Leo_ Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Foresten.. hehePrimera Gt 150hp gjør 0-100 på 8.8 Neon 2.0 133hp gjør 0-100 på 8.8 6721744[/snapback] 87' Fiat Uno 1.3 Turbo 105hk 0-100 8,1 sek, kan lett friskes opp et par gamp. 87' Ford Escort RS Turbo 132hk 0-100 8,2 sek, kan veldig lett friskes opp. 85' Ford Escort RS Turbo 130hk 0-100 8,1 sek, kan veldig lett friskes opp. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Foresten.. hehePrimera Gt 150hp gjør 0-100 på 8.8 Neon 2.0 133hp gjør 0-100 på 8.8 6721744[/snapback] 87' Fiat Uno 1.3 Turbo 105hk 0-100 8,1 sek, kan lett friskes opp et par gamp. 87' Ford Escort RS Turbo 132hk 0-100 8,2 sek, kan veldig lett friskes opp. 85' Ford Escort RS Turbo 130hk 0-100 8,1 sek, kan veldig lett friskes opp. 6732892[/snapback] Har ikke Uno Turbo en så pass svak konstruksjon at rammen kan bøye seg hvis du trimmer de ytterligere? Mener jeg har hørt en har sagt det før. Men bilen går som et annet helvette Og forresten "ingenting" bruker mindre bensin enn riskokeren min, Civic sedan 1,4 eco motor hehe... 400 kr for full tank og kjøre maaaaaange mil BTW: For å holde meg litt inne på topic, en kompis har en Neon. Han hadde de samme problemene som du snakker om. Han skiftet demperene og dermed funket de perfekt igjen. Endret 23. august 2006 av Lolliken Lenke til kommentar
Deish Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har selv en 1997 Neon, og den bunner lett ut på bakdemperne om jeg har 2 eller flere i baksetet, så det er nok et helt vanlig problem Sånn videre så har jeg byttet eksosanlegg og luftinntak og unnagjør nå 0-100 på 8 blank og har skikkeli gromlyd =) Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Sånn videre så har jeg byttet eksosanlegg og luftinntak og unnagjør nå 0-100 på 8 blank og har skikkeli gromlyd =) 6739296[/snapback] Nevnte jeg at bilen min kjørte fra en neon med 2liter fra 0 til godt over 100? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Foresten.. hehePrimera Gt 150hp gjør 0-100 på 8.8 Neon 2.0 133hp gjør 0-100 på 8.8 6721744[/snapback] 87' Fiat Uno 1.3 Turbo 105hk 0-100 8,1 sek, kan lett friskes opp et par gamp. 87' Ford Escort RS Turbo 132hk 0-100 8,2 sek, kan veldig lett friskes opp. 85' Ford Escort RS Turbo 130hk 0-100 8,1 sek, kan veldig lett friskes opp. 6732892[/snapback] Mazda RX-7 Type R 1,3 wankel med twinturbo (239-280 hk) (FD3S, JDM) 0-100 km/t 4,9 sek. ^^ Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Fant støtdemepere bak hos Mekonomen... Sensa-Trac Støtdempere, progressiv bak 1702.50kr Hvordan høres dette tilbudet ut? Bør jeg heller satse på et annet merke? Takk Quote otis: "Hvis du skal ha uoriginalt, men samme egenskaper, så er jo KYB et bra alternativ. Ikke velg Monroe, jeg synes de blir meget fort slitt." Tror Sensa-Trac er en type Monroe demper Endret 23. september 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Foresten.. hehePrimera Gt 150hp gjør 0-100 på 8.8 Neon 2.0 133hp gjør 0-100 på 8.8 6721744[/snapback] 87' Fiat Uno 1.3 Turbo 105hk 0-100 8,1 sek, kan lett friskes opp et par gamp. 87' Ford Escort RS Turbo 132hk 0-100 8,2 sek, kan veldig lett friskes opp. 85' Ford Escort RS Turbo 130hk 0-100 8,1 sek, kan veldig lett friskes opp. 6732892[/snapback] Skal man ta utgangspunkt i biler som kan "friskes opp" vil jo lista bli uendelig. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Fant støtdemepere bak hos Mekonomen...Sensa-Trac Støtdempere, progressiv bak 1702.50kr Hvordan høres dette tilbudet ut? Bør jeg heller satse på et annet merke? Takk Quote otis: "Hvis du skal ha uoriginalt, men samme egenskaper, så er jo KYB et bra alternativ. Ikke velg Monroe, jeg synes de blir meget fort slitt." Tror Sensa-Trac er en type Monroe demper 6920287[/snapback] Hva som menes med "fort slitt" er jeg ikke sikker på, men min Monroe Reflex dempere har da holdt ut i rundt 80- 90 000 km nå uten at de kan beskrives som spesielt dårligere enn da jeg fikk de. Hvordan det står til med Sensa-Trac derimot aner jeg ikke. Om du ønsker å komme nærmere disse ultimate kjøreegenskapene som det fabuleres om seiler Bilstein og Koni opp som soleklare kandidater i mitt hode. Utslitte originaldempere har neppe noe i Neon Cup å gjøre. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Men hvordan er et sett KYB eller Monroe i forhold til orginaldempere? Da Koni dempere var en del dyrere Lenke til kommentar
otis Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg vil tro at Monroe er dårligere enn både Koni og KYB. Ihvertfall virker det som på nesten alle sammen som har prøvd disse typene. Jeg har hatt Monroe Sensa-trac, først var dt framme på min første 626. Synes at bilen var super de første 2-3 ukene, men etter dette var det nedover og nedover i kvaliteten. De var liksom ikke ødelagt, men dempingen var dårligere allerede etter 3 uker. Sist gang jeg kjøpte det var sommeren 05, monterte nye sensa-trac bak på min 626 og kjørte tilbake til Trondheim med sånn passelig last. 3 personer og ferie oppakning, ca. 2000 km. Da var demperene veldig mye dårligere. Hvis gule koni var for dyr, så kan du jo se etter røde koni, da de er litt rimeligere. Eller gå for KYB, da de er enda billigere, og som jeg har oppfattet, grei nok. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Takker! Hvem forhandler Koni i norge? Og blir bilen bedre å kjøre med feks. Kyb ovenfor orginal demperne? Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg vet at de her forhandler Koni. http://www.auto-supply.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå