Gå til innhold

"Stop Errors" i forb. med installasjon/oppgradering!!

Anbefalte innlegg

Har akkurat oppgradert 2 PC'er, og får problemer på den ene når jeg skal begynne installasjon av Windows. Om det er Win 98, Milennium eller 2000 har ingenting å si. Feilmelding får jeg uansett, selv om denne er forskjellig fra versjon til versjon.

Spesifikasjoner for begge PC'ene:

Asus P4S8X hovedkort (m/ RAID/SATA osv)

Intel 2,4 Ghz Boxed Northwood CPU

Apacer 512 MB DDR 2700 RAM

Asus G4 Ti4600 skjermkort.

Chieftec Medium Tower, 340 W PSU

Husker ikke modellnavnet, men begge PC'ene har identisk HD (quantum), samme instillinger, samme kabler osv.

Hvis jeg f.eks boot'er med Win2000 cd, så kan alt virke fint helt til installasjonen skal begynne å kopiere filene over til HD. Da får jeg som regel Stop Error etter noen få prosent, eller med en gang. Jeg får forskjellige Stop Error's fra gang til gang, av og til er det også melding om "korrupte" filer på CD o.l.

Eksempler på Stop Errors jeg har fått:

STOP 0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.

STOP 0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

STOP 0x000007F UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP.

Som sagt oppgraderte jeg 2 pc'er, og på den første gikk alt fint. På nr.2 skjer overnevnte. Alt (BIOS, komponenter, kabler, jumpere osv) er helt likt på begge pc'ene.

Får ikke noen feilmelding i POST og alt ser også bra ut med tanke på temeratur o.l.

Dette er hva jeg har prøvd:

Byttet IDE-kabel - flere.

Byttet CD-ROM.

Byttet skjermkort

Byttet minnebrikke, og prøvd i annen Slot

Resatt CMOS.

Deaktivert Promise RAID/ATA kontroller

Dekativert Floppy

Fjernet alle partisjoner og lagd ny på HD for å få ny FAT.

Scannet overflaten på HD for feil. (HD har vært i daglig bruk før oppgradering, den er ikke ny, så tviler sterkt på at feilen ligger der.)

Rart at dette skjer kun i forb. med windows? PC'en kjører stabilt som bare det på command prompt. Har kopiert en del kataloger/filer uten problemer.

Greit, jeg kan oppgradere BIOS, men det skulle vel egentlig ikke være nødvendig å gjøre dette når gjeldende versjon er den samme på begge PC'er?

Har ikke fått tid (pga jobb...) til å sette HD inn i PC'en som fungerer, og prøve å installere der. Det blir neste forsøk. Dersom dette fungerer bør jeg vel gå ut i fra at det er feil på hovedkortet?

Andre meninger/forslag?

Takker for all hjelp!

Hilsen en som har fått MER enn nok av bluescreen!!!!!!!!!

;o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...