Heineoen Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Hei! Virker som demperne bak på min Neon har begynt å bunne unormalt fort i det siste.. Er dette tegn på at de bør skiftes ut? Må jeg kjøpe fjerninger i tillegg? Noen som vet ca pris på 2 bak dempere? Hvis jeg kjøper uorginalt, hvilket merke bør jeg se etter? takker! Endret 7. august 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ja, det er et tegn på at de bør skiftes ut. Såfremt du ikke da har veldig mye mer last i bilen i forhold til hva su sammenligner med. Fjærer trenger du som oftest ikke, men har bilen gått mer enn 200000km så kan det være lurt, da fjærene også blir sliten. Ca. pris, uten å ha sjekket noe ting som helst, er 2000,- for begge bak. Hvis du skal ha uoriginalt, men samme egenskaper, så er jo KYB et bra alternativ. Ikke velg Monroe, jeg synes de blir meget fort slitt. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Takk! Hvor kjøper jeg Kyb dempere? Er det like bra som orginalt (evt. billigere)? Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Kjent problem på Neon dette. Det er ekstremt kort fjæringsvei bak! Amerikansk høyteknologi Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Aha.. så den skal være sånn for å få fram de ultimate kjøreegenskapene den har? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg ville kjøpt gule justerbare Koni, de er beregnet for senka biler og bunner ikke så lett. MEN, det er slett ikke sikkert det er demperne som bunner, det kan godt være nedslagsputene som skal begrense maksimal avfjæring. Uansett vil trolig nye, helst hardere sportsdempere kunne redusere vandringen i fjæringa slik at bilen ikke bunner så lett. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Aha.. så den skal være sånn for å få fram de ultimate kjøreegenskapene den har? 6632592[/snapback] Haha :!: Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hehe. Ultimate kjøreegeskaper og Neon i samme setning var en ny opplevelse Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Haha der gikk du på en smell gitt.. falske opplysninger Les "Full av kjøreglede" http://www.bilnorge.no/pdf/1997_-_BRUKT-TE...rysler_Neon.pdf Ble opprettet en egen cup pga sportslige egenskaper Les også Bilnorges vintertest Kjøreegenskaper Testvurdering 306: 5. Neon: 4. Elantra: 3. Almera: 3. Toledo: 3. Dinside: Mer sport enn komfort Neons store fortrinn finner man på svingete veier, bilen har stor underholdningsverdi og trives når man får utnytte den kvikke motoren, den nydelige automatkassen og det sportslig avstemte understellet. GLH Racing http://www.glhracing.com/ Trenger jeg si mer? Burn! Endret 14. august 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Ok, om dine referanser er Elantra og Almera, så kan jeg forstå at du synes Neon er til å leve med. Tips: ikke prøvekjør noe seriøst sprekt Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 jøss, bruker virkelig neon 1,17liter på mila på bykjøring? Ligger på ca 1,1 jeg, med støtstangsmotoren min. Og da er det ikke akkurat "hattkaill-kjøring" Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Den Neon er jo faktisk i samme liga som min Primera GT og den har en vesentlig vassere motor og jeg kan ikke tenke meg at den er noe dårligere på veien heller, bruker mindre bensin gjør den også.. 0.73 liter per mil i byen. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hehe, gikk du i forsvarsmodus Heineoen? Var ikke ikke verste bilene den ble sammenlignet med heller akkurat Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Prøvekjør en Neon og test den Bilen har ekstremt stor forskjell på landeveiskjøring og bykjøring ca 0.55 og 1.2... (Neon er extremt airoynamisk for de som ikke har lagt merke til det) Ps. Godt vi sammenligner biler i sammeprisklasse eller hva otis? Til deg Erik så fant jeg ikke noe info om den motoren din, men isåfall så er det svært bra.. Har en kompis som har en 2.8utgave Scorpio å han gjør omtrent ikke annet en å fyllebensin.. Foresten.. hehe Primera Gt 150hp gjør 0-100 på 8.8 Neon 2.0 133hp gjør 0-100 på 8.8 Endret 22. august 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Joda, Neon har sikkert 8,8 sek. men prøvekjør en GT på veien! Kan overhodet ikke sammenlignes med en Neon. GT er ufattelig mye bedre å kjøre. Men jeg skal ikke skrive mer nå, om du såklart ikke vil "krangle" mer da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Tid på 0-100 er langt fra det viktigste, mellomakselerasjon er ofte mye nyttigere, for eksempel 60-100 i 4. gir, nyttig ved forbikjøring og ved kjøring når fartsgrensen endres fra f.eks 60 til 90 Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Neon er kjempebil det! Kjører selv Stratus og har vært nede i 0,63 på langkjøring. Samme motor og girkasse i Stratusen som i neon, bare synd bilen er større og tyngre som gjør at den ikke er fullt så sprek. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Til deg Erik så fant jeg ikke noe info om den motoren din, men isåfall så er det svært bra. 6721744[/snapback] Tja, har en kamerat med nesten samme motor. Bruker 1,6 i byen, med automat. Jeg lå på nesten 1,4 med automat, mot nesten 1,1 nå Jeg har prøvd 97 neon med 2liter og 97 primera sri, og likte primeraen best på svingete vei Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Siden tråden allerede har sklidd ut så kan jeg også komme med noen kommentarer. Neon er en utrolig morsom bil å kjøre, og den har meget gode kjøreegenskaper. Nå husker ikke jeg hvor mye min brukte på mila, men det var vel under literen. Og når det gjelder å prøvekjøre noe virkelig sprekt, så er vel ikke det ensbetydene med at en bil har gode kjøreegenskaper bare fordi det sitter masse gamper under panseret. Nå har jeg ihvertfall kjørt en Neon, så jeg har et sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Ok, kan godt diskutere litt bedre. Jeg har kjørt Neon, bare så det er nevnt. Jeg har også kjørt en mengde andre biler. Ankepunktet mitt mot Neon er at det er en enkel, billig og tildels primitiv bil. Å påstå at den har "ultimate kjøreegenskapene" er egentlig bare en innrømmelse av at man umulig kan ha kjørt alternativer til denne bilen. Ultimate kjøreegenskaper i den klassen finner du nok snarere hos Ford Focus eller Pug 306 - biler med enormt mye mer påkostede løsninger i chassis og mye stivere stamme. Det Neon har som konkurrentene ikke har, er en ikke ueffen 2.0 16V motor til veldig lite penger. Det jeg mente med "seriøst sprekt" har lite med effekt å gjøre. For eksempel ville jeg betegnet en nyere Clio Cup som "seriøst sprek" fordi den har kjøreegenskaper som går utenpå det meste tross den relativt ydmyke motoren. Da kan vi begynne å snakke om "ultimate kjøreegenskaper". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå