KingIxus Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Her sitter jeg og koser meg, det er varmt, det er sol og jeg har prøvt alle mulige måte for å få dette til. 1. Jeg sitter med et Excel dokument 2. Dette skal lages om til PDF og så printes fra PDF filen. 3. Alle mulige instillingen er satt til A4 og ikke Letter (Dette har jeg endret i Adobe PDF under "Printers and Feces") Her begynner problemene 4. Jeg skriver til en PDF fil fra Excel (A4) 5. Jeg åpner Acrobat Pro for å skrive ut dokumentet. Standard printer er da "Adobe PDF" og formatet er A4. 6. Så endrer jeg printer før utskrift og dokumentet blir endret til Letter og jeg har ikke mulighet til å endre dette 7. Dette resulterer i at selve dokumentet ikke passer inn i papiret og jeg må enten A) Forminske filen/doc til å passe Letter (det blir mye luft i utskriften og teksten forminskes i forhold til orginalen B) Printe den uten tilpassninger hvorpå jeg mister deler av topp og bunn tekst... JEG VIL : 1. Omgjøre et Excel dokument til PDF (A4) 2. Skrive ut et PDF dokment i A4 3. SLIK at dokumentet passer nøyaktig slik det gjorde i Excel. Aller ærbødigst takk...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå