Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Spiser til failure og drikker melk som en tulling. Jeg har ført logg over mitt matinntak i en periode, og jeg ser at jeg ikke har klart å spise 6000 kcal hver dag (noe som kanskje er like greit). Jeg spiste nesten 7000 kcal på det høyeste, og 3000 kcal på det laveste. Gjennomsnittet i perioden jeg har logget ligger nok på ca. 4500 kcal, uten tilskudd.

Spiser du mye brødmat? Hva har du eventuelt på skivene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiser ganske lite brødmat. Mesteparten av kaloriene kommer fra middagen (400 g kjøtt/fisk/kylling + tilhørende karbkilde) og mye helmelk. Jeg prøver som sagt å gå opp i vekt, og hvis jeg når målet mitt kutter jeg ned på melkedrikkingen. Regner med at jeg fortsetter i et par uker til før jeg går over til vanlig diett, altså ca. 3500 kcal pr. dag.

Nå drikker jeg riktignok ikke 4 liter melk om dagen, men konseptet er forklart her.

http://www.bulkingup.moonfruit.com/#/agall...milk/4513312170

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Om kostholdet er bra eller ikke avhenger av målene dine. Det du spiser er sunt, hvis det var det du var ute etter.

Jeg har tenkt over dette noen dager, og har kommet fram til at jeg ikke har noen spesielle mål. Målene mine er litt mer generelle. Litt mer muskelmasse, mer markerte muskler, samt økt styrke. Handler vel mest om å trives bedre i kroppen min.

Jeg har ikke noe spesiellt ønske om å nødvendigvis bli den største eller sterkeste, men større og sterkere enn jeg er nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig å blande ferdig en proteindrink før trening og ta den 2 timer senere? Eller er det lurest med en fersk, mikset drink?

De to siste ukene nå har jeg drikket cultura naturell istedenfor vanlig melk. Etter det jeg ser vil det ikke være noe galt med dette, eller er det noe jeg burde passe på her?

Endret av Articfare
Lenke til kommentar
Er det mulig å blande ferdig en proteindrink før trening og ta den 2 timer senere? Eller er det lurest med en fersk, mikset drink?

De to siste ukene nå har jeg drikket cultura naturell istedenfor vanlig melk. Etter det jeg ser vil det ikke være noe galt med dette, eller er det noe jeg burde passe på her?

hvis den ikke står for lenge. personlig foretrekker jeg å ta pulver og så blande vann når tiden er inne for det. husk at proteinshake blir fort sur/veldig uggen og illeluktende.

Lenke til kommentar
hvis den ikke står for lenge. personlig foretrekker jeg å ta pulver og så blande vann når tiden er inne for det. husk at proteinshake blir fort sur/veldig uggen og illeluktende.

Støtter denne. Ha pulveret i shakeren, og fyll i vann etter trening. Hvis du har et proteinpulver som må blandes i melk for å kunne drikkes, så har du kanslkje litt større problemer. Kan jo kanskje stoppe innom en dagligvare på hvei hjem fra trening og kjøpe en sånn halvliters kartong med melk eller noe, så lenge det finnes en butikk i nærheten.

Er sikkert ikke noe galt i å drikke en to timer gammel shake, bortsett fra at den da er romtemperert osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er vel ingen proteinpulver som blandes med melk. Det beste tipset er nok å ha pulveret i shakeren, som mange nenver.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen proteinpulver som blandes med melk. Det beste tipset er nok å ha pulveret i shakeren, som mange nenver.

Når jeg sier "må" blandes i melk så mener jeg kun med hensyn på smak. Av og til går man i fella og kjøper noen kilo av noe som er helt totalt ubrukelig i vann, men som funker helt greit i melk.

For min del så måtte Biopro 24 fra myoshop blandes i melk. I vann - og dette mener jeg helt bokstavelig uten noen overdrivelse - så ville jeg ha hatt større sjanse til å drikke en flaske Zalo enn en 40-50g av proteinpulveret i 3-4-5 dl vann. Det smakte rett og slett som et kjemikalie. Ser at mange gir det aktuelle proteinet gode kritikker, så det smaker sikkert ikke jævlig i utgangspunktet, men det har sikkert en tilsetning som jeg er oversensitiv for og som melken fortrengte. Needless to say, så handlet jeg aldri mer hos myoshop.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Der må jeg si meg uenig.

Syns stort sett alle produktene til Myo smaker best i vann, hvertfall alle jeg har prøvd.

Biopro 24 er da selvfølgelig en av dem. Er storfornøyd med myo generellt. Langt bedre pris og smak enn bl.a tn og proteinfabrikken..

Lenke til kommentar
Der må jeg si meg uenig.

Syns stort sett alle produktene til Myo smaker best i vann, hvertfall alle jeg har prøvd.

Biopro 24 er da selvfølgelig en av dem. Er storfornøyd med myo generellt. Langt bedre pris og smak enn bl.a tn og proteinfabrikken..

Enig med deg! :)

Men smaken er jo kjent som baken (delt i to...), så alle kan jo ikke like alt.

Min mening er at Myo sine produkter smaker veldig godt, og jeg blander alltid ut i vann.

Prisene er også veldig bra, ganske mye rimeligere enn mange andre leverandører. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg spiser ganske lite brødmat. Mesteparten av kaloriene kommer fra middagen (400 g kjøtt/fisk/kylling + tilhørende karbkilde) og mye helmelk. Jeg prøver som sagt å gå opp i vekt, og hvis jeg når målet mitt kutter jeg ned på melkedrikkingen. Regner med at jeg fortsetter i et par uker til før jeg går over til vanlig diett, altså ca. 3500 kcal pr. dag.

Nå drikker jeg riktignok ikke 4 liter melk om dagen, men konseptet er forklart her.

Detta skal jeg teste!

Har kjøpt inn masse H-melk nå, og drikker som bare det.

Blir spennende å se hvordan det funker.

Kommer ikke til å teste treningsprogrammet da, kommer til å fortsette på ryp..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror ikke man skal henge seg så fryktelig opp i det med 4 liter H-melk. Det der er jo noe folk fant på tilbake på 60-tallet når man ikke hadde noe annet. Kan like gjerne bare betrakte det som 150g protein og 2000 kalorier.

Vet bare at om jeg skulle drikke 4 liter melk om dagen, og trene sett med 20 reps i knebøy med det som egentlig er 10 RM vekten min, så hadde jeg kommet til å drite meg ut på hver og en av de siste 15 repetisjonene. :)

Lenke til kommentar

Neida, henger meg på ingen måte opp i det. Greia er bare at det funker som fy, og h-melk er lett tilgjengelig for alle. Veldig greit hvis man har foreldre som er skeptiske mot f.eks proteinpulver eller gainere. Det aller viktigste dog er at det er mye lettere å styrte h-melk gjennom dagen i stedet for å lage ekstra måltider som tilsvarer 4 liter næringsmessig. Jeg trente 5x5 og ikke breathing squats, men joda, all laktosen gjør vidundrer med magen ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Ny på denne delen av forumet så håper på litt hjelp fra erfarne.

Jeg meldte meg inn i Elixia for ca. 4 uker siden, og har siden da trent jevnlig. 3-4 ganger i uken. Egentlig kun styrke, hvor jeg for hver økt deler kroppen i forskjellige deler. Naturlig nok. Trener også litt cardio, i form av spinningstimer. Dette har jeg lyst til å fortsette med for blant annet å få vekk litt av valpefettet samt holde kondissen bra.

Nå vurderer jeg å starte med kreatin og proteinpulver. Proteinpulveret er jo ikke særlig mye å frykte, så sant jeg klarer å trene nok selvfølgelig. Fullt klar over at det ellers vil bli til fett. Men hva tenker dere om å starte med kreatin etter 4 uker. Er da snakk om kreatin monohydrat jeg tenker på. Jeg har jo ambisjoner om å bygge muskel, bli større og generelt sterkere. Gjelder både overkropp og ben, men har til nå vektlagt overkropp mest.

Jeg har aldri trent noe særlig styrke før, og er av den grunn i spesielt sterk. Er vel helt gjennomsnittelig for en 18-åring uten erfaring med treningssentere og tung styrketrening.

Gadd ikke starte egen tråd for dette, men håper likevel noen av dere vil være behjelpelige. :) Har sett for meg å gjøre bestillingen fra PF og har en nogenlunde oversikt over hva jeg eventuelt vil bestille.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Jada, ser den. Men er jo mulig å bli større samtidig som man trener cardio. Men er kanskje greit å prioritere én av tingene av gangen. Da blir det i så fall styrke.

Men hva tenker du om kreatin? Ser ikke ut som denne tråden har vært brukt på en stund...

Lenke til kommentar

Er ikke mulig å bli større og mer definert samtidig. Det er kcal overskudd(Bulke) vs kcal underskudd (Deffe). Akkurat nå bruker jeg selv en sterk dose "kreatin" noe som kalles Horsepower. Tråden finnes lengre nede på første side. Jeg har ikke merket så veldig mye ennå, men nå har jeg ikke brukt det en uke engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...