Anders Leipsland Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Fikk en drink i danmark, var jägermeister + noe annet. Drinken var rød(men det var ikke rødbrus) og ganske god. Noen som vet hva dette kan ha vært for noe? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Red Vodka RedBull? Ble masssser av det på meg i syden :razz: EDIT: Var den røde drinken en drink i tillegg Jägermaisteren, eller var det en og samme drink? Ble forvirra her... [ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-10-21 16:01 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 øhm, ser jeg var litt klønete i formuleringa ja =) Drinken(som var rød) inneholdt jägermeister så det er snakk om 1 og samme drink ja :smile: EDIT: det er ikke snakk om rødsprit eller redbull, tror jeg :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-10-21 16:10 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Kan det ha vært jägermeister blandet med 98 Blybensin? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 17:25, skrev fondus:Kan det ha vært jägermeister blandet med 98 Blybensin? Neinei, da SER en bare rød, det er ikke drinken som er rød :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Ser ikke ut som nerder har særlig peiling på drinker :sad: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 17:59, skrev Anders Leipsland:Ser ikke ut som nerder har særlig peiling på drinker :sad: Trolig har du rett, men du hjelper ikke til akkurat: var det noen nyanse i smaken ( eh, rødt er liksom ikke særlig smakfullt/ distinkt ). Siden du ikke oppfattet navnet på bestillingen, skjedde noe mystisk med smaksorganet, eller hukommelsen ? Btw, jeg har min fulle hyre med å sortere metanol fra himkôk... men aromaforskjell på Borg & Ringnes oppfatter jeg på flere meters avstand :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Tror du jeg husker hvordan den smakte? :razz: men det kan da ikke være såå mange røde drinker som inneholder jägermeister. Vil jo tippe at det er en relativt vanlig en. men kom på en ting, tror ikke det var en veldig komplisert sak. men men, får vel leite litt selv så finner jeg den nok til slutt Lenke til kommentar
CFD Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Vell for oss nerder sågår det i Nisex og Cola som blandevann , har jo ikke råd til noe annet siden det koster og være kar innen dataverdenen. Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Sikkert jeger blanda med san franisco og litt syre... Ps: De kan ikke lage drinker i Danmark :wink: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jägermeister, er ikke det en type Anisette/ Pors, d.v.s. et anis-/ staude-produkt ( lakris, alà Sisselrot: den vesle bregna-i-berget ( bittersøtt 'ormegras' ) som vokser i klynger på berget, og vikingene lagde likør av som virket mer uberegnelig enn fluesopp ? Tipper du fikk rød Anisette-likør i drinken: typisk 'damedrink' - 38 vol.% alkohol. Det 'morsomme' ved tilstrekkelig inntak av denslags, er en type 'forsinket dillerium' som ytrer seg ved sprading/ spontan eksponering fra dyp REM-søvn til oppvåkning i utagerende profil... Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Zink har peiling Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 19:04, skrev Tybben:Zink har peiling Neppe i dette tilfellet, men dæven jeg har respekt for hva som kan skje med folk i 'fremmed rus': det kom noen kasser Anisette ombord - etter 38 døgn uten landgang/ eller fra Italia til Pers.gulf til Sør-Amerika via sør-afrika. Jeg var 'første-reis': Sindige karer fra dekk & bysse sprada plutselig omkring på båten og oppførte seg aggressivt/ fremmed og knuste folk. Selv om de så latterlige ut splitter nakne, huska de ingenting, men spydde blankt slim som forgifta - hvorfor de ble så aggressive forklartes med typen alkohol. Det hele roa seg siden beholdningen forsvant, men jeg har sett på denslags som forgiftning etter dèt. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 17:59, skrev Anders Leipsland:Ser ikke ut som nerder har særlig peiling på drinker :sad: blandevann : battery, brus med sitronsmak(evnt med en liten dert fjellbækk), fanta wildberries det en skal drekke; hb, vodka. er ikke dette all drikkevarene som finnes i verden da? :razz: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Av de ca 14000 drinkene jeg har oppskriften på så er det KUN 3 som inneholder Jägermeister Og det er : DEAD HITLER 1 del Rumpleminze 1 del Jäger 1 del Goldschlager JÄGER TONIC 4cl Jäger 12cl Tonic STONER ON ACID 1 del Malibu 1 del Alizè 1 del Jäger Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: CrZy_T skrev (2002-10-21 19:51):blandevann : battery, brus med sitronsmak(evnt med en liten dert fjellbækk), fanta wildberriesdet en skal drekke; hb, vodka.er ikke dette all drikkevarene som finnes i verden da? :razz: Skal du absolutt drikke sprit, så vær så snill ikke bland ut med brus, tenker på deg som en fjortiss da... sprit skal shotes eller mixes i en skikkelig drink... Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 jeg tror jeg vet hva du drakk for noe. dette er en drikk som jeg er spesielt glad i når jeg går ut på pub og blir på folkemunne kalt her 'Ubåt' eller mer populært etter kursk ulykken, ja nemmelig... 'Kursk' oppskriften er meget enkel, men ulovlig for bartenderen (her i norge, etter det jeg har opplevt ivertfall) å blande, man kjøper en 1/2L (0.4 for de pubbene som ikke selger ekte halvliter) med lys øl (pilsner) og ett shotglas med Jäger, drikk et par super av pilsen for å lage plass til shotglasset og slipp glasset forsiktig ned i øl-glasset. gjør du dette rett så vil du ikke søle og mesteparten av Jägeren vil bli liggende igjen i shotglasset på bunnen av halv-litern. smaken på drikken blir ganske spesiell, med en jägerbombe på slutten, og fargen blir rødbrun aktig. Enjoy! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Redbull og jæger er mye brukt.. Men jeg har ikke turt å smakt enda, er det godt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå