War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jepp lik kvalitet. skal du bestille fra flere steder så er ikke frakt noen hindring nei. siden jeg har hanslet for over 35k hos TN får jeg 25% rabatt da "forsvinner" fraktprisen. Det kan lønne seg å være kunde ett sted for å oppnå slike goder, og tjene på det i lengden. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja, men rabatten går jo på at man har kjøpt for mye penger, slike summer som du er oppe i. Over 10k/20k etc. Hvor mye koster det i frakt egentlig? Kreatinet fra tn er faktisk litt dyrere enn fra ej-shop, om frakt er tilnærmet gratis bestiller jeg fra to ulike sider heller. Uff, skulle ønske jeg hadde en slik rabatt Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Det kommer jo helt an på vekt eller volum og hvilken type post du velger, SmartPost, Norgespakke, Ekspress, etc Endret 18. februar 2009 av awkward Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Sitter og sliter med hvor jeg skal bestille osv nå. Det jeg skal ha er karbohydrater og kreatin. Snart skal jeg ha nytt proteinpulver også. Lurer på hvordan jeg skal få dette så billig som mulig. Myo har en startpakke med både protein og carbs til 1000,- hvor det følger med noe omega3olje. Men kreatinet der er litt dyrt, så det burde jeg bestilt fra et annet sted. Derfor blir det plutselig frakt to steder, og frakt er på ca. 110,-. Da kan jeg like godt kjøpe kreatinet på myo. Jeg kan også droppe protinet, og bestille kreatin og karbohydrater hos f.eks. tn (her koster det 400,- til sammen) eller hos ej-shop (her koster det 320,- til sammen) og heller ta proteinet senere, men det vil jo komme frakt på det da også. _ _ _ Greier noen å se umiddelbart hva som er den billigste løsningen? Eventuelt, fins det butikker hvor jeg kan kjøpe disse produktene og dermed slippe frakt? Selges myoprodukter i butikk noe sted? Det er ellers snakk om følgende produkter: TN: Carb-100 Neutral 4KG (maltadextrin karbohydrater) CMH-100 Creatine 0,5KG (kreatin monohydrat) EJ: Carb Charge 5KG (maltadextrin karbohydrater) Kreatin Monohydrat 0,6KG (kreatin monohydrat) Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er det ikke snakk om en 100 lapp? I butikken som life osv finner du produkter fra TN men bare pro serien som er dyre. skal du kjøpe dette senere som fast kunde kanskje du burde kjøpe fra Tn så du får over 10k rabatten og da tjener inn litt. ellers så lønner det seg om man er rik å kjøpe xxl partier, tilbud osv da er det ofte 25% rabatt men da må man ut med 2-3k med en gang. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har vurdert å droppe karbohydratpulveret og heller prøve å spise noe nøtter hver dag for å dekke kaloriunderskuddet. Så kjøper jeg kreatin i førsteomgang. Kan ingen av de to typene kreatin kjøpes i butikk? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) 1 ss olivenolje til alle måltider smaker møkk men dar har du 500kcal med en gang uten å være stappmett. skal du bestille kreatin alene fra en butikk ville jeg heller stikki ned på din lokale gym eller sunnkost/life og kjøpt en boks der VS betale 50% av summen i frakt. Eller bare ventet med det til neste bestilling. Med nytt kosthold, ny trening osv har kroppen din nok å tilpasse seg etter. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 100 g olje gir ca. 900 kcal, så 1 ss kan umulig gi 500 kcal. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Synes 500kcal var veldig mye jeg også. Om jeg først bestiller kreatin på nett kan jeg legge til en boks med karbohydrater, siden det er såpass billig. Tror egentlig ikke jeg finner noe billig kreatin i butikken. Vet de selger ATP Creatine på XXL men det koster ca. 100kr for 100g, ergo er det alt for dyrt. Det jeg vil ha koster bare 100kr for 600g, eller litt mer. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 500 kcal er ikke mye Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg mente 1ss til alle 5 måltidene aka 100kcal pr ss Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Var oppe og så på rapsoljen, den var 900kcal per 100g. Smaker dette ok? Blir det som en skje tran liksom? For det greier jeg fint. Men blir det ikke litt for mye kalorier fra fett med en slik ordning? Har btw regnet ut at med melk (5dl, ekstra lett) og 30g protein i hver shake blir dette 320 kcal per shake, altså 640kcal per dag i shake. En skive er 100kcal, og jeg spiser 10 skiver ca. hver dag, altså er dette 1000kcal. Nå er vi oppe i halvparten, ca. 1600kcal. En middag vil gjøre at jeg ligger i overkant av 2000kcal. En god morgen yoghurt er på litt over 300kcal, tar jeg en slik ligger jeg på 2500kcal ca. Her har jeg fått dekket mitt dagsbehov. Men jeg ligger ikke i overskudd. Så la oss si at jeg ikke kjøper karbohydratpulver, hvilke alternativer har jeg? Olje er nevnt, har vi noen flere? Om jeg legger inn et mellommåltid med havregryn, hvor mye kcal vil dette gi? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Ingen karbopulver? - spis da mer brød,ris,pasta, alt som er karbohydrat. Etter trening kan du spise frukt osv sammen med proteinshaken. Om du skal ha 70g fett pr dag så er det iallefall plass til 3-4ss olje rett fra flasken om du ikke har verdens feteste kosthold. Noen velger også "gainere" en blanding av karbohydrat og protein for eks pro balance. Nå er det ikke noe problem men se for deg å spise 7000kcal når du veier 105kg . Da blir det mer aktuellt med mindre volum på kaloriene. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva er poenget med å velge lettprodukter hvis du skal opp i vekt? Drikk Helmelk i stedet for Ekstra lett, og bland shake med det og Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tror det blir 90+ fra ej-shop, er faktisk det jeg hadde før jeg gikk tom, funka fjell det pluss produktet er på tilbud . Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg kjøpte en 90+ fra ej-shop idag bare for å teste det ut igjen på smak. Sjokko nå, kun banan jeg har smakt før av den typen. Din ordre har blitt oppdatert med følgende status. Ny status: Under ekspedering Samme 10 timer senere De tar sin tid ja.. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Brukte sjokolade før og det ble det nå også Endret 18. februar 2009 av Veitafan Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjøpte en 90+ fra ej-shop idag bare for å teste det ut igjen på smak. Sjokko nå, kun banan jeg har smakt før av den typen. Bra du har penger nok i alle fall! Er det stor forskjell på 90+ /Pro-90 Isolate og myoprotein? Liksom, hvor stor effekt snakker vi? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 mer Myse , mindre K ,mer fett, mer laktose, mer karbohydrat og mindre protein. Det er et billigprodukt og er da "80%" iforhold til for eks basic. Vil si det er det rette proteinet til de som pga pris ellers ikke hadde kjøpt noe annet. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Har funnet ut at om jeg bruker Myoprotein og tar 70g hver dag vil jeg bruke over 8000kr på proteinpulver i året, mot 5700 for Pro-90 ISOLATE fra tn.no og 4000 for 90+ fra ej-shop. Som vi ser er det altså mye å spare, hele 50% på å velge 90+ fremfor Myo. Derfor trenger jeg et nytt svar fra deg War, hvor stor forskjell/effekt vil disse to pulverne ha på min trening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå