mr_rambo369 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 har nettopp kjøpt meg en bærbar dell pc, med trådløst internett. Skal kjøpe router, trenger hjelp til hva type jeg bør kjøpe og hvor? Noen forslag til routere for en ikke så alfor dyr penge? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Linksys WRT54GL er en meget bra router Let litt i prisguiden så finner du den enda billigere enn den jeg linka til. Lenke til kommentar
mr_rambo369 Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Linksys WRT54GL er en meget bra router Let litt i prisguiden så finner du den enda billigere enn den jeg linka til. 6628163[/snapback] takker,, den virker fin Lenke til kommentar
mr_rambo369 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Linksys WRT54GL er en meget bra router Let litt i prisguiden så finner du den enda billigere enn den jeg linka til. 6628163[/snapback] takker,, den virker fin 6668898[/snapback] Hva er poenget med 4 uttak i routeren forresten? Er ikke dette en slik trådlås router, hvor man ikke trenger noen ledninger fra routeren til pc? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 De utakene er jo hvis du vill koble til pcer via nettverkskabel(kansje pcen ikke har trådløst kort). Og det er alltid greit og ha et par-tre-fire utak Lenke til kommentar
mr_rambo369 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 De utakene er jo hvis du vill koble til pcer via nettverkskabel(kansje pcen ikke har trådløst kort).Og det er alltid greit og ha et par-tre-fire utak 6684476[/snapback] oki, Jeg har en pc nede som er koblet opp med bredbånd adsl. Pc'en er koblet opp mot ett modem... Hvis jeg kjøper en router.. kan jeg da koble opp pc'en nede mot den routeren, og egentlig bare legge vekk det modemet som den bruker? (den pc'en har ikke trådløst kort) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Du har nok en adsl boks tenker jeg(speedtoch er et eks) Kablen fra denne og inn i den nye routeren. Derfra kan du plugge inn pcen din igjen. Altså: Modem boksen-->router-->pc(er) Lenke til kommentar
mr_rambo369 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Du har nok en adsl boks tenker jeg(speedtoch er et eks) Kablen fra denne og inn i den nye routeren. Derfra kan du plugge inn pcen din igjen. Altså: Modem boksen-->router-->pc(er) 6686127[/snapback] Oki ja har noe som heter CELLpipe jeg.. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 For Linux står det. Jeg vet den serien der har noen spesielle tilpasninger for Linux, men de kan vel også brukes med Windows? Skulle ikke tro det vil ha noen betydning. Den er også flere år gammel. Har det noen bakdeler? Jeg vurderer også den der, eller 3Com sin standard 54Mbps router til rundt 500,-. Finner den ikke igjen nå. Har ADSL fra UPC gjennom kabel-nettet (TV). Vil dette gjøre noen forskjell på router-valget? Jeg har ikke selv sett løsningen for ADSL gjennom kabel-nettet ennå, men jeg regner med det er en kabel med antenneplugg (coax) i ene enden og RJ45 i andre enden. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 kjøp deg topcom får en for bare 500 kr Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Hvorfor ligger ikke Topcom i prisguiden? edit: eller; Topcom = 3Com? Endret 16. august 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Topcom = 3Com? 6689399[/snapback] Nei Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 For Linux står det. Jeg vet den serien der har noen spesielle tilpasninger for Linux, men de kan vel også brukes med Windows? 6689271[/snapback] Den er ikke for Linux, det eneste grunnen til at man trekker frem linux er at Linksys har brukt Linux som operativsystem i routeren uten at dette har noen større betydning enn at dette åpner langt flere muligheter for de som liker og fikle og tilpasse disse routerne til allt mellom himmel og jord. Modellenene og utsende har hvert likt i årevis men det finnes ett utall revisjoner av de så innmaten har blitt fornyet mange ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå