Discipline Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Hva har de skrevet? I den grad TN er en seriøs produsent vil jeg alltid være kritisk til hva de og andre sier om tilskudd i og med at det er nettopp det de tjener penger på Endret 23. februar 2009 av awkward Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Man ser ikke på det som TN eller Myorevolution. Man ser hvor de har kildene sine ifra og leser dem. Det står bare om protein i kosten og hva det gjør, tenkte på de "nye" som nettopp har kjøpt seg tilskudd som lurer på om det er vits i å bruke det hver dag osv. Tilfører ikke noe nytt for oss andre. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Vel, hva står det? Er det noen vits å bruke det hver dag? Interessant å vite hva det står i bladene om sånt. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Selvfølgelig er det vits i å bruke det hver dag, til og med i hvert eneste måltid uten unntak. Bladet er gratis , man må bare be om det, evt laste den ned som PDF hos TN. En forskjell fra TN+Myorev osv er at imotsettning til andre aktører så vil ikke disse selge noe de ikke selv mener er det beste og noe de ville ha brukt selv. På hvilken som helst annen Norsk nettside finner man produkter som selgerene vet er humbugg men folk kjøper det og dermed selger de det. Så tjene penger på dumme mennesker VS faktisk prøve å hjelpe dem i jungelen av myter blir en stor forskjell. Børge hadde 500ganger dobblet omsettningen sin om han hadde kjøpt inn proteinkonsentrat og slengt sammen et billig produkt og trykket råvarens verdier uten for bøtten og reklamere for Norges billigste kvalitetsprotein. Det er i teorien mulig også da det ikke er noen lover rundt merkingen og flere aktører i Norge gjør dette. Men isteden offrer man pengene og lager er bra produkt , jordbær proteinet har vel ca 30 oppgraderinger i smak nå for å finne det beste for flest mulig ganer osv. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Myo, yay Men er vel ingen vits å ta protein til hvert måltid om man får inn det man skal? Men, i min situasjon, hvor mine foreldre betaler alt av pålegg etc, men jeg må betale for pulver osv. og sånt selv; hva kan jeg spise som inneholder mye protein som gjør at jeg kan ta færre shaker? Og har det noe å si om jeg tar shaken om kvelden, morgenen eller til middag, om jeg velger å ta én shake hver dag? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Velger du en shake pr dag ta den etter trening på treningsdager og til frokost på treningsfrie dager. Det beste er jo å få i seg alt ved kosten og ikke ta tilskudd. Men det lar seg neppe gjøre, iallefall ikke billigere. Men betaler foreldrene, hiv innpå Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) HVA skal jeg hive innpå? Hvilken mat er proteinrik? Jeg vet om kjøtt, fisk, fugl. Men kan ikke gå rundt og spise middag hele døgnet. Poenget er at jeg vil at proteinpulveret skal vare så lenge som mulig. Endret 23. februar 2009 av Nytt_liv Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Tunfisk? Koster lite pr boks og er mye protein. Evt kjøpe en bøtte erteprotein 498,- 3kg på samme bestilling som du kjøper resten på neste gang. Da har du 30g protein / en shake for under en femmer. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Haha, enda en boks med proteinpulver for å bruke mindre av det andre pulveret? Det er jo ganske lite logisk. Men kom ikke du frem til at jeg trenger 70g ekstra protein hver dag i forhold til hva jeg har nå? Det tilsvarer to shakes. Om jeg tar én fast hver dag har jeg ca. 30-40. Hvor kan jeg få i meg 30-40 ekstra uten å ta en shake? Et egg-måltid må jo kunne ha noe for seg? _ _ _ Edit: En lite krise på G her. Ser først nå at det står Vi er dessverre tom for MyoProtein, ny versjon med nye etiketter ventes på lager uke 10! for myoproteinet på myorev. Men jeg går straks tom. Nå blir jeg jo tvunget til å kjøpe enda et pulver from elsewhere... Herrejesus. Når er forresten uke 10? Endret 23. februar 2009 av Nytt_liv Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kjøp en liten bøtte hos EJ med 90+. Når uke 10 er? Start med uke 1 som er første uken i året. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ifølge mine beregninger har vi i dag begynt på uke 8. Dvs at de får inn myoprotein en gang mellom 9. og 16. mars. Mitt pulver er garantert spist opp på den tiden. 90+ hos EJ you say? Frakten is a bitch. Noe sted jeg kan kjøpe 90+ i butikk? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Drikk melk, har du ikke et lokalt gym? 90+ er på salg, da er egentlig frakten gratis rent teoretisk. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som fikk TN bladet i posten idag?Var et ganske bra nummer, med tanke på kosttilskudd. Var faktisk et ganske bra nummer ja. Betydelig mye bedre enn hva de har kommet med tidligere. Bortsett fra den helt for jævlig dårlige teknikken i knebøy de prøvde å lære fra seg da. Fyren står jo med knærne samlet i "monoski" stance. Bet meg spesielt merke i det som ble gjengitt fra en ny studie ved NTNU hvor det ble hevdet at inntak av koffein etter styrketrening sammen med carbs og protein ga testgruppen 66% større glykogenlagre enn kontrollgruppen. Har ikke hatt tid til å lese selve studien enda, men det så veldig interessant ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvor lenge varte økningen i størrelse? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvor lenge varte økningen i størrelse? Vel, det er jo det som er grunnen til at jeg har lyst til å lese studien. Det hele ble jo mer eller mindre bare nevnt i en bisetning i selve nyhetsbrevet. Ser også nå at det ikke var ved NTNU med ved RMIT University i australia. Kildehenvisningen i "Drivkraft" er til en eller annen svensk webside, men der fant jeg ikke så mye info. Har søkt litt rundt og funnet f.eks.: Caffeine helps athletes recover faster: study Har ikke funnet selve artikkelen som skal kunne finnes i publikasjonen "Journal of applied physiology", men det ser ut som deltakerene i testen var syklister som inntok koffein tilsvarende 5-6 kopper kaffe før en 4 timer lang treningsøkt. Spørsmålet er jo hvor mye dette kan overføres til styrketrening bl.a. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Synnes de burde droppe å trykke det uten solide kilder mannen i gata kan lete opp. I noen Drivkraftnummer er Iform kilden, og de sidene må han hoppe over. Der inne skriver folk alt mulig, plaster under tåa trekker ut gift fra hjertet osv. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Drikk melk, har du ikke et lokalt gym? 90+ er på salg, da er egentlig frakten gratis rent teoretisk. Så mye protein i melk da? De selger ikke pulver på mitt gym.. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) 30g protein om du sniker til deg 4 glass på en dag.8dl _______________ Her ser man for eks fordelen med å ha handlet på ett sted som gir fordeler. Sånn ser min TN ut. Nye handlere kan også trike til deg rabatter ved å kjøpe pakker som for eks Studentpakken eller pakker med 2 -3 i Blir større sum men den totale blir lavere. Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Studentpakken er jo omtrent det jeg har kjøpt på myo, bare at mitt er litt bedre kvalitet + jeg har karbohydrater. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Synnes de burde droppe å trykke det uten solide kilder mannen i gata kan lete opp. I noen Drivkraftnummer er Iform kilden, og de sidene må han hoppe over. Der inne skriver folk alt mulig, plaster under tåa trekker ut gift fra hjertet osv. Haha, Iform ja. Det lille de har som er bra har de stort sett tatt fra andre nettsteder jeg leser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå