Janniz Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 ...ganger! Vanskelig å lage god tittel til dette problemet! For en ukes tid siden startet PCn å lage en "dyt" lyd når jeg trykker på knappene O, L, 9, ., F7, F6, F8. Og i tillegg kommer ingen bokstav når jeg trykker på disse. Vel, de virker hver tiende gang jeg trykker ca, men de 9 andre kommmer den utrolig irriterende "dyt"-lyden. Bytte keyboard hjelper ikke; de virker fremdeles ikke. Har kjørt CCleaner, Spybot, Ad-Aware, AVG virus, Norton AntiVirus m.fl. og finner ingen uhumskheter. Noen som kan hjelpe? Er nesten umulig å skrive og spille når tastene ikke virker... Alle tips mottas med den største takknemlighet. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Spørsmålet er om feilen ligger på hovedkortet eller operativsystemet... har du prøvd med et annet operativsystem? Har du prøvde å reparer windows? Det kunne ha vært lurt å prøve og kjøre knoppix eller hva den heter(Operativsystem på cd) og se om keyborden funker der? Er du helt sikkert på at begge tastaturene er OK? Lenke til kommentar
Janniz Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Det jeg prøvde med er et 1 uke gammelt Dell keyboard fra jobb - virker fint nå i alle fall Har vel prøvd å unngå å dille for mye med windows når jeg ikke har aning om hvor feilen kan ligge... men hvis du mener feilen kan ligge der er det vel bare å reinstallere Windows først og se om det hjelper. Takker for svar uansett, håper det virker! Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 jeg er heller ikke helt sikker på om feilen ligger i windows....her må en egentlig bare feilsøke.... Lenke til kommentar
Janniz Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Må vel det... Siden det ikke er keyboardet er det vel windows eller en feil i elektronikken, som du nevnte. Er bare litt overveldet siden jeg ikke aner hvor jeg skal begynne! Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg ville ha begynt med å reinstallere eller prøve å kjøre et annet os på pc-en din. Lenke til kommentar
Janniz Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Da starter jeg med reinstall av windows. Knoppix kan lastes ned fra interwebben? Eller må det kjøpes? Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Den kan lastes ned fra webben ja. http://www.knoppix.org/ Det som er kult med knoppix er at du slipper å installere noe eller avinstallere windows for å teste. Endret 7. august 2006 av s7yle Lenke til kommentar
Janniz Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Fantastisk! Lærer noe hver dag her på hardware.no. Tusen takk for god hjelp style Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå