Gå til innhold

Rask-raskere-Komplett :-)

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-10-23 19:37, skrev normal:

hvorfor bestiller du der igjen da. *rister på hodet*.

er det rart det skjer noe når brukerene ikke reagerer?

Jeg handler datautstyr for ca 75-80000 for året en god del av dette ble kjøpt på komplett før,resultatet av servicen deres er att nå er det kun vist det er en vare som jeg må ha fort og ingen andre har inne,dette skjer extremt sjeldent faktisk kun 1 gang.Så du kan si at de siste 5-6 mnd har jeg handlet hos dem for ca 1500.- mot før ca 15000.- det blir en viss forsjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit at dere har gjort om systemet deres slik at det går raskt å bestille og få til sendt varen, MEN har dere omgjort retur avdelingen deres? Det tok meg 1 mnd før jeg fikk tilbake skjermkortet som jeg sendte inn. Måtte faktisk snakke med forbrukerrådet før dere sendte tilbake nytt et:-(

Lenke til kommentar

synes d er helt greit at komplett.no legger tråder her på forumet, d må da gå an å ha et annet forhold til webshopene enn gjennom mail :???:

Ellers må jeg bare si at fordet om jeg aldri har kjøpt noe hos komplett.no, er d min yndlingsbutikk/webshop! Men det hadde ikke skada å senke prisene et halvt hakk :smile:

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg motatt varen fra komplett ett asus hk,dette viste seg og vere brukt og det virker ikke som det skall,sikkert ett de har fått i retur og lagt rett i hylla.Synest dette er utrolig frekt og i tillegg forlanger de att jeg skall sende det inn til testing før de er villig å sende ett nytt,dette vil si att jeg er uten pc i 2til 4 uker.Når jeg har fatt en defekt vare hos psdata har de sent meg ny i expresspakke og krditert den mot den gamle når de har motatt den,men det ville de ikke høre om hos komplett.Jeg gav dem en sjanse til da jeg bestilte dette hovedkortet men det skulle jeg ikke ha funnet på da det viser seg att de ikke er blitt noe bedre på retur/reklamasjon og att de i tillegg er så frekke att de sender brukte varer det går bare ikke,så for min del er jeg ferdig som kunde på denne bruktsjappa FY FY

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 17:14, skrev asad:

Quote:

Den 2002-10-21 16:15, skrev Anders Leipsland:

Quote:

Den 2002-10-21 15:48, skrev Komplett.no Salg:

Med vennlig hilsen,

Gutta i Komplett.no

jeg håper (og tror) at du/dere ikke er hvem du/dere prøver å være. Og om du/dere er ansatt i komplett så håper jeg du/dere får sparken.

ellers så er det vel bare å vente til moderator fjerner denne reklamen du/dere skrev her.

Som èn nevnte tidligere, er det èn " Jeg leker moderator dag" igjen?Hva var egentlig vitsen med posten din? "If you aint got nothning nice to say..."

Hvorfor i all verden skulle de får sparken?For skrive om noe som sikkert mange lurer på? Jeg synes det er flott at komplett skriver her, det gjør sikkert en del andre og.

Kan hende at du misliker tonen min, men jeg synes bare at posten din er fullstendig unødvendig.

Det der er det meget delte meniger om altså. Jeg støtter Anders der. Jeg mener også at dette er en form for "snikreklame" hvis det ikke er direkte reklame. Både emne og innholdet er noe over streken hos meg. Det hadde vært greit hvis innlegget hadde blitt skrevet på en annen måte. feks. hvis man hadde skrevet mer som en informasjons artikel, der det bare hadde f.eks. blitt opplyst om at komplett har fått nytt lagersystem som skal komme kunden til gode, med en raskere levering. (<- Dårlig eksempel) Da hadde jeg ikke reagert så mye.

ps. spydigheter er ikke relevant!

Ha en God Dag

-MaDDoG

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 23:00, skrev Anders Leipsland:

:En hel masse Anders skrev i ID34

En ting man kan slå fast er at det er fakta at Komplett (og Norek) har brukt lang tid på levering i det siste. Dette har mange fått med seg, og dette er blitt nevnt i flere tråder på dette forumet.

Komplett lager en ny tråd og opplyser om at dette skal være historie

Din respons på dette er at de som legger inn innlegget burde hatt sparken skjønner ikke jeg.

Fakta er at Norkom er et fremgangsrikt firma i Norge som tjener mer enn budsjettert kvartal på kvartal.

Tror du disse ønsker negativ kritikk ?

Tror du disse ønsker å opplyse om endringer som har skjedd hos dem ?

Personlig så syns jeg det var relevant av dem å poste innlegget i dette forumet, da mange av forumets lesere handler hos Norkom indirekte via Komplett eller Norek.

At du syns innlegget var useriøst får være din sak, personlig syns jeg det var mer seriøst enn 90% av innleggene på dette forumet.

Og om du betviler av disse personene som har skrevet innlegget jobber for Komplett/Norkom, så tror jeg nok at jeg kan si ganske sikkert at disse jobber for det aktuelle selskapet.

Senest for 5 minutter siden fikk jeg mail fra Norkom gruppen med noe av de samme forumleringene, så det er jo da tydelig at dette er måten de vil fremstå på.

Om du ikke liker dette, så er dette ikke dems problem, ikke mitt, men ditt.

Jeg hadde ikke noe problem med hverken inlegget dems, eller mailen jeg fikk.

Tydligvis har ikke så veldig mange andre problemer med måten de uttaler seg på da de er en av Norges største aktører innen det aktuelle markedet.

Lenke til kommentar

Personlig ment syntes jeg ikke dette var det verste i verden. Syntes det er litt bra butikken prøver å intrigere (eller nå hva det heter :razz:) med kjøpemassen. Det er jo et kjent problem de legger fram, og det vises jo meget lett hvem som skriver dette...

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 01:17, skrev yummy:

Quote:

Den 2002-10-23 19:37, skrev normal:

hvorfor bestiller du der igjen da. *rister på hodet*.

er det rart det skjer noe når brukerene ikke reagerer?

Du er jaggu meg den verste på dette forumet til å kritisere webshopper. Og har noen gjort noe rart _én_ gang virker det som om du starter et korstog mot den bedriften.

Ærlig talt - jeg synes pinadø ikke det er rart at du har så mye problemer om du opptrer like saklig og høflig når du klager!

Just my 2 cents, for nå er jeg lei av normal-syndromet. Og det er ikke for å støtte Komplett - det er en generell betraktning.

-yummy goin' personal-

Eh... når en snakker om lite saklig yummy. Dette sier jo du kun pga EN sak og det er netconnection saken. Dere gidder ikke rydde opp i det og jeg har selv svart deg uttrykkelig på Privat Melding der vi diskuterte saken for litt siden da du sa du var lei av meg også pga noe som kom i etterkant av netconnection saken. Du er simpeltheten helt på kanten og ugleser meg i hver eneste melding pga dette og begeret renner liksom over før jeg får sagt kake (eller julenisse for den saks skyld) i meldingene mine, nekter å gjøre deg ferdig med saken (var det noen som beskyldte MEG for det samme...?). Den siste private meldingen gadd du ikke svare engang svare på, simpeltheten overså den (og ikke kom og kall den meldingen usaklig eller noe annet enn svært høflig) og den inneholdt gode argumenter og forslag for å løse opp i dette problemet ditt med meg og netconnection. Tør jeg tippe den traff et ømt punkt? Og ikke svar meg med at den var "bare svada som de andre meldingene osv" som du sikkert har tenkt å gjøre nå. Da får du legge den ut her så alle kan se den og ta bit og bit hva som er galt, hvilke forslag til løsninger som HVORFOR er uaktuell å svare på.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg startet mer et "korstog" enn andre her i tråden (leipsland, reagerte du på hans uttalelser f.eks?) utenom ditt mot meg . Fortell meg også hvorfor mine inlegg i denne threaden er så vanvittig usaklige. Og hvorfor det er så hakkande gale at jeg synes det er merkelig at en person bestiller hos en webshop han har måttet true med rettslig gjennomgang for å ordne opp i problemene sine (og - der de ga etter pga denne trusselen. hvis de hadde hatt en god nok sak hadde vel dette ikke vært noen trussel for komplett).

Jeg sier selv min erfaring med butikken der jeg også trekker fram at en av de flere sakene mine ble ordnet opp i. Men samtidig må det være lov å være negativ til en webshop man har dårlige erfaringer med som i denne anledning buser inn med en hårreisende tråd som dette.

Videre har du ingen, absolutt INGEN begrep om hvor mangen webshoper jeg har eller ikke har handlet i og hvordan jeg har optredt ved retursaker hos disse. likefullt buser du ut med en spydig og en kommentar der du forsøker å stemple meg som en komplett useriøs og svadapratende person som nærmest fortjener å bli behandlet dårlig av webshopene.

Du kan si hva du vil om at du ikke går i forsvar for komplett og at det er en generell betraktning, men "-going personal-" osv som du sier kan jeg fortelle at det har slått mer mer enn både en og tyve ganger hvor slappendt dere er til å opplyse om overtramp fra bedrifter som tilfeldigvis betaler store summer i reklamekassa deres. Ja, jeg har antydet at det er ting skurrer seriøst hardt i hånderingen deres av netconnection saken (eller rettere sagt mangelen av den) i forhold til mindre saker som faktisk ikke direkte dreier seg om svindel som topline saken der dere spanderer en egen artikkel på dette. Men vi har jo noe som heter ytringsfrihet, og jeg har ikke påstått dette, bare antydet så dere kunne forsvart det (noe dere heller ikke kunne) så ikke kick meg pga en ignorant regel. I så tilfelle som er synes jeg det er tragisk at penger skal styre denne sidens integritet ang. webshoper. Kan nevne at jeg har sett flere ganger i norske tidsskrifter der man har stilt kritisk søkelys på komplett/norek-gruppen selv om disse har reklamespalter i bladet. Hvorfor hw.no ikke opptrådte lignende med tanke på netconnection får jo vi heller bare spekulere i :roll: .

Har skrevet ganske mye nå, er sikkert ting jeg har glemt osv som du vil påpeke, så spør om dette. Ihvertfall spar meg for truslene om utestengning slik dere har gjort i andre tråder der hw.no blir kritisert litt. Jeg er nemlig lei av "yummy-syndromet" som du sier, tipper du hadde likt om jeg sa dette til deg uprovosert i en annen melding. Hadde klikket i vinkel hadde du, tenk litt på hva dette syns som utad skrevet av en moderator som har ansvar for å holde andre i nakkeskinnet og påberoper seg ansvaret som bøddel for andre "usakligheter" og dens bakmenn.

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-10-25 21:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 14:02, skrev tZar:

Fakta er at Norkom er et fremgangsrikt firma i Norge som tjener mer enn budsjettert kvartal på kvartal.

Tror du disse ønsker negativ kritikk ?

Tror du disse ønsker å opplyse om endringer som har skjedd hos dem ?

Akkurat, Norkom et et stort firma og av den grunnen reagerte jeg på måten innlegget var skrevet på. Jeg ville forventet et objektivt innlegg, ikke med slagordlignende overskrifter som "rask, raskere, komplett"

Quote:

Din respons på dette er at de som legger inn innlegget burde hatt sparken skjønner ikke jeg.

Vel om en arbeider skriver reklame og prøver og fremstå som en bedrift uten at bedriften er klar over det er det sverting av bedriften og oppsigelseårsak

Quote:

At du syns innlegget var useriøst får være din sak, personlig syns jeg det var mer seriøst enn 90% av innleggene på dette forumet.

Man bør da også forvente en annen ordlyd fra et selskap som omsetter for millioner og vanlige brukere?

Quote:

Og om du betviler av disse personene som har skrevet innlegget jobber for Komplett/Norkom, så tror jeg nok at jeg kan si ganske sikkert at disse jobber for det aktuelle selskapet.

Som sagt tidligere så tror jeg nå at det var Komplett stod bak og at intensjonen ikke var reklame. At innlegget var uheldig utformet står jeg fast ved.

Quote:

Senest for 5 minutter siden fikk jeg mail fra Norkom gruppen med noe av de samme forumleringene, så det er jo da tydelig at dette er måten de vil fremstå på.

Selvsagt ønsker Komplett å framstå slik! De fremstiller seg jo som en hyggelig venn som skaffer oss billige datavarer raskere enn alle andre.

Det er indirekte reklame og moderator burde ha redigert overskriften + et par uheldige formuleringer i selve innlegget.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 21:12, skrev normal:

Hvorfor hw.no ikke opptrådte lignende med tanke på netconnection får jo vi heller bare spekulere i
:roll:

Godt sagt! Om jeg ikke hadde vært så godtroende og naiv ville jeg sagt at HW.no(m/søsterisder) er kjøpt og betalt. Ville ikke forundra meg om noen i HW.no(m/søsterisder) hadde forbindelser til Netconnection og derfor ser på den opplysningsjobben du gjør i Netconnection saken som en trussel.

Støtter deg 100% i Netconnection saken! Du gjør en fabelaktig jobb i å minne folk på hva NC faktisk gjorde.

Lenke til kommentar

Er veldig enig med det normal og Anders sier; webshoper har ingenting med å reklamere her i forumet. Skal de ha reklame, direkte eller på annen måte, får de kjøpe reklamespots som alle andre. Hvis reklame skal blandes inn blant resten av postingen ville jo dette forumet miste enhver form for troverdighet og dermed bli verdiløst.

Som flere her har poengter, var nok dette en post som "kom altfor feil", men likevel ... dette var ikke bra. Hadde de kommet med en liten notis her om at de var ferdige med lageromleggingen, så hadde det vært greit (og imho også bra) OG samtidig lagt ut samme info på sine egne hjemmesider. En liten beklager-statement og et løfte om å aldri gjøre sånt igjen kunne kanskje vært på sin plass her?

Husker ikke helt hvem som mente at Webshopene måtte få lov til å forsvare seg her. Hvorfor? Hvorfor trenger de å forsvare seg? Hvis kunden er misfornøyd, så har butikken et problem. Og hvis kunden er så misfornøyd at han/hun vil klage litt her, så har butikken gjort en for dårlig jobb. Uansett hvem som har rett og galt en sak, det er i butikkens interesse at kunde og butikk kommer fram til en løsning de begge kan leve med. Klarer de ikke det, står de i fare for å miste kunden. Simpel logikk.

Men hvis noen lurer på hvordan en Webshop burde opptre her, så se litt på Espen Faahle fra Microplex AS ter seg her. De få gangene han stikker snuta innom her og legger igjen en melding er det kun for å svare med fakta på en konktret ting. Ikke noe snikreklame om "at ting løser seg om du handler hos oss...". Sånn skal det gjøres. Alt annet er useriøst og øker ikke akkurat sjangsen for at jeg bestiller fra vedkommende butikk.

Men når det gjelder "normal vs yummy" så syns jeg ting er på vei til å bli personlig krigføring. Jeg kan ikke se at normal har skrevet noe i denne tråden som kan rettferdigjøre slike kommentarer fra yummy. Beklager altså, men dette nærmer seg vel regelen om "Personangrep" ? Dette syns jeg ærlig talt yummy kunne spart seg for. For det første har han vel neppe erfaring med hvordan normal opptrer ovenfor forskjellige butikker. For det andre så er han moderator og dermed bør han passe veldig på å holde seg til regler og vanlig "nettikette". Rollen som debutant og ordstyrer er ikke lett å blande riktig.

Just my two cents en (altfor) sen kveld...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 01:37, skrev ufo:

Er veldig enig med det normal og Anders sier; webshoper har ingenting med å reklamere her i forumet. Skal de ha reklame, direkte eller på annen måte, får de kjøpe reklamespots som alle andre. Hvis reklame skal blandes inn blant resten av postingen ville jo dette forumet miste enhver form for troverdighet og dermed bli verdiløst.

Den som tok dette for reklame har vel et problem i seg selv...

Quote:

Som flere her har poengter, var nok dette en post som "kom altfor feil", men likevel ... dette var ikke bra. Hadde de kommet med en liten notis her om at de var ferdige med lageromleggingen, så hadde det vært greit (og imho også bra) OG samtidig lagt ut samme info på sine egne hjemmesider. En liten beklager-statement og et løfte om å aldri gjøre sånt igjen kunne kanskje vært på sin plass her?

Det kom feil og dette er jeg enig i. Men at det var SÅ EKSTREMT ille som folk skal ha det til, er over min fatningsevne. Ikke like ille som netconnection akkurat.

Quote:

Husker ikke helt hvem som mente at Webshopene måtte få lov til å forsvare seg her. Hvorfor? Hvorfor trenger de å forsvare seg? Hvis kunden er misfornøyd, så har butikken et problem. Og hvis kunden er så misfornøyd at han/hun vil klage litt her, så har butikken gjort en for dårlig jobb. Uansett hvem som har rett og galt en sak, det er i butikkens interesse at kunde og butikk kommer fram til en løsning de begge kan leve med. Klarer de ikke det, står de i fare for å miste kunden. Simpel logikk.

Synes det er kun fair at webshop'er kan forsvare seg her når en person er såpass dum at han bruker DETTE forumet til å løse et problem (som mange tydeligvis gjør). En sak har ALLTID(!!!) to sider og det kan være interessant å få fram begge. Som den gangen en her inne klaget så grønnjævlig over komplett som ikke hadde sendt han en pakke og det hadde gått mange mange måneder. Den pakken hadde ligget en god stund på den lokale matbutikken som også fungerer som postkontor.. To sider - Samme sak - enklere logikk.

Dog burde ikke webshops svare her i denne kategorien, men hva om man faktisk startet en ny kategori hvor webshopene kunne svare HVIS problemene var av så alvorlig art at det måtte ut på et forum. For dette er strengt tatt unødvendig... mange ting løses med en telefon og en mail.

Quote:

Men hvis noen lurer på hvordan en Webshop burde opptre her, så se litt på Espen Faahle fra Microplex AS ter seg her. De få gangene han stikker snuta innom her og legger igjen en melding er det kun for å svare med fakta på en konktret ting. Ikke noe snikreklame om "at ting løser seg om du handler hos oss...". Sånn skal det gjøres. Alt annet er useriøst og øker ikke akkurat sjangsen for at jeg bestiller fra vedkommende butikk.

Helt enig, Microplex opptrer på en fornuftig måte. Men hvis en person hadde direkte spurt Microplex her på forumet om prisen eller leveringsdyktigheten på et produkt og de svarer, så kan du banne på at en eller annen turbokverulant hadde hylt "SNIKREKLAME".

Quote:

Men når det gjelder "normal vs yummy" så syns jeg ting er på vei til å bli personlig krigføring. Jeg kan ikke se at normal har skrevet noe i denne tråden som kan rettferdigjøre slike kommentarer fra yummy. Beklager altså, men dette nærmer seg vel regelen om "Personangrep" ? Dette syns jeg ærlig talt yummy kunne spart seg for. For det første har han vel neppe erfaring med hvordan normal opptrer ovenfor forskjellige butikker. For det andre så er han moderator og dermed bør han passe veldig på å holde seg til regler og vanlig "nettikette". Rollen som debutant og ordstyrer er ikke lett å blande riktig.

Å påstå at normal kun skriver pent og pyntlig er vel å som å tørke seg i ræva før man driter? Noen er råkjappe med å kaste seg ut i drittvær hvis de har bare en pitteliten grugde mot noe. Yummy er vel ikke verdens tregeste med å svare på ting han heller, og trår vel egentlig like raskt frem for å kaste den første tomaten.

Quote:

Just my two cents en (altfor) sen kveld...

Her er mine to, en tidlig morgen.

Lenke til kommentar

Ja, er enig i det at dere burde ordne med visa betaling sånn som psdata har gjort. Det kommer dere til å vinne på. Jeg bestilte i går en hel del varer i fra psdata istedenfor komplett nettopp på grunn av at man slipper dette oppkravet. Dessuten så er det jo ganske enkelt og greit også da. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 06:56, skrev TomasK:

Dine ord

Quote:

Det kom feil og dette er jeg enig i. Men at det var SÅ EKSTREMT ille som folk skal ha det til, er over min fatningsevne. Ikke like ille som netconnection akkurat.

Hvem har sagt at det er EKSTREMT ille? Det er ikke i nærheten av NC saken, men det er frustrerende at HW.no beskytter butikkene mer enn oss brukere. Kun i Topline saken har jeg sett HW.no har reagert mot en butikk.

Quote:

Synes det er kun fair at webshop'er kan forsvare seg her når en person er såpass dum at han bruker DETTE forumet til å løse et problem (som mange tydeligvis gjør).

Skal være enig i at det ikke er riktig å legge ut erfaringer med webshopper før saker er oppklart såfremt ikke saken er totalt fastlåst da.

Quote:

En sak har ALLTID(!!!) to sider og det kan være interessant å få fram begge.

Vel det er IKKE interesant å høre at Komplett mener dem er den raskeste webshoppen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 08:59, skrev Anders Leipsland:

Quote:

Den 2002-10-29 06:56, skrev TomasK:

Dine ord

Quote:

Quote:

Hvem har sagt at det er EKSTREMT ille? Det er ikke i nærheten av NC saken, men det er frustrerende at HW.no beskytter butikkene mer enn oss brukere. Kun i Topline saken har jeg sett HW.no har reagert mot en butikk.

Du selv? Du vil jo ha dem sparket og da er det vel ganske ille?..

Quote:

Synes det er kun fair at webshop'er kan forsvare seg her når en person er såpass dum at han bruker DETTE forumet til å løse et problem (som mange tydeligvis gjør).

Skal være enig i at det ikke er riktig å legge ut erfaringer med webshopper før saker er oppklart såfremt ikke saken er totalt fastlåst da.

Quote:

En sak har ALLTID(!!!) to sider og det kan være interessant å få fram begge.

Vel det er IKKE interesant å høre at Komplett mener dem er den raskeste webshoppen.

De skriver jo IKKE det heller, hvis du åpner øyene og leser det. De skriver at de kan levere "raskere enn noen kan si julenisse :smile:". De sier vel ikke at de er den raskeste i Norge på å levere? Er visstnok et smilefjes der også... Kan jo være at en annen webshop kan levere raskere enn noen kan si marsipan som bare er åtte bokstaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...