War Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Har brukt det lenge, samme som for eks Tn selger 229 for 4 kg. nøytral betyr genialt for innblanding i proteinshakene, med fersken må den nesten drikkes i egen shake. Karb pulver er også genialt for å øke kcal i alle måltidene. Sliter man med kcal sleng oppi noen gram i proteinshakene til alle måltidene. Endret 17. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hmm, ville du heller kjøpt Carb-100 Neutral enn den til Myorevolution? War, kan ikke du se på den listen jeg lagde over matinntak en gjennomsnittlig dag, og se hvor jeg ligger i antall kalorier i forhold til 3000kcal som er anbefalt hver dag for meg? (da har jeg ca. 300 i overskudd) Sånn karbohydrattilskudd var jo kjempebillig, og veldig aktuelt om jeg ligger i kaloriunderskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Maltodextrin er Maltodextrin Kjøp det der du handler for felles frakt. *skal se på det Regn 100kcal pr brødskive med pålegg om du bruker smør. 230kcal i GodMorgen Y Regn middag som 400kcal, stor 500. Ca 2300 kcal pr dag + proteinen 70g som blir 2600kcal. Om du tar 80g karbohydratpulver etter trening i shaken din på triningsdager (eller spiser 1 måltid mer) så ender du på ca 3000kcal. Endret 17. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ok, veldig interessant. Vurderer å kjøpe Carb-100 Neutral, siden jeg trenger de ekstra kaloriene. Tar 2 proteinshakes hver dag, en etter trening på treningsdagene(3 dager i uken). Kunne blandet inn 40g pulver i hver av disse shakene. Er ikke ferdig med MULTIPOWER 80+10 pulveret mitt enda, så det blir litt feil føler jeg å kjøpe det pakketilbudet fra myerevolution. Men samtidig er det billigere? Siden 3KG karbohydratpulver OG Vital Arctic Oil koster bare 100kr. Vet ikke helt. Om de to karbohyrdatpulverne er identiske har det jo ikke så mye å si. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 De er like ja, Børge på myo jobbet hos TN før og de bruker mye av de samme kontaktene. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har funnet to kreatintilskudd: Mikronisert Kreatin Monohydrat 600g: http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...;products_id=41 99,- CMH-100 Kreatin Monohydrat 500g: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=746 169,- Hvem er best av disse? Ser at den øverste er en del billigere, men er den dårligere? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nei den er ikke noe dårligere, bra du kjøper monohydrat. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Men fins det bedre monohydratalternativer enn disse to? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Kreatin Monohydrat av merket CreaPure er det beste. Noen produsenter tilsetter stoffer som for TN med sin ATP kreatin med tilsatt D-Pinitol Koster 3x så mye men D-Pinitol er en insulin-hermer. Du kan påvirke insulinfølsomheten, dermed påvirke glukosen som opptaes i cellen og dermed få økt opptak/ se hardere ut / ha mere ATP energi. Dette er neppe noe man kjøper med mindre man skal stille i en konkurranse, her er det snakk om 3x pris for 0.01% effekt. Det viktigste er kalorioverskudd Så prioriter rett omegafett ( 3,6,9 aka friflyt/selolje/efa-omega osv) Så prioriter proteintilskudd og karbohydrattilskudd. Så prioriter kreatin og deretter andre ting som for eks zma osv. Kun rett trening med kcal overskudd på et balansert kosthold fir deg 95%+ av resultatene så kommer resten med sine få % til ofte en dyr pris. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har fått inntrykk av at kreatin har veldig individuell effekt, men på dem det funker for gir det stor effekt med hardere/større muskler og en stram følelse i kroppen. Jeg drikker vanlig Mhøllers tran, en spiseskje om morgenen, er dette rett og nok omegafett? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tran er bra nok, det med kreatin stemmer til en viss grad. De som ikke får effekten har fulle lagre fra før og får dermen indirekte nytte av "kreatinen" mens vi andre må ta det som tilskudd. Det er kreatin i fisk og bær osv så dette har mye med kostholdet å gjøre. Det er vanlig å gå opp 1 kg med kreatin kun fra væsken som trekkes inn i cellene i musklen. De blir da hardere, ser større ut og har litt mer energi som igjen gjør at du kan trene hardere og dermed vokse mer. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Genialt at kreatin er såpass billig og at man bare tar 5g hver dag i vedlikeholdsfasen. Hvordan er det egentlig med det? 5gram 5 ganger hver dag de første 5 dagene, og så 5gram én gang hver dag? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) 5g 5anger pr dag i 5 dager = fulle lagre. Tar man 5g pr dag så er lagrene fulle uansett etter ca 20 dager. Kreatin bruker du så lenge du ikke går på en diett / går ned i vekt. Men hele året ellers , opp eller stabil vekt. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har hørt noe om at man bruker det i sykluser, har pause fra det osv.. :S Men jeg skal altså ta 5g hver dag hele året? Prøver å gå opp i vekt. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Sykluser er noe man fant på før for å ikke bli imun og ha full effekt. Det er bare tullball og ja bruk det resten av livet uten om når du går på dietter for å redusere fettprosenten. Kreatin er det kosttilskuddet som det er forsket mest på og selv enorme doser over flere år gir ingen negative resultater heller tvert imot som økt konsentrasjon osv. Universiteter anbefaler bruk av kreatin til sine studenter for å lære bedre. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Du sier at lagrene er fulle etter den oppladningsfasen eller etter 20 dager med 5g hver dag. Vil det si at alt vannet er bundet opp og jeg vil kjenne max effekt etter 5 dager oppladning eller 20 dager med 5gram? Med tanke på at lagrene er fylt opp mener jeg. Effekten kommer jo av at jeg yter mer på treningen. Endret 18. februar 2009 av Nytt_liv Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja med en oppladningsfase vil du få effekten om en uke VS 20 dager på vanlig dose. Du kommer ikke til å kjenne forskjellen som en av/på bryter Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Forstått. Tror planen nå er å kjøpe følgende: Maltadextrin 4KG fra tn.no: Carb-100 Neutral Kreatin fra ej-shop:Det billigste fra isted Også fortsetter jeg med Multipowerpulveret mitt til det er oppspist, da kjøper jeg vel noe Myo eller noe Pro-90 Isolate. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) + frakt x2? Blir det ikke billigst å kjøpe alt fra tn? Eller alt fra ej-shop. Endret 18. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jo, men jeg tenkte å bestille fra forskjellige sider pga de ikke tilbyr begge produktene hos begge sidene. Da blir det isåfall dette kreatinet istedenfor: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=746 Er det like bra som det andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå