tomaswa Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har en Ipod 40gb hvor disken nå har begynt å hakke og sprake. Dette gjør at den sjelden lar seg boote og overhode ikke lar seg synce med itunes. Den er vel drøyt 2 år gammel nå. Etter hva jeg kan finne, må jeg ut med 359 (!) for å ringe support for å finne ut hvorvidt dette er dekket av reklamasjon. Alternativ 2 er å betale for å sende den inn (for å finne ut av det samme). Mitt spørsmål er om noen har hatt en ipod med defekt harddisk inne og fått dekket dette? Litt OT, hvordan i all verden slipper Apple unna med sine betingelser i norsk forbrukerlovgivning? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Litt OT, hvordan i all verden slipper Apple unna med sine betingelser i norsk forbrukerlovgivning? 6626677[/snapback] Nekter å tro at de faktisk gjør det. Så lenge iPoden er kjøpt i Norge, så skal forbrukerlovgivningen gjelde. Tror jeg. Lenke til kommentar
master air Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Litt OT, hvordan i all verden slipper Apple unna med sine betingelser i norsk forbrukerlovgivning? 6626677[/snapback] Nekter å tro at de faktisk gjør det. Så lenge iPoden er kjøpt i Norge, så skal forbrukerlovgivningen gjelde. Tror jeg. 6646416[/snapback] Den skal gjelde, men apple prøver så godt de kan og lure seg unna. Er jo ikke så veldig mange som kan forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
tomaswa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Betyr dette at ingen her har returnert en Ipod med defekt harddisk (etter et år) og evt. fått dekket dette på reklamasjon? Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Betyr dette at ingen her har returnert en Ipod med defekt harddisk (etter et år) og evt. fått dekket dette på reklamasjon? 6671090[/snapback] Jeg har gjort det. Jeg ringte Apple og forklarte saken med at iPoden min var blitt ødelagt for 4. gang og at i henhold til forbrukerkjøpsloven så kunne jeg få tilbake pengene eller få en ny iPod. Jeg valgte å ta en ny ipod av to grunner, ene er at apple er mye mer villige til å hjelpe deg når du sier at du ønsker å forsette å være kunde hos dem, den andre grunnen er at jeg ikke ville legge inn nesten 6000 sanger på nytt. Lenke til kommentar
tomaswa Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Etter mange mailer til support og faksing av kvittering etc. endte jeg opp med en helt ny Ipod . De innrømmer forøvrig 2 års reklamasjonsrett i Norge selv om garantien er 1 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå