snapback] Mange huber har en egen port som er reservert for uplink, dvs kobling til videre huber/switcher, mens resten er for PCer. Kan dere ha plugget i kablene i en annen rekkefølge når det fungerte? Nyere switcher autodetekterer og tåler begge deler Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei, Jeg har akkurat fått flyttet ned i underleiligheten i huset, og til det har jeg skaffet en 25meter lang nettverkskabel for å få internett ned dit. Problemet er at kabelen ikke får kontakt oppe, jeg har prøvd alle porter og ingenting... Jeg holder på å dø uten internett, så dere må handle fort. Jeg har laget et kart over problemet: Oppe er det 1 router, 2 PCer er koblet til her. Nede er det også 1 hub og 2 PCer koblet til. Mellom er 25meterkabelen. Dere kan se selv på tegningen. Jeg har en idé da, må 25meter kabelen være krysset? 6629401[/snapback] Ta vekk krysset kabel fra modemet-switch. bruk standard lan kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå