Gå til innhold

PS3 - må kjøpe adapter for å spille på gamle saves

Benbjo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, om jeg kjøper PS3 så vil jeg nok ha lyst på muligheten til å spille både PS og PS2 spill. Det vil jo fortsatt komme PS2 spill etter at PS3 er blitt released. Kan nevne blant annet God of War 2 og Okami som ikke kommer på PS3, men som blir lansert tidlig i 2007.

Lenke til kommentar

Når du starter et spill fra bunn av så spiller det jo ingen rolle. Og jeg kan ikke helt se for meg at folk starter opp halveis gjennomførte PS2 spill på PS3. Da er det isåfall bare å gjøre seg ferdig med de på PS2 før man setter konsollen bort.

Lenke til kommentar

Når man har så "ny" hardware som PS3 har så er det vanskelig å inngå kompremiss med tanke på størrelse på konsoll/desig og brukervenlighet når det gjelder gamel teknologi. Det vil jo heller ikke være støtte for gamle "dualshock" kontrollere heller. Siden det ikke er noen ingang for de.

Lenke til kommentar
Synes Sony har skrytt mye av hvor bra minnekortleseren på PS3 er og hvor mange formater den støtter. Da føler jeg at det er litt latterlig at den ikke støtter et av Sony sine egne formater.

6627347[/snapback]

Æhh.. Slutt og syt :nei::nei::nei:

Hvor mange vil benytte seg av en sånn PS1/2 memory card port? Bruk skolten littegranne nå da..

Skal altså Sony belaste ALLE potensielle kjøperene med de ekstra kostnadene de vil ha med å lage en slik port fordi at en og annen hardcore spiller vil ha savegames med seg?

Skal Sony plusse på et par hundrelapper til for dette? Fullstendig meningsløst spør du meg. Har de memorycard, har de også en PS2 de kan gjøre seg ferdig med spillet på. -Eller de kan kjøpe denne tilleggsgreia.

Er det virkelig noe å sette igang en sytekonsert for dette da? Nå er ikke jeg noen fanboy av hverken det ene eller det andre, men jeg synes denne anti Sony propaganda greia har gått alt for langt.

Har 360 støtte for gamle savegames forresten?

Q: Can I transfer saved games or downloaded content between my Xbox and Xbox 360 consoles?

A: No. In fact, all downloaded content and many saved games already cannot be transferred from one Xbox console to another. However, all free downloadable content for original Xbox games plus premium content for Halo® 2 is available free. Simply insert the game disc, connect to Xbox Live, and choose to download this content as you would on an original Xbox.

(Kilde Link)

[irony]Åja, den har jo ikke en gang skikkelig tilbake kompatiblitet når jeg tenker meg om[/irony] :whistle:

Wii er vel den eneste som har mer eller mindre 'native' støtte tilbake til Gamecube for slike ting.

Lenke til kommentar
Når man har så "ny" hardware som PS3 har så er det vanskelig å inngå kompremiss med tanke på størrelse på konsoll/desig og brukervenlighet når det gjelder gamel teknologi. Det vil jo heller ikke være støtte for gamle "dualshock" kontrollere heller. Siden det ikke er noen ingang for de.

6627650[/snapback]

Det kommer nok adapter til dette også etterhvert, bare vent å se! Og adaptere for SingStar og Buzz og Guitar Hero (tror det er det heter).

Så lenge man kan tjene på det så kommer det, merk mine ord ;)

Lenke til kommentar
http://www.gamersmix.no/art/2708

Ikke det beste løsningen og det er nok for å tyne penger ut av forbrukerne. Ingen grunn til å kaste PS2 når PS3 kommer med andre ord.

Dog er dette en bedre løsning enn det Xbox360 har, men langt fra perfekt for forbrukerne som sagt.

Hva mener dere?

6627318[/snapback]

Synes 360 sin løsning er bedre siden man ikke trenger å kjøpe noe ekstra, det er riktig nok ikke alle spillene som funker men man må ikke kaste xboxen.

Lenke til kommentar
Det kommer nok adapter til dette også etterhvert, bare vent å se! Og adaptere for SingStar og Buzz og Guitar Hero (tror det er det heter).

Så lenge man kan tjene på det så kommer det, merk mine ord  ;)

6628226[/snapback]

Er det ikke USB på PS3'en da? Kontrollene til Buzz og mikrofonene ihvertfall bruker USB tilkoblingen så tror ikke det skal trengst noen adapter der.

Lenke til kommentar

Trengs ikke adapter for USB kontrollere......Og skjønner ikke hvorfor folk sier kaste Ps2?! Ps2 er jo forrige(og fortsatt) generasjons konge:) Ingne vits å kaste denne når man kan spare på dem:) Og det at man trenger adapter for å spille halvferdige saves på Ps3 gjør vel ingen verdens ting. Har du spill på Ps2 og memory card på Ps2 så kan du jo fullføre save'en på Ps2! Enklere er det ikke og folk må slutte å syte og hvertfall slutte med å bare prøve å finne dritt om Ps3!

End of Story.....

Lenke til kommentar

Synes dette er helt greit.. Hvorfor bygge inn noe og øke prisen på en allerede dyr nok konsoll. VELDIG få som hadde satt inn et PS2 minnekort i PS3. Og hvis du absolutt må sette inn et minnekort, kjøp deg en adapter, ikke la oss andre betale for at du absolutt må sette inn minnekortet ditt.

EDIT: skrivefeil

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Synes 360 sin løsning er bedre siden man ikke trenger å kjøpe noe ekstra, det er riktig nok ikke alle spillene som funker men man må ikke kaste xboxen.

6629039[/snapback]

Ja, så beveger vi oss ut på bærtur.. :nei:

X360 har ikke mulighet for dette i det hele tatt.. Hvordan i allverden kan total mangel på en løsning være en bedre løsning enn at man har mulighet for å kjøpe en løsning? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...