Sitronsaft Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er egg en god proteinkilde? Har en diskusjon med min fetter om det atm. Jeg mener å ha lest at kjøtt/fugl/fisk er en bedre proteinkilde enn egg, pga man får flere typer protein, mens egg har litt færre. Hva har dere å si om dette? Min fetter drikker 5 rå egg med litt sukker etter trening istedenfor pulver. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Litt sukker dekker vel ikke de ca 70-80g karbohydrat han skulle ha hatt. Over halve egget er fett, men opp til 13g er protein. Det sier seg selv at aminosyreprofilen ikke er like lang i egg som i et proteinpulver. 5 egg, da er han oppe i 80g fett etter trening, sansynligvis mer fett en han trenger på en dag. Kan være mindre egg, men iallefall 50g fett på de 5 eggene. Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Men likevel, er hans løsning en ok løsning? Nå tenker jeg for meg selv her, om jeg kan begynne å bytte ut noen shakes med egg og melk. Tar kanskje en banan ved siden av også. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Eggehvite er en god løsning, dvs sile ut plommen. Vanligvis kan man overtale noen til å bake med kun plummene , eller kjøpe kun eggehvite. Ta gjerne ett egg eller to men 5 egg etter trening er vel neppe det beste du kan spise. Du er heldig som bare skal ha 70g protein, må ha 250g jeg 1kg pr 4 dag det, 1000 kr pr 12 dag. (om man trekker ifra middag) Sjekk http://matportalen.no/matvaretabellen for proteinrik mat. Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hehe, 70g hver dag ja. Dvs to shakes og/eller 7-8 egg (kokte eller stekte). Fetteren min hadde visst laget tråd, enjoy: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877003&st=20 Har lest gjennom hele, det ble etter hvert en diskusjon om kolesterol, noe folk mener ikke er farlig når det kommer fra egg. Ellers mener folk at det er bedre å koke/steke, men rå egg funker bra. Noen mener at 5 etter trening er litt vel mye. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Edit: http://prioreggprodukter.no/produkter/vis_...egori=Eggehvite Kan egentlig poste det her også. ........................ Kolestrol i egg og kolestrol i kroppen har ingen sammenheng nei. Men det er 10-16g fett i plumma og uansett hvilken trening så er det neppe gunstig å få i seg hele fettbehovet pr dag fra eggeplumme. Men drikk ikke råe egg. Et par grunner til å varme opp eggene både for å drepe bakterier og for å deaktivere proteinet avidin som forstyrrer opptaket av B vitaminet biotin i kroppen, rå egg ca 50% bioaktivt protein VS 90% i et varmt egg. Rå egg sluking henger igjen fra flexbladene på 80 tallet Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det sier seg selv at aminosyreprofilen ikke er like lang i egg som i et proteinpulver. Egg har vel høyere BV enn mange proteinpulver? Egg er vel selve referansepunktet og har BV=100. Kasein har 77 og myse har 100 +/- litt avhengig av prosess. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Egg har vel 18 og rundt 20 på de fleste proteintyper. Kanskje ikke overdrevet lengre i profil men i verdi, fra 1-8 ganger høyere for hver av syrene Det var egentlig ment opp mot Råe egg, selv om det ikke kommer godt frem men i nytt livs poster litt lenger opp. Hva har dere å si om dette? Min fetter drikker 5 rå egg med litt sukker etter trening istedenfor pulver. Endret 25. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Her i Bergen er det vinterferie i neste uke, som altså er uke 10. Det er en gang i denne uken jeg vil få pulveret mitt. Multipower-pulveret jeg har nå er kanskje nok til en eller to shakes til. Så istedenfor å kjøpe et nytt pulver FØR myopulveret kommer har jeg bestemt meg for å bare få i meg masse proteinrik mat frem til da, og ta en shake etter de to neste treningene. I dag tidlig spiste jeg kyllingfilét på skiven, to skiver. Tror det var godt for kroppen. Skal prøve å få til en kjøttmiddag i dag, og kanskje ta noen egg i kveld. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Du kan synnes proteinpulveret er dyrt, ny livsstil er krevende osv men når du står der med en bedre kropp på mange måter som økt energi, økt metabolisme, bedre søvn, bedre kroppsholdning, mindre skader, sterkere, sunnere, bedre selvtilitt osv så er det verdt det. Og det eneste du trenger og gjøre er i teorien spise rett og trene 3 gange i uken. x flere uker. Edit: La inn bestilling på myo og TN nå for 10069kr Dyrt med en gang, billig pr produkt. Endret 25. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Og det eneste du trenger og gjøre er i teorien spise rett og trene 3 gange i uken. x flere uker. Om bare disse vesle ordene ikke hadde så ufattelig stor betydning... Jeg hører hva du sier, men du kan ikke bli opprørt over at jeg prøver å finne alternativer til pulver, når det er så mye billigere Er vel egentlig en god plan det da, å ta pulver etter trening sammen med karbo, og så tar jeg pulver ellers de dagene jeg ikke får i meg nok fra mat, som et tilskudd Det jeg prøver på er simpelten å ikke bli nødt til å ta tilskudd om jeg ikke trenger det, for det blir verdt det.. - men dyrt. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg blir ikke opprørt, mest mulig protein fra kosten er det mest naturlige. Pulveret er som navnet sier et tilskudd. Jeg skulle gjerne ha fått i meg all protein fra kosten men det hadde blitt så dyrt. Har bursdag idag og i posten lå det 5kg sjokko fra ej. Nå kan jeg iallefall uttale meg om den også etter å ha fordøyd bøtta. Er vant til 3kg bøtter så denne var gigantisk!! Smakte nå utblandet i vann og det er det værste jeg har satt tennene i så langt. Fikk du pulver i bursdagsgave fra dem, eller var det en tilfeldighet? Treg post bare, bestillte jo for 6? dager siden. Endret 25. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Gratulerer med dagen! Fikk du pulver i bursdagsgave fra dem, eller var det en tilfeldighet? Hmm, har en venn som har 90+ med sjokolade, han sier det er ganske godt, men han blander med melk da. Tror ikke vann er veien å gå med noen av pulverne. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Da koster bøtta 866kr mer i melk men man får nesten 2kg mer protein. DVS kjøp en bøtte som krever melk = 900kr for 2kg protein. Da kan man heller kjøpe en bøtte fra TN for 200kr mer og ikke bruke melk. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Veldig sant. Men i mitt tilfelle har jeg unlimited milk. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Se hva jeg fant mellom regningene i posten. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Fy flate.. Haha, du går jo helt amok. De hvite på toppen, er det maltodextrin? Og de under er Pro-90 Isolate? Trodde du kjøpte det beste jeg, som altså er myo. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Myo er 50:50 Til nattprotein vil jeg ha noe med mer K en M i. Den røde og hvite er myo erteprotein. De 2 andre bøttene er protein/karbo blanding . kostet bare 3XX kr for 4kg da den går ut om 6 mnd. Trodde du kjøpte det beste jeg, som altså er myo. De var også tom for myo. Jeg prøver også en bøtte av alt annet så jeg kan uttale meg om produktet senere. Endret 1. mars 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ok, men jeg får nok holde meg til myo og karbohydatpulver. Nattprotein? Du tar før du legger deg? Er det en nødvendighet eller for dem som perfeksjonerer? Forresten, skal lade opp med kreatin denne uken, begynte i dag, tok 5g til frokost. Skal ta et måltid til nå. Tok det oppi et glass melk før i dag, men det ble helt ødelagt, ble igjen i bunnen osv, måtte helle oppi vann flere ganger for å få med alt. Hva gjør dere folkens? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nattprotein er bare for å tjene 0,01% ekstra ja. Med K protein vil kroppen ha tilgang til aminosyrer litt lengre. Bland kreatinet i lunket vann, ikke helt kaldt. 2-3 cm i glasset, hiv nedpå, fyll opp med vann igjen og ta resten. Evt bland det oppi en proteinshake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå