Gå til innhold

Ipod med defekt harddisk, reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ipod 40gb hvor disken nå har begynt å hakke og sprake. Dette gjør at den sjelden lar seg boote og overhode ikke lar seg synce med itunes.

Den er vel drøyt 2 år gammel nå.

Etter hva jeg kan finne, må jeg ut med 359 (!) for å ringe support for å finne ut hvorvidt dette er dekket av reklamasjon.

Alternativ 2 er å betale for å sende den inn (for å finne ut av det samme).

Mitt spørsmål er om noen har hatt en ipod med defekt harddisk inne og fått dekket dette?

Litt OT, hvordan i all verden slipper Apple unna med sine betingelser i norsk forbrukerlovgivning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt OT, hvordan i all verden slipper Apple unna med sine betingelser i norsk forbrukerlovgivning?

6626677[/snapback]

Nekter å tro at de faktisk gjør det. Så lenge iPoden er kjøpt i Norge, så skal forbrukerlovgivningen gjelde. Tror jeg.

6646416[/snapback]

Den skal gjelde, men apple prøver så godt de kan og lure seg unna. Er jo ikke så veldig mange som kan forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Betyr dette at ingen her har returnert en Ipod med defekt harddisk (etter et år) og evt. fått dekket dette på reklamasjon?

6671090[/snapback]

Jeg har gjort det. Jeg ringte Apple og forklarte saken med at iPoden min var blitt ødelagt for 4. gang og at i henhold til forbrukerkjøpsloven så kunne jeg få tilbake pengene eller få en ny iPod. Jeg valgte å ta en ny ipod av to grunner, ene er at apple er mye mer villige til å hjelpe deg når du sier at du ønsker å forsette å være kunde hos dem, den andre grunnen er at jeg ikke ville legge inn nesten 6000 sanger på nytt. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...