Trancton Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Har problemer med å få frem nettsidene i søkemotorer til tross for at jeg har lagt til META content og keywords i koden. Sidene finner dere på http://www.norovn.no Kan noen kyndige personer kanskje finne grunnen til at sidene ikke kommer frem ved søk på nettet? Må jeg kjøre frames eller? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Frames - nei. Vel, søkemotorar jobbar slik som du gjer når du surfar på nettet, ved å følge lenkar. Dersom ingen har lenka til Norovn, så vil heller ikkje søke-botane finne sida, og den kan ikkje bli indeksert. Da hjelp det ikkje om du har tusen keywords og meta-taggar. Det kan og ta eit par tre veker etter indekseringa før sida dukkar opp. Men eit triks er å få nokon andre til å lenke til Norovn. Det er og lurt å sende inn lenken til dei forskjellige søkemotorane. Da kan sida bli lagt til manuelt i indeksen. (mange søkemotorar har ein knapp/lenke til ei side der du kan legge inn tipset ditt). Ellers er det veldig ulovleg kode på den sida, det manglar td. html-start tag. Sjekk ellers denne (validator.w3.org) [ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-10-21 18:52 ] Lenke til kommentar
substeve Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Du sier ikke mye om hvilken type søkemotorer du ønsker, men om det er internasjonal trafikk så er det google du bør bli listet i. Som det ble sagt, noen som allerede er er i Goggle må linke til din side før du kommer med. Du kan gjerne rapportere linken din til Google, men vanligvis blir du likevel ikke tatt med før også noen linker til deg. Vær oppmerksom på at google ikke bryr seg hva som står i meta-taggene, det som teller er først og fremst antall linker inn til deg, tittel, og tekst på siden. De andre søkemotorene har enten sluttet helt eller nesten sluttet å crawle nettet. Du blir kun listet om du betaler for det (eller du må betale for at en robot skal besøke deg), - eller om du er listet hos en partner. F.eks. blir du listet i Yahoo blir du listet Google og til en viss grad omvendt. Blir du listet i Lycos blir du også listet i Allteweb. Kvasir vet jeg ikke noe om lenger. Tips: Ligg langt unna såkalte "autoregistrering hos 500++ søkemotorer" programmer. Jeg bare pirker i overflaten her. Det finnes masse oppdatert info om dette på nettet. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Ellers er det veldig ulovleg kode på den sida, det manglar td. html-start tag.Sjekk ellers denne(validator.w3.org) Takker for svar, menne Jeg har vel <HTML> i begynnelsen av koden... menne skal likevel sjekke ut linken du sendte, takker! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 21:00, skrev Trancton:Takker for svar, menne Jeg har vel <HTML> i begynnelsen av koden... menne skal likevel sjekke ut linken du sendte, takker! Hmm, nei, koden startar med dette: Code: 1: <HEAD> 2: <TITLE>NorOvn AS</TITLE> 3: <meta name="keywords" content="kakkelovn, norovn"> Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Ja f@en, ser jeg har klart å fjerne det på en eller anne merkelig måte... Har det på de andre sidene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå