poffs Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) hei eg har ein mercedes 190E 87 modell, å den har det vorte skifta motor på. motoren er frå ein 86 modell! det som gjenstår no er og skifte ledningsnette. lurte berre på om det er noken som har lit peiling på kva det er som egentlig må skiftast? er det heile ledningsnettet med hjerna og alt,eller er det berre nokren følara/sensora i motoren? og so lurte eg på om det var noken som har eit ledningsnett til en 86modell motor ( 2,0 i ) til salgs?motoren eg skifta til er av samme volum og osv som den forge motoren.. det er einaste er at nye motoren er 86 modell! Sann som bilen er no so er den veldig tongstarta og dør lett ut på tomgong .. hadde vore fint om noken tok seg tida til og svare meg Endret 7. august 2006 av poffs Lenke til kommentar
Resus Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Skiftet selv motor på en 190e 86 modell. Hadde da lenge problemer med å få stilt inn tenninga. Fant til slutt ut at det er to foskjellige typer "givere" til tenninga. På den gamle typen sitter giveren på selve tennhuset mens den nyere typen har giver på svinghjulet. Jeg brukte feil giver noe som gjorde at det "hogg" når jeg prøvde å starte. (alt for tidlig tenning). Sjekk at du bruker rett kombinasjon av tennhus og giver. Jeg kjøpte en 190 bok på bilekstra som var til stor hjelp. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 hei ej he en mercedes 190E 87 modell, å den he de vorte skifta motor i. motoren e frå en 86 modell! de so gjenstår no e å skifte ledningsnette. lurte berre på om de e noken so he lit peiling på ka de e so egentli må skiftast? e de heile ledningsnette me hjerna å alt,eller e de berre nokren følara/sensora i motoren? å so lurte ej på om de va noken so kunne ha seldt mej et ledningsnett til en 86modell motor ( 2,0 i ) sann so bilen e no so e den veldi tongstarta å dør lett ut på tomgong .. hadde vore fint om noken tok sej tida til å svare mej 6628997[/snapback] Hello Kunne du være grei og skrive litt mer på "Norsk" ? Ikke alle som kan så mye dialekter. Trykk på rediger og prøv igjen.. mvh jarmo Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det skal ikke være noe forskjell på de.Kan du forklare litt mere hva som du ser er forskjellig så kan jeg hjelpe litt mere.Det spørs om ikke en av de er 85 eller 88. Lenke til kommentar
poffs Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Det skal ikke være noe forskjell på de.Kan du forklare litt mere hva som du ser er forskjellig så kan jeg hjelpe litt mere.Det spørs om ikke en av de er 85 eller 88. 6629471[/snapback] ej serkje noke forskjellig , motor skiftet vart gjort på bertel o steen,å der fekk eg beskjed om at der va forskjell på nokre følarar,(noke me bensin reguleringa) å dei anbefalte at ej skaffa mej et ledningsnett til 86 modellen Lenke til kommentar
poffs Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Skiftet selv motor på en 190e 86 modell. Hadde da lenge problemer med å få stilt inn tenninga. Fant til slutt ut at det er to foskjellige typer "givere" til tenninga. På den gamle typen sitter giveren på selve tennhuset mens den nyere typen har giver på svinghjulet. Jeg brukte feil giver noe som gjorde at det "hogg" når jeg prøvde å starte. (alt for tidlig tenning). Sjekk at du bruker rett kombinasjon av tennhus og giver. Jeg kjøpte en 190 bok på bilekstra som var til stor hjelp. 6629304[/snapback] takk takk har faktisk vore og kjøpt meg den boka i dag Lenke til kommentar
poffs Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 hei ej he en mercedes 190E 87 modell, å den he de vorte skifta motor i. motoren e frå en 86 modell! de so gjenstår no e å skifte ledningsnette. lurte berre på om de e noken so he lit peiling på ka de e so egentli må skiftast? e de heile ledningsnette me hjerna å alt,eller e de berre nokren følara/sensora i motoren? å so lurte ej på om de va noken so kunne ha seldt mej et ledningsnett til en 86modell motor ( 2,0 i ) sann so bilen e no so e den veldi tongstarta å dør lett ut på tomgong .. hadde vore fint om noken tok sej tida til å svare mej 6628997[/snapback] Hello Kunne du være grei og skrive litt mer på "Norsk" ? Ikke alle som kan så mye dialekter. Trykk på rediger og prøv igjen.. mvh jarmo 6629397[/snapback] gjort det no=) Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Har du den gamle motoren? Lenke til kommentar
poffs Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Har du den gamle motoren? 6629909[/snapback] nei den gamle motoren har forige eigar,men vis du er interissert i deler. osv so kan ej skaffe Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Grunnen til at jeg spør er at du kan bare flytte over giverene osv fra den gamle så er alt i orden.Siden du ikke har sett de ved siden av hverandre så kan du kansje ikke forklare forskjellen du har sett.Er det det at du har en tyskimportert bil som har katalysator og har satt inn en motor som ikke har hatt det? Lenke til kommentar
poffs Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Grunnen til at jeg spør er at du kan bare flytte over giverene osv fra den gamle så er alt i orden.Siden du ikke har sett de ved siden av hverandre så kan du kansje ikke forklare forskjellen du har sett.Er det det at du har en tyskimportert bil som har katalysator og har satt inn en motor som ikke har hatt det? 6629989[/snapback] nei begge motorane har katalysator! men ej kan sleppe å bytte hjerne å sann? einaste ej trenge e å bytta givarane.osv? takk for at du tar deg tid Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det eneste du trenger er å bytte om de komponentene du ser på den gamle som ikke er likt/mangler på den nye. Lenke til kommentar
poffs Skrevet 17. august 2006 Forfatter Del Skrevet 17. august 2006 Det eneste du trenger er å bytte om de komponentene du ser på den gamle som ikke er likt/mangler på den nye. 6630874[/snapback] no he ej fått fiksa de;) takker for all hjelp:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå