Sovesofa Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 hvor lenge spiller ingen rolle egnetlig, det som spiller noen rolle er om du faktisk har styr på kostholdet ditt, når man har fixet kosthold går man over til tilskudd Lenke til kommentar
loldose Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har dere forslag til bra proteinpulver uten (kunstige) søtningsstoffer? Jeg brukte Whey Tech Nøytral fra Proteinfabrikken i noen måneder, men jeg fikk masse kviser av det (er i alle fall nesten helt sikker på at det var på grunn av det). Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har dere forslag til bra proteinpulver uten (kunstige) søtningsstoffer? Jeg brukte Whey Tech Nøytral fra Proteinfabrikken i noen måneder, men jeg fikk masse kviser av det (er i alle fall nesten helt sikker på at det var på grunn av det). Linky Lenke til kommentar
Pascal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kjøpte meg "Weight gainer" fra Ultimate Nutrition her om dagen, og må si at det var fryktelig dyrt. Kostet 399 og da fikk man 9 "porsjoner" før boksen på 2.25 kg var tom. Er det også vanlig at man skal føle seg som en jævla ballong etter å ha drukket opp? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 hvor mye har du brukt om dagen da? Lenke til kommentar
Pascal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har brukt litt mindre en det som står på pakningen. Står at jeg skal fylle fire målebeger med pulver(250g), men velger å bruke litt mindre en det... Billigere å kjøpe protein og carbo seperat? Har tatt en shake om dagen.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 hmm, det synts jeg hørtes myye ut. men da kan du ikke få i deg mye prottis og kcal igjennom kosten Lenke til kommentar
Pascal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Føler jeg har skjerpet meg relativt mye jeg og til frokost pleier jeg å spise et egg sammen med en brødskive sammen med ost og skinke. Til mellomåltid prøver jeg å få i meg litt kylling som f. eks filet, og til middag pleier det å bli kjøtt av et eller annet slag. I dag var det fisk. Ikke fått helt orden på kveldsmaten enda men prøver å få i meg et par egg ihvertfall. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Når du ikke spiser mer enn det så er det ikke rart at ei tønne forsvinner som dugg for solen.. hva er det egnetlig du skal oppnå? når folk bruker gainer så er det somregel fordi de skal opp ivekt, det kostholdet ditt hadde sultet en anoretiker.. edit: trykkleif, tømme faktisk Endret 14. oktober 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Pascal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Vel... Synes ikke 2-3 skiver til frokost, mellomåltid, mye mat til middag og 3-4 skiver til kvelds er så ille jeg da. Eller er dette alt for lite? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Når du ikke skriver hvor høy du er, vekta di, alderen din, aktivitetsnivå og hvor mye kcal du får i deg så går det overhodet ikke ann å si om du sier for mye/for lite Lenke til kommentar
Pascal Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) 185 cm +/- 65 kg +/- 19 år og ikke voldsomt aktiv utenom treningsdager på mandag, onsdag og fredag. Er havregryn å anbefale? Spiste noe grasalt av det tidligere, men har kuttet det ut med årene... Har hørt at dette øker vekten. Endret 14. oktober 2008 av Pascal Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du må regne ut hvor mange kcal du spiser i løpet av en dag og plusse på gainer på det du ikke får i deg igjennom mat, antar du skal opp i vekt siden du enda en gang ikke nevner noe om det... havregryn er å foretrekke da carbs er greit når man skal gaine, fin fin frokost Lenke til kommentar
Pascal Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Smeller til med det som sikkert er et jævlig dumt spørsmål her. Er det noen forskjell på kalorier og kcal eller er det to forskjellige betegnelse for det samme? Om jeg får i meg 550 kalorier, er det det samme som 550 kcal? Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Smeller til med det som sikkert er et jævlig dumt spørsmål her. Er det noen forskjell på kalorier og kcal eller er det to forskjellige betegnelse for det samme? Om jeg får i meg 550 kalorier, er det det samme som 550 kcal? Kcal go kalorier er det samme. Kcal står for kilo calories, eller 1000 calories etter det jeg har forstått. Det som er forskjellig er kilo joules (KJ). En KJ er 4,18 ganger 1 kcal. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har brukt litt mindre en det som står på pakningen. Står at jeg skal fylle fire målebeger med pulver(250g), men velger å bruke litt mindre en det... Billigere å kjøpe protein og carbo seperat? Har tatt en shake om dagen.. Det er veldig amerikansk å ha doseringer på 250g. Dette er vel typisk på en 1000 kalorier eller mer. Mer vanlig er vel å legge seg på en mengde som gir en 500 kalorier. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Da jeg brukte gainer fyllte jeg bare oppi uten å tenke over hvor mye det var. ble vel opp til ca. 3.5 dl på shakeren med pulver. bedre med for mye enn for lite sa kjerringa og la seg under en stein! Endret 17. oktober 2008 av TehKris Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Da jeg brukte gainer fyllte jeg bare oppi uten å tenke over hvor mye det var. ble vel opp til ca. 3.5 dl på shakeren med pulver. bedre med for mye enn for lite sa kjerringa og la seg under en stein! Vel, det spørs jo om man bare vil opp i vekt uansett hva, eller om man forsøker å gjøre det litt kontrollert. Har selv absolutt null problem med å gå opp i vekt, så jeg bruker bare gainer sammen med ekstra protein til post workout drikk samt som et kaloritilskudd på en av de sjeldne dagene hvor jeg rett og slett ikke har tid til å spise så mye som jeg burde. (dvs. der hvor "mannen i gata" kjøper seg pølse på bensinstasjon) Men uansett, hvis du (som stilte spørsmålet opprinnelig) bruker gainer for å gå opp i vekt så er det viktig at det kommer i tillegg til, og ikke som erstatning for den maten du ellers ville ha spist. Det har ingen hensikt å bytte ut 500 kalorier av din vanlige kost med 500 kalorier med gainer. Hvis det at du drikker gainer gjør at du blir kvalm, mister matlyst osv, så er det bare bortkastet. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Noen som vet om en bra plass og bestille Proteinpulver(keasin) fra som ikke bruker aspartam som søtstoff i produktene sine? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg trenger litt hjelp fra dere kostholdsguruene nå Har lenge vært høy og tynn (197cm/ca80kg), og etter at jeg startet med å jobbe så har vekten vært i litt ubalanse. Jeg ser dere anbefaler at man regner ut hvor mye man ca spiser av kalorier i løpet av en dag? Og da kom jeg fram til ca 1500kcal (etter at jeg har begynt å jobbe), noe som er alt alt alt for lite. Jeg fant ut via en sånn kalkulator, at jeg normalt skal opp og ligge på rundt 2700kcal. Så.. Noen som kan anbefale noen måltider hvor man får dekket store deler av et daglig inntak? Til frokost går det gjerne en god porsjon havregryn, til lunsj noen brødskiver og så blir det bare småspising på jobben utover. Jobber til ganske sent, så det er ikke alltid jeg orker å lage noe middag når jeg kommer hjem. Derfor må jeg ha noe som jeg kan fryse ned og varme opp når jeg kommer hjem. Noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå