kazzoo Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg bruker denne prosedyren i database programmet mitt: procedure TForm1.btnAutoTilkoblingClick(Sender: TObject); var dbList: TStringList; TableList: TStringList; i: Integer; dbName: string; sTemp: string; begin //select computername dbList := TStringList.Create; Session1.SessionName := ePCNavn.Text; Session1.Active := True; Session1.GetAliasNames(dbList); lbDatabaser.Items.AddStrings(dbList); //btnKobleTil.Enabled := false; //btnKobleFra.Enabled := true; lOppkobling.Caption := Session1.SessionName; dbList.Free; //select database TableList := TStringList.Create; dbList := TStringList.Create; lbTabellListe.Clear; //For å få tabellnavn trengs DNSens DBNnavn. Session1.GetAliasParams(eDBName.Text,dbList); for i := 0 to dbList.Count - 1 do begin sTemp := copy(dbList,1,23); if (lowercase(copy(sTemp,1,3)) = 'db=') then begin dbName := copy(sTemp,4,20); Table1.DatabaseName := trim(dbName); Query1.DatabaseName := eDBName.Text; end else if (lowercase(copy(sTemp,1,9)) = 'odbc dsn=') then begin dbName := copy(sTemp,10,30); Table1.DatabaseName := trim(dbName); Query1.DatabaseName := eDBName.Text; end; end; Session1.GetTableNames(dbName,'*',True,True,TableList); lbTabellListe.Items.AddStrings(TableList); dbList.Free; TableList.Free; //select tabell //select seksjonen Table1.Active := False; Table1.DatabaseName := eDBName.Text; Table1.TableName := eTabellName.Text; Table1.Active := True; //Query seksjonen Query1.Active := False; Query1.SQL.Clear; Query1.SQL.Add('Select * from ' + eTabellName.Text); Query1.Active := True; end; Problemet er når linjene Session1.GetAliasParams(eDBName.Text,dbList); og Table1.Active := True; eksikveres så får jeg en pop-up med Database Login, her skal jeg skrive inn brukernavn og passord. Disse er blanke for min del og har derfor ikke bruk for denne pop-upen. Noen som vet hvordan en kan bli kvitt noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå